Bude tvar přední části vozu klíčem k úspěchu?

Red Bull | foto: GEPA pictures GmbH

Přestože se monoposty pro sezonu 2007 na první pohled svým tvarem výrazně neliší, klíčový faktor pro úspěch nebo neúspěch v boji s konkurenty možná skrývá průřez přední části monopostu.

Jak už naznačil Adrian Newey při popisu nového vozu stáje Red Bull Racing, rozhodl se použít některé osvědčené prvky ze svého předchozího působení u McLarenu, nespecifikoval však které. Na první pohled je však jasné, že ve tvaru přední části se drží svého konceptu i nadále.

Technický ředitel Renaultu Bob Bell se zmínil o tvaru přední části monokoku přímo a upozornil na rozličné konstrukční možnosti. Průřez je podle svého tvaru označován jako kýl a Renault volil osvědčený “V kýl“ (více zde), většina soupeřů dál setrvává u nulového kýlu, který je sice aerodynamicky nejvýhodnější, ale konstruktéři mají v jeho případě omezené možnosti při návrhu předních náprav.

Věhlasný Adrian Newey přišel dokonce v případě RB3 s starším dvojitým V kýlem, který použil u úspěšného McLarenu MP4-17. Která ze tří variant bude nakonec nejvýhodnější? To je otázka, na kterou přinese odpověď až úvod sezony, ale z teoretických předpokladů se dá usuzovat, že dvojitý V kýl by mohl být správnou cestou.

Všechny zainteresované strany se shodují na tom, že v letošní sezoně bude hrát prim ta stáj, která nejlépe využije potenciálu stejných pneumatik Bridgestone. Dvojitý V kýl je z uvedených řešení nejtěžší a nabízí nejlepší konstrukční možnosti pro řešení přední nápravy.

Pokud se předpoklady potvrdí, bude mít RB3 sice o něco horší aerodynamickou účinnost, zato by měl mít výrazně lepší mechanickou přilnavost na přední nápravě, což může být na závodních okruzích cennou devizou, především pak na studených gumách...

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy