Vedení stáje při představení novinky pro letošní rok TF107 znovu přiznalo, že očekávání od loňské sezony nenaplnilo, ale dalo slib, že letošní výsledky budou výrazně lepší a cílem je vítězství v závodě.
Toyota měla dlouhodobě potíže s málo účinnou aerodynamikou a zatímco motory byly považovány za silnou stránku závodního vozu, šasi naopak za slabinu. Proto byl koupen za tučný peníz úspěšný konstruktér Mike Gascoyne, jehož však stáj po nedlouhé době zase ze svých služeb uvolnila. Oficiální vysvětlení bylo vším, jen ne konkrétním zdůvodněním.
„V Toyotě mají úplně špatnou koncepci, špatnou práci nedělá Japonsko, ale chybná rozhodnutí se přijímají zásadně v Kolíně, divím se, že je ještě nevyhodili,“ uvedl Gascoyne, jenž nyní působí ve Spykeru.
„Pokud vezmeme v úvahu poměr rozpočet / výsledky, je Toyota nejméně efektivním týmem startovního pole! Jestli od základu nezmění svoji koncepci a pracovní postupy, nikdy se k cíli nedostanou.“
Foto: Toyota Racing