Jak dobrý bude motor Hondy?

B.A.R | foto: Lucky Strike B.A.R Honda

Honda se v minulosti ve Formuli 1 proslavila především svými vynikajícími motory, které slavily mnoho vítězství s týmy Williams a McLaren. Jak jsou na tom Japonci se svými agregáty nyní?

Po vzoru ostatních automobilek vybudovala i Honda, do té doby dodávající pouze motory, svoji kompletně vlastní stáj F1 koupí podílu v týmu BAR sídlícího v Brackley a následně všech akcií. První sezona znovu samostatné Hondy ale nedopadla kromě Buttonova vítězství v Maďarsku podle očekávání a především v polovině roku byly výsledky daleko za očekáváními.

Honda nyní poodhrnula závoj a my můžeme více nahlédnout do zákulisí. Technický ředitel Hondy Shuhei Nakamoto přiznal, že od prvních testů na favorizovaný Renault jejich monopost nestačil, a to nejen díky horšímu podvozku, ale i zbrusu novému osmiválcovému motoru, který trápily výrazné vibrace, charakteristické pro tyto agregáty.

Jenson Button a Rubens Barrichello neměli k dispozici tak vysokou maximální rychlost, jako jezdci Renaultu, Ferrari a McLarenu, motor měl sice stejný maximální výkon, ale menší kroutící moment a méně otáček.

„První polovina sezony byla hledáním a zkoušením, až po Německu jsme začali využívat možnosti agregátu naplno. V sezoně 2006 jsme měli sedm poruch motoru a většina z nich souvisela s vibracemi. Problémové díly jsme v tomto směru vylepšili a spolehlivostí jsme se dostali na úroveň sezony 2005 s desetiválci,“ uvedl šéf oddělení motorů Kazuo Sakurahara.

Nakamoto nyní slibuje pro sezonu 2007 jezdcům výborné motory. „Náš motor RA806E sice nebude lepší agregátů soupeřů, ale určitě za nimi nebudeme zaostávat.“


Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy