Red Bull Racing představil RB3 + FOTO

Red Bull | foto: GEPA pictures GmbH

AKTUALIZOVÁNO; Red Bull Racing tentokrát představil svůj nový monopost bez jakékoliv show přímo před boxy španělského okruhu Catalunya u Barcelony.

Šéfkonstruktér Adrian Newey vtiskl “erbétrojce“ svůj rukopis, který je více než podobný loňskému McLarenu, jehož základní koncepce byla ještě navržena proslulým konstruktérem. Monopost je oproti RB2 od nosu po zadní spoiler změněn. Nos je užší a skloněný, nese uprostřed výrazně zvlněné přední křídlo. Zadní spoiler je kompletně nový a vodorovné plochy také dostaly tvar křivky. Bočnice jsou bohatě profilované jako u konkurence, ale proti ostatním novinkám letošního roku RB3 neoplývá prvky upravujícími proudění vzduchu kolem vozu.

Newey situaci vysvětlil: „Některé věci jsou skutečně podobné McLarenu, vycházel jsem ze svých zkušeností, ale mnoho řešení pochází přímo z konstrukčního oddělení Red Bull. Hlavní změny ovlivňující aerodynamiku přišly v platnost před rokem 2005, RB3 je proto spíše evolucí. Díky malým zkušenostem s gumami Bridgestone jsme navrhli vůz s rezervami pro další úpravy na základě získaných zkušeností.“

Newey porovnal náročnost přípravy nového vozu před deseti lety a dnes a konstatoval, že v současné době je na jeho přípravu potřeba celý jeden rok. RB3 se dostal poprvé do aerodynamického tunelu ale až v červnu 2006, což bylo příliš pozdě. Tým musel čekat na rekonstrukci a kalibraci aerodynamického tunelu v Bedfordu. „Stálo nás to hodně času, ale s návrhem monokoku a převodovky jsme museli čekat. Otázka motorů nehrála roli, jak se hovořilo v médiích. Většina současných motorů je velmi podobná a není velký rozdíl v jejich umístění ve voze.“

Letošním rokem startuje spolupráce stáje Red Bull Racing s Renaultem při dodávce motorů. Brit je velmi potěšen faktem, že mnoho lidí zná osobně z dob spolupráce francouzské automobilky a Williamsu, ve kterém působil také. „Oni jsou velcí profesionálové a naprosto praktičtí lidé, kteří dokáží vytěžit z balíku maximum. Z minulosti vím, že dokáží odvádět stejně dobrou práci i když zásobují dva týmy.“
 
Technický ředitel Mark Smith poděkoval vedení za rekonstrukci aerodynamického tunelu v Bedfordu, který sice navenek nepůsobí nijak moderně, ale uvnitř je vše na špičkové úrovni. Také se zmínil o názorovém rozporu, který musel konstrukční tým při návrhu RB3 vyřešit. Newey totiž zastává jinou filozofii designu vozu, než Smith.

„Možná jsem věčný optimista, ale pevně věřím, že dosáhneme cílů, které jsme si stanovili. Jsem však velmi zvědav na první jízdy, neboť existuje několik různých filozofií designu vozu a Adrian zastává jinou, než jsme dělali v minulých letech v Renaultu. Jsem tedy logicky zvědav, která bude mít větší úspěch. Přestože si jsou vozy podobné, aerodynamická účinnost, tuhost a hmotnost jsou prvky, které mezi nimi dělají na dráze velký rozdíl."

Průběžně aktualizujeme

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy