Grand Prix Bahrajnu se konala na supermoderním závodním okruhu uprostřed pouště pohádkově bohatého arabského království. Všudypřítomný písek stěžoval týmům a samotným jezdcům práci jak jen mohl.
Znovu se ukázalo, že Ferrari ve startovním manévru zaostává za McLarenem a Massa udržel první pozici před Hamiltonem snad jen díky zmíněnému písku. Oba jezdci Ferrari měli tu výhodu, že startovali na čistější a pogumovanější straně dráhy.
O vítězství se podle předpokladu rozhodovalo mezi stájemi Ferrari a McLaren, přičemž o něj soupeřili tentokrát Massa s Hamiltonem. Souboje na čele probíhaly na dálku a prostřednictvím boxů. Jediný předjížděcí manévr kolo na kolo spolu svedli Heidfeld s BMW Sauber a Alonso s McLarenem, zato se však dá říci exkluzivní a oku lahodící.
Pokud hledáte zmínku o adrenalinovém zážitku, vězte, že jsme na něj nezapomněli. Zatímco se na čele měnilo pořadí jen dvakrát, za třemi prvními týmy se bojovalo doslova na život a na smrt. Letos zatím velice vyrovnaný střed startovního pole čítá týmy Renault, Toyota, Williams, Red Bull a s menším odstupem i Honda se Super Aguri a Toro Rosso.
Všechny zmíněné týmy mají ve srovnání se špičkou potíže především ve vyrovnanosti výkonu vozu v průběhu celého závodu. Některým funguje aerodynamika a pneumatiky lépe v úvodu stintu, jiným v polovině, dalším zase v závěru, a to navíc závod od závodu jinak. Když se k tomu přidal písek, byla včerejší bitva o poslední tři body jako závod na mokré trati, avšak za výborné viditelnosti.
Vozy jely v těsném sledu a piloti se nebáli útoků, které mnohdy končily nejen mimo ideální stopy, ale dokonce i ve zpevněných únikových zónách. Především Fisichella s Kovalainenem v Renaultech, Jarno Trulli s Toyotou, Rosberg a Wurz s Williamsy či piloti Red Bull Webber s Coulthardem bavili diváky podobně, jako kdysi Clark, Hill, Rindt, Hulme, Amon, Stewart a další.
Obdivuhodný výkon podal veterán David Coulthard, kterému včera jeho monopost “šlapal“ jako hodinky a z 21. místa na startu se během poloviny závodu propracoval řadou ukázkových útoků až na sedmé místo před kolegu Webbera. Bohužel mu však ani ve třetím závodě nebyla šachovnice souzena, zlomený pravý závěs zadního kola ho donutil vzdát předčasně. Nedělní závod byl pro obě stáje Dietricha Mateschitze vůbec černým, neboť ani jeden z vozů Red Bull a Toro Rosso cílem neprojel.
Mezinárodní automobilová federace hledá mnoho let cestu, jak zdramatizovat závody uměle. Změny kvalifikace s letmým kolem se ukázaly nešťastnými a nefungujícími, letošní GP Bahrajnu dala zapravdu těm, kteří volají po omezení přilnavosti vozů, což proti klasickým závodům nyní simuloval kluzký pouštní písek. Závod ukázal navíc ještě jednu skutečnost, přirozený vývoj přinese tu závody vyrovnané a napínavé, jindy zase nudné a předem téměř jasné. Jde jen o to, aby netrvala nastalá situace příliš dlouho...