Právě formule závodící na úzkých silnicích mezi domy, parky, hotely, je podívaná, která je pro diváka obzvlášť atraktivní. Samozřejmě je zde také větší prostor pro chyby jezdců, což se odráží na častějších kolizích, které ale právě diváky tolik lákají.
Na druhé straně jsou zde fakta proti budování městských okruhů. Stavitel Herman Tilke přiznává, že pro organizaci, logistiku, týmy a obyvatele je městský okruh noční můrou. „Každý v Monte Carlu si je vědom, že jednou za rok nemůže mít všechno v normálu. Těžší je pro místní zaparkovat své auto, dostat se do vlastního bytu, otevírat obchody a tak podobně,“ dodává Tilke.
„Právě tyto důvody komplikují přizpůsobení města na závod. A to by mohl být skutečný důvod proč máme v historii závodění tak málo takovýchto okruhů,“ vysvětluje architekt.
Navzdory faktům proti, se dá očekávat, že budování městských okruhů je právě ta cesta, kterou se F1 bude v budoucnu ubírat. Sledovanost závodů za poslední roky, i přes různorodou snahu malého velkého muže Bernieho Ecclestonea, poněkud klesla, a tak je důležité, aby se více přiblížila lidem.
Tilke soudí, že díky městským okruhům se to může podařit. Na závěr uvedl přesvědčení o tom, že právě nově budovaný okruh v ulicích města Abu Dhabi a připravovaná trať v Jižní Koreji budou pravým příkladem. Doufejme, že se oba projekty dočkají své realizace a nic nebude bránit posunu formule 1 blíže fanouškům a divákům.