Renault má za sebou dvě sezony korunované ziskem obou titulů. Přestože o svého šampiona Alonsa přišel, nelze čekat, že se technická stránka týmu zhroutí. Francouzská stáj zatím dokazuje, že se se všemi personálními změnami, a to i nepříznivými, dokázala rychle vyrovnat.
Vzpomeňme na odchod Mika Gascoyna k Toyotě, mnozí očekávali, že půjde tým s výkony dolů, ale poměrně neznámý a málo se na veřejnosti ukazující Bob Bell dovedl technická oddělení ke stavbě vozů, jež získaly tituly mistra světa v jednotlivcích i týmech.
Kromě šéfa stáje Briatoreho patří mezi základní kameny i šéfinženýr Pat Symonds, který ale předal část svých povinností na Alana Permana, šéfinženýra pro závody. Tento krok ale není veden z důvodu plánovaného odchodu či postupu do úzkého managementu týmu.
„Nejsem manažer, jsem inženýr a to je má síla. Změny ve struktuře byly provedeny z toho důvodu, abychom dali šanci mladým lidem, kteří mají velký potenciál. My starší tu nechce být navěky,“ uvedl Symonds, jenž je zastáncem postupné výměny lidí a odsoudil razantní změnu, kterou učinil technický ředitel Williamsu Patrick Head, když se narychlo vzdal funkce a jeho nástupce Sam Michael neměl možnost přebírat povinnosti a zodpovědnost postupně.
Symonds zůstává i nadále v úzkém spojení s týmem, a to jak při závodech, tak v továrně, ale bude se více angažovat v jednáních s konkurenčními týmy a Mezinárodní automobilovou federací na přípravě nových technických předpisů a pravidel.
„Formuli 1 čekají v následujících letech výrazné změny a já chci být u toho. Chci nabídnout názory a pohledy na chystané změny ze strany techniky. Pokud nastavíme dobrá pravidla, nebude to dobré jen pro Renault, ale pro celou Formuli 1.“
Foto: Renault F1 Team