Brit působil velmi úspěšně v BAR Honda, ale nájem jeho skupiny Prodrive vedením týmu skončil a s ním i Richardsovo působení v F1. „Už v době odchodu z BAR jsem tvrdil, že se vrátím, pokud nastane vhodný čas a okolnosti.“
Prodrive působí v mnoha oblastech automobilového sportu i průmyslu a Formule 1 je přirozeně velkou výzvou, na kterou se nyní společnost soustřeďuje. Zakladatel a majitel přiznal, že o spolupráci s některou asijskou automobilkou jednal, ale jako netrpělivý člověk neměl čas a chuť stále čekat. Proto se rozhodl pro cestu vlastní.
Všichni se ho údajně ptají, jak velkou má továrnu a kolik lidí nový tým připravuje, ale zkušený Richards vysvětluje, že tyto údaje neukáží skutečný potenciál. „Najmout hromadu lidí najednou není dobrou cestou a velké prostory také zatím nepotřebujeme. Není pro nás problém, až to bude nutností, postavit několik budov, zatím ale potřebujeme dát dohromady fungující strukturu.“ V tomto směru má David Richards nesporně zkušenosti a nadání, neboť právě v této oblasti u BAR uspěl velmi dobře.
Prodrive je poslední dobou spojován s týmem McLaren Mercedes a šéf společnosti tuto hypotézu nepopřel, neboť přiznal, že pokud současná jednání dopadnou dobře, budou partnerem špičkového týmu Formule 1. Záměr používat starší šasi doplněné vlastními progresivními systémy, je i nadále prioritou.