Malá válka mezi Prodrive a Williamsem

Williams, Frank | foto: Williams F1 Team

Zakladatel známé a v minulosti velmi úspěšné stáje má na své straně fronty odporu proti zákaznickým šasi pouze konkurenční stáje Spyker a BMW Sauber. Ostatní jsou buď na druhé straně linie nebo zaujaly neutrální postoj.

Nově totiž přilil oleje do ohně David Richards, který připravuje na debutovou sezonu dvanáctý tým startovního pole. Ten by měl startovat poprvé v roce 2008 a plánuje kupovat jak motor, tak celé šasi. Pravděpodobně od stáje McLaren Mercedes.

Richards se diví Williamsově tvrdé kritice možnosti nasazovat starší monoposty, a to především s ohledem na období počínaje sezonou 2008. Majitel Prodrive uvedl: „Na konci letošní sezony vyprší ustanovení dohody Concorde Agreement a už dlouho se hovoří o tom, že od roku 2008 bude umožněno nakupovat šasi od jiných týmů a s nimi se účastnit závodů Grand Prix. Pokud se to Frankovi nelíbí, neměl se do šampionátu 2008 hlásit, zájemců bylo dostatek.“

Na obranu Sira Franka Williamse nutno uvést, že se hodlá bránit v krajním případě i soudní cestou proti použití zákaznických šasi pouze v letošním roce, neboť takové počínání je v rozporu s platnou Concorde Agreement. Pro sezonu 2008 a dále se pak uchýlil pouze ke kritice a hledání spojenců.

David Richards vstupuje do F1 s novou vizí a taktikou. Plánuje konkurovat jiným týmům tím, že se bude soustředit pouze na vývoj a testování nových technologií. Není úplně jasné, jak má Prodrive fungovat a ani jeho konkrétní cíle, ale dá se předpokládat, že se bude o nové poznatky dělit s tovární stájí a výměnou bude požadovat slevy z nákupní ceny staršího monopostu.

Taková strategie může být ale úspěšná pouze za předpokladu, že bude mít David Richards lepší a schopnější vývojáře a konstruktéry, než samotná automobilka a její tovární tým...

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy