Ferrari predstavilo nový F2007 + FOTO

Ferrari | foto: Scuderia Ferrari

AKTUALIZOVÁNO; Maranello neváhalo a krátko po ohlásení novej zbrane u konkurenčnej Toyoty uzrel svetlo sveta nový model Ferrari. Stajňa poskytla aj technické parametre.

Prvý pohľad na nový F2007 jasne prezrádza, že aerodynamici tímu sa vybrali novým smerom. Okrem zmeny tvaru predného krídla prešli zmenou aj závesy kolies a celkový tvar monopostu výrazne zvyšujúci účinok chladenia motoru V8. Náklady na prípravu prvého prototypu sa údajne vyšplhali až na 120 miliónov eur.

Padesátý třetí monopost Ferrari zaznamenal proti svému předchůdci 248 F1 daleko více změn, než v pátek představený nov vůz Toyoty. U Ferrari nedošlo ke změnám jen v managementu, ale s novými řešeními přišlo i konstrukční oddělení.

Šéf oddělení šasi Aldo Costa považuje za hlavní koncepční změnu nové přední zavěšení kol, především s ohledem na aerodynamiku. Podvozek má větší rozvor, záď je užší. Boční tanky doznaly změn díky změnám chladícího systému. Vyústění vzduchu od chladiče je nasměrováno nahoru, nemísí se však se vzduchem mířícím k chlazení motoru.

Zavěšení zadních kol nedoznalo velkých změn, ale bude se na něj soustředit pozornost konstruktérů s ohledem na získávání poznatků o nových pneumatikách, kterým bude zavěšení kol přizpůsobeno v průběhu sezony. Očekává se, že i dramaticky vyhlížející kapotáž bude ještě po testech před prvním závodem upravena.

Motor podléhá zmrazení Mezinárodní automobilovou federací a byl opatřen pouze několika modifikacemi zaměřenými na optimalizaci výkonu omezeného 19 000 otáčkami za minutu. Sedmirychlostní převodovka je opět podélně umístěná, z uhlíkových vláken a vybavena novým systémem změny rychlostních stupňů.

F2007 je o necelých deset kilogramů těžší svého předchůdce. Nejde však o chybu Costy. Zvýšení hmotnosti s sebou nesou nové předpisy týkající se pevnosti přední a zadní části vozu pro crash testy a přidání kompozitních materiálů na bok kokpitu pro větší ochranu jezdce.

„V loňském roce jsme přijali progresivní přístup k vývoji vozu a stejným způsobem chceme pokračovat i letos. To je naším cílem,“ uvedl Costa. „Využívali jsme pro konstrukci a vývoj vozu zdrojů Fiatu, hodně času jsme strávili simulacemi, nyní budeme pokračovat na dráze.“

Už zajtra by sa mal na súkromnej trati stajne vo Fiorane uskutočniť prvý výjazd za účasti Felipe Massu.

Technická špecifikácia Ferrari F2007:

Šasi
Monokok: uhlíkové vlákna so štruktúrov včelieho plástu
Prevodovka: sekvenčná poloautomatická s elektronickou kontrolou radenia
Počet prevodov: 7 + spiatočka
Brzdy: vzduchom chladené uhlíkové kotúče
Zavesenie: nezávislé závesné systémy zo skrutnych tyčí
Dĺžka: 4545 mm
Šírka: 1796 mm
Výška: 959 mm
Vzdialenosť náprav: 3135 mm
Šírka prednej nápravy: 1470 mm
Šírka zadnej nápravy: 1405 mm
Hmotnosť (s mazivami, vodou a jazdcom: 600 kg
Kolesá (predné aj zadné): 13" 

Motor
Označenie: 056
Počet valcov: 8
Blok valcov: hliníkový pod uhlom 90°
Počet ventilov: 32 pneumatických
Celkový objem: 2398 ccm
Priemer piestu (vŕtanie): 98 mm
Hmotnosť: 95 kg
Vstrekovanie: Magneti Marelli - digitálne elektronické vstrekovanie
Spojka: Magneti Marelli - elektronicky riadená
Palivo: Shell V-Power ULG 62
Olej: Shell SL-0977

Foto: Scuderia Ferrari

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy