Týmům tento katalánský závodní okruh vyhovuje hned z několika důvodů a proto je v posledních patnácti letech zdaleka nejčastějším místem konání předsezónních testů. Především mají týmy vyzkoušeno, že zde mohou testovat aerodynamické součásti použitelné téměř na všech ostatních okruzích. Za druhé je okruh dobře dostupný z týmových základen, je v Evropě. A za třetí je zde poměrně teplo i v zimních měsících.
Na návrhu okruhu se podílel bývalý pilot Minardi Luis Perez Sala a snad proto mají dodnes tento okruh v oblibě všichni piloti. Nabízí dlouhou rovinku a velmi rychlé zatáčky. To už tak docela neplatí od letošní sezóny - v zimě byla nejrychlejší dvojice zatáček před vjezdem na cílovou rovinku nahrazena z bezpečnostních důvodů pomalou šikanou.
Fernando Alonso, pilot stáje McLaren, před svým domácím závodem v rodném Španělsku: "Šikana před poslední zatáčkou bude zajímavá. Původní poslední dvě zatáčky mi budou chybět, protože byly zábavné, ale takhle bude jednodušší dostat se do aerodynamického stínu a tím se výrazně usnadní předjíždění na konci cílové rovinky."