Napětí v týmu Renault?

V padocku F1 se hovoří o tom, že byl Alonso při GP Německa držen zpět, Trulli to však vyvrací.

Zdálo by se, že s opětovným zvýšením konkurenceschopnosti stáje přichází i jezdecká krize mezi oběma protagonisty francouzské stáje. Vycházející hvězda Fernando Alonso nebyl po závodě na Hockenheimringu očividně spokojený.

Zatímco se Jarno Trulli radoval z třetího místa na stupních vítězů, přemýšlel Španěl o tom, proč měl držet pozici, když byl výrazně rychlejší, jak jeho týmový kolega. „Nebyl tam žádný příkaz týmu, neboť ty nejsou dovoleny,“ prohlásil Alonso po dlouhé schůzce s vedením týmu těsně po závodě.

Po první zastávce v boxech byl španělský pilot očividně rychlejší, než před ním jedoucí Trulli, ale dle neověřených zpráv mu mělo být z boxu sděleno, aby držel pozici. „Jsem přesvědčen, že jeho nepoužití výrazně poškodilo můj závod, neboť jsem ztratil hodně času na vedoucí jezdce. Myslím si, že jsem mohl skončit o hodně lépe,“ pokračoval jezdec z Ovieda.

Alonso však oficiálně uznal, že nešlo týmovou strategii použít a dodal: „Jsem v pohodě,“ nicméně jeho výraz svědčil o jiném rozpoložení.

Jarno Trulli snižuje význam napětí mezi jezdci týmu Renault. „Jsme přátelé a pracujeme společně na získání vítězného vozu. V žádném případě si však nemyslím, že mne mohl v neděli předjet,“ řekl Ital.

Kde je pravda? Alonso měl na výběr, buď poslechnout nepotvrzené doporučení z boxu a držet se zpět a nebo mohl Trulliho předjet, pokud byl o tolik rychlejší. To by ale šéf stáje Flavio Briatore pravděpodobně ocenil po svém. Týmová režie je bohužel neduh, který se s F1 ruku v ruce vede po desetiletí. Ať už je přiznaná a nebo dovedně maskovaná.

Jejím skálopevným odpůrcem jsou pouze Frank Williams a Patrick Head, ale až závěr letošního roku ukáže, zda svým přesvědčením i oni pod tlakem okolností dostojí.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy