Černá bitva nabírá překvapivý průběh

Dramatickou a z pohledu veřejnosti jistě velmi vydařenou sezonu by mohli poškodit dodavatelé pneumatik.

Je to s podivem, vždyť právě rozdíly mezi produkty francouzského výrobce Michelin a japonského dodavatele Bridgestone přinesly dle odborných komentářů vyrovnání jezdeckého pole na čele startovního pole.

Mezinárodní automobilová federace (FIA) však oznámila, že od nadcházející Grand Prix Itálie v Monze dojde ke změně měření pneumatik. Jejich šířka se nebude měřit pouze před samotným závodem, ale také po jeho skončení. Příčinou změny postupu komisařů měla být stížnost na to, že přední pneumatiky Michelin jsou po závodě širší, než na jeho začátku a tím nabízí vozům větší styčnou plochu s vozovkou, tedy i lepší grip. Připomínáme, že maximální šířka styčné plochy přední pneumatiky je podle technických předpisů platných pro letošní sezonu 270 mm. Pokud tomu tak nebude, FIA hrozí diskvalifikací ze závodu.

Zdá se tedy, že by se tímto mohly vysvětlit výborné vlastnosti francouzských pneumatik za horkých podmínek, neboť při vysokých teplotách a dostatečném tlaku při brždění může být pryž poddajná dle potřeby. Spekuluje se o dvou variantách, kterých může Michelin využívat. Buď dojde k roztažení běhounu pneumatiky a nebo se změknutím bočnic pneumatika rozšíří. Druhá varianta však není příliš pravděpodobná, neboť by tím docházelo ke snížení vozu a při absenci aktivního pérování problémům s různými výškami a odlišnými jízdními vlastnostmi.

Ředitel programu F1 francouzského dodavatele Pierre Dupasquiere však tento krok FIA odsoudil s tím, že připravit novou pneumatiku za tak krátkou dobu je vyloučeno. Tím prakticky přiznal, že Michelin využívá rozšíření pneumatik. Přirovnal to k situaci, že by měly týmy možnost od GP Itálie používat pouze osmiválcové motory. Pohrozil také tím, že by 5 týmů obouvajících jejich pneumatiky bojkotovalo italský závod, což ale není příliš pravděpodobné, neboť by tak prakticky vydláždily cestu k titulu Michaelovi Schumacherovi a Ferrari, tedy favoritovi japonské konkurence.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy