Honda oslaví v Maďarsku jubileum

Při Grand Prix Maďarska 24. srpna se zúčastní japonský výrobce již 250. závodu Formule 1.

Tohoto milníku dosáhli pouze další tři výrobci automobilů, a to Ford, Ferrari a Renault. Honda vstoupila do Formule 1 v roce 1964 s cílem využít získaných zkušeností a reklamy v boji o zákazníky.

Zpočátku plánovali Japonci pouze dodávku motorů ve spolupráci s týmem Lotus, ale poté, co britská stáj od smlouvy v poslední chvíli odstoupila, rozhodli se pro stavbu kompletního vozu a založení vlastního továrního týmu.

Prvním monopostem byl RA271, se kterým se zúčastnil Ronnie Bucknum Velké ceny Německa 1964 na Nürburgringu. Po startu z posledního místa se díky překvapivému výkonu dvanáctiválcového agregátu propracoval až do první desítky. Ale konec nadějím na veleúspěšnou premiéru udělala porucha zavěšení.

Hned v roce 1965 však získala Honda své první vítězství v seriálu F1. Nejúspěšnějším byl tým Honda v roce 1967, kdy skončil v Poháru konstruktérů na 4. místě. Poté, co se však nedokázal plně prosadit v konkurenci tradičních soupeřů, byla činnost týmu ukončena.

Japonský výrobce se však do F1 opět vrátil v 80. letech. Ve spolupráci se stájemi Williams a McLaren získal jako dodavatel motorů několik jezdeckých i týmových titulů a F1 doslova ovládl.

Po další přestávce se vrátil automobilový výrobce k F1 spolu s týmy BAR a Jordan v roce 2000 konstrukcí desetiválcového motoru. Spolupráce však tentokrát sahá dále. Poté, co se automobilka finančně angažuje pouze v týmu BAR a konkurenční britská stáj Jordan o motory přišla, spolupracuje Honda i na vývoji mechanických prvků a podvozku.

Touha opět vítězit je tak silná, že se počet inženýrů a techniků od roku 2000 zdvojnásobil a specialisté sídlí přímo v hlavním stanu týmu v Brackley. Cílem je patřit mezi tři nejlepší týmy a následně zaútočit na tituly...

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy