Z dostupných informací se zdá, že příčinou havárie byla obranná jízda Jarna Trulliho z Toyoty. Ital krátce po restartu závodu vytlačil Kubicu v deváté zatáčce mimo ideální stopu, kde bylo ale mnoho prachu a rapidně nižší přilnavost pneumatik.
Vůz se následně na obrubníku vznesl a přední částí téměř přímo narazil do betonové zdi lemující dráhu, aby se kotrmelci vrátil přes trať k opačné bariéře. Z monopostu zůstal pohromadě téměř pouze monokok chránící jezdce a motor.
Závod byl znovu zklidněn žlutou fází a místo kolem havarovaného vozu bylo obklopeno vozy pořadatelů, čekalo se na příjezd lékařské služby. Jezdec byl poté převezen na lékařské středisko. Podle posledních informací přestál krátké bezvědomí a stěžuje si na bolest nohy.
Jeho manžer Daniele Morelli prohlásil pro ITV: "Mluvil jsem s ním a je plně při vědomí. Mám pocit, že je v pořádku, jsem optimistou. Roberta převezli na pozorování do nemocnice, ale mluvil se mnou téměř normálně."
Podle posledních zpráv se hned tak brzy ale do kokpitu nevrátí, k poznatkům o zdravotním stavu totiž bohužel přibyla zlomená noha.