Po vzoru ostatních automobilek vybudovala i Honda, do té doby dodávající pouze motory, svoji kompletně vlastní stáj F1 koupí podílu v týmu BAR sídlícího v Brackley a následně všech akcií. První sezona znovu samostatné Hondy ale nedopadla kromě Buttonova vítězství v Maďarsku podle očekávání a především v polovině roku byly výsledky daleko za očekáváními.
Honda nyní poodhrnula závoj a my můžeme více nahlédnout do zákulisí. Technický ředitel Hondy Shuhei Nakamoto přiznal, že od prvních testů na favorizovaný Renault jejich monopost nestačil, a to nejen díky horšímu podvozku, ale i zbrusu novému osmiválcovému motoru, který trápily výrazné vibrace, charakteristické pro tyto agregáty.
Jenson Button a Rubens Barrichello neměli k dispozici tak vysokou maximální rychlost, jako jezdci Renaultu, Ferrari a McLarenu, motor měl sice stejný maximální výkon, ale menší kroutící moment a méně otáček.
„První polovina sezony byla hledáním a zkoušením, až po Německu jsme začali využívat možnosti agregátu naplno. V sezoně 2006 jsme měli sedm poruch motoru a většina z nich souvisela s vibracemi. Problémové díly jsme v tomto směru vylepšili a spolehlivostí jsme se dostali na úroveň sezony 2005 s desetiválci,“ uvedl šéf oddělení motorů Kazuo Sakurahara.
Nakamoto nyní slibuje pro sezonu 2007 jezdcům výborné motory. „Náš motor RA806E sice nebude lepší agregátů soupeřů, ale určitě za nimi nebudeme zaostávat.“