Přestože jsou týmy Formule 1 obdivované pro rychlý vývoj špičkových technologií, také dlouhodobé plánování bylo pro stavbu MP4-22 velice důležité. První studie konceptů aerodynamických řešení byly diskutovány už v prosinci roku 2005, od té doby byla každá z více než 11 000 součástek posouzena do posledního detailu v hledání vyššího nižší hmotnosti, vyššího výkonu, spolehlivosti a účinnosti.
První nápady byly vyvíjeny s pomocí počítačů a projektové podpory (CAD) uprostřed března 2006, následovaly první simulace s využitím softwaru CFD a program v aerodynamickém tunelu započal v květnu.
Návrh MP4-22 byl ovlivněn požadavky na zvýšení bezpečnosti. Konstrukce zádi je proto širší. Čelní strana vozu byla také zpevněna a bezpečnější je i kokpit díky novým 6 mm tlustým vrstveným panelům na jeho bocích.
Návrh ovlivnilo zmražení vývoje motoru a předpoklady na dynamiku šasi a aerodynamickou účinnost od pneumatik dodávaných jediným monopolním výrobcem. Pro optimální využití pneumatik používali konstruktéři simulaci CFD softwaru pro proudění tepla a kapalin.
Po prvním testu funkčnosti jednotlivých systémů bude pokračovat intenzívní vývoj aerodynamiky a využití pneumatik. McLaren předpokládá intenzívní vývoj i v průběhu sezony a každé 3-4 týdny chce nasadit aktualizované aerodynamické díly.
Fotografie nového vozu zatím nejsou k dispozici, oficiálně budou zveřejněny v 18:00 hodin našeho času.
Ilustrační foto: McLaren Mercedes