Se značením pneumatik Bridgestone propadlo

BMW | foto: BMW Motorsport

Premiéra odlišení měkké a tvrdé směsi ve Formuli 1 v Austrálii dobře nedopadla. Divákům slibovaný lepší přehled o zvolené strategii jednotlivých vozů se nekonal.

Monopolní výrobce pneumatik Bridgestone odlišil měkčí gumy bílým třícentimetrovým terčíkem, který však nebyl vedle velkých nápisů výrobce na boku pneumatiky vidět, navíc ho často zakrývali mechanici pohybující se kolem vozu.

Pro závod použili Japonci narychlo nastříkaná červená a zelená písmena, ale ani toto řešení nepomohlo a u jedoucího vozu nebyla šance rozdíl postřehnout.

Barevné odlišení pneumatik bylo přijato na poslední chvíli, navíc jsou pneumatiky připraveny i pro další dva závodní víkendy. Přehlednější značení bude použito asi nejdříve ve Španělsku.

A jaké by mělo být? Přední osobnosti jednotlivých stájí soudí, že pokud už k tomu přistoupili, tak velmi dobře viditelné. Zajímavý nápad předložil technický ředitel Williamsu Sam Michael.

„Barevné pruhy by mohly být umístěny mezi drážky na pneumatikách. Díky tomu by byl rozdíl vidět i z velké dálky, tedy za předpokladu, že by gumy nebyly úplně sjeté.“

 

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy