Dokonce si konstruktéři a pracovníci vývoje tentokrát pospíšili a zvládli přípravu nového motoru pro test na zkušební stolici o několik dnů dříve, než v případě předcházejícího agregátu P83, který využívá tým BMW Williams v letošních monopostech FW25.
„Jedeme podle plánů. Loni jsme motor P83 zkoušeli 31. července a letos máme pár dnů předstih. Stejně jako loni, i letos šlo vše bez potíží,“ prohlásil ředitel BMW Mario Theissen.
Přitom měli konstruktéři nového motoru daleko složitější práci, než v loňském roce. Pro sezonu 2004 budou totiž muset hnací jednotky vydržet celý víkend. Pokud bude tým nucen motor ve voze vyměnit, bude jezdec startovat do závodu až ze závěru startovního pole.
Tolik zatím odsouhlasená změna předpisů FIA pro sezonu 2004, od kterých si Mezinárodní automobilová federace slibuje výrazné snížení astronomických nákladů na motory monopostů Formule 1 a finanční dostupnost samotné F1 i soukromým týmům.
BMW má motor pro rok 2004 hotový
Dodavatel motorů a v budoucnu všeho potřebného pro přenos síly na kola, má motor již na stolici otestovaný.
Doporučit článek
Další zprávy
-
PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše
-
Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele
-
Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství
-
Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton