Mezinárodní automobilové federace začala po GP Austrálie kontrolovat podvozky na popud McLarenu. Podle současných pravidel se nesmí žádná část monopostu při působení síly 500 newtonů prohnout o více jak 5 milimetrů. Nařízení platilo až do Grand Prix Bahrajnu.
Týmy pro jistotu udělaly podvozky o něco tvrdší, aby nedošlo k porušením pravidel a diskvalifikacím. Avšak objevily se názory, že jisté stáje zariskovaly a pohyblivé podvozky nasazují, což vozu zlepšuje celkovou přilnavost.
Aby FIA těmto podvodům předešla, bude při španělské Grand Prix vyvíjet na podvozky tlak 2 000 newtonů, namísto původních 500.
Týmy si pružnost podvozku hájí, jelikož omezují poškození při neustálém kontaktu s vozovkou. Nicméně technický delegát FIA Charlie Whiting takové výmluvy nebere na vědomí, pokud si nechtějí týmy zničit podvozky, mohou zvětšit světlou výšku.