Renault: 7 stupňů je nutností

Renault | foto: Renault Sport F1

Nový monopost Renaultu bude mít i v letošní sezoně sedmistupňovou převodovku, na kterou je technický ředitel Bob Bell velmi hrdý. Při řazení totiž nedochází k přerušení dodávky síly.

Renault potvrdil, že letošní monopost R27 je sice novým vozem, ale jedná se o další evoluci jeho úspěšných předchůdců. Konstrukční tým se u přední části šasi i nadále drží tzv. “V-kýlu“, jehož název je odvozen od tvaru průřezu. Podobně zůstal věrný i sedmistupňové převodovce bez ztráty hnací síly.

„Co se týče přední části šasi, existuje více konstrukčních možností, my jsme je zhodnotili a došli k závěru, že pro náš monopost je nejvýhodnější právě V-kýl. Splňuje nejlépe požadavky na aerodynamickou účelnost a integritu jednotlivých prvků a systémů vozu,“ uvedl Bell.

Technický ředitel se pozastavil i u převodovky, která je podle něj svojí technologií skutečně špičkovým zařízením. Pro R26 zvažovali jak šesti, tak sedmirychlostní převodovku. Nakonec bylo rozhodnuto pro sedm rychlostí. „Letos už je situace jiná, sedm rychlostí je pro nás nutností.“

Konstruktéři měli před sezonou 2007 zvládnout jeden nový rébus. FIA omezila vývoj motorů, soustředění se proto zaměřilo na to, jak nejlépe využít potenciálu daného agregátu, a právě s touto problematikou a výkonovou křivkou motoru je pravděpodobně svázána i zmíněná potřeba vyššího počtu rychlostních stupňů.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy