Spolumajitel Toro Rosso Gerhard Berger ujišťoval na podzim veřejnost svými prohlášeními o tom, že nový monopost STR2 bude kompletně vyroben ve Faenze, přesto není příliš pravděpodobné, že by tým vyvíjel zcela nové šasi, když mu bude k dispozici letošní vůz stáje Red Bull, navíc i se stávajícím motorem Ferrari V8.
Jak ale obejít platící Concorde Agreement a nemožnost používat šasi jiného výrobce? Snad jedině oklikou, kterou má být založení společnosti Red Bull Technologies (RBT), jejíž zaměstnancem je například i šéfkonstruktér Adrian Newey.
A právě RBT bude vyvíjet a vyrábět součástky a systémy pro vozy F1, které si bude takzvaně kupovat jak Red Bull, tak Toro Rosso ve Faenze, prakticky se dá říci, že půjde u stáje vedené Bergerem o rádoby výrobu, ve skutečnosti však montáž. Přirozeně bude mít Toro Rosso autorská práva k dispozici.
„Na platící pravidla se může dívat každý svým vlastním pohledem, jde o jejich výklad. Já jsem přesvědčen o tom, že naše auto STR2 bude ze strany Mezinárodní automobilové federace v pořádku,“ uvedl Gerhard Berger.
Zdá se tedy, že už v letošní sezoně, rok před vypršením zákazu používání zákaznických šasi, budou starší podvozky nasazeny. Tedy za předpokladu, že neuspějí konkurenti, kteří se připravují proti používání starších vozů týmy Toro Rosso (Red Bull) a Super Aguri (Honda) bojovat u soudu...