Je známo, že by se měla od roku 2008 Formule 1 výrazně změnit, skončí totiž platnost dosavadní dohody zúčastněných stran v F1. Včerejší jednání potvrdilo plánovanou redukci přítlaku od aerodynamických prvků, zároveň byly odmítnuty CDG křídla. Snadnějšímu předjíždění bude napomáhat využítí krátkodobého většího výkonu získaného z energie vytvořené při brždění nebo tepla od motorů.
V roce 2008 by měly být zakázány dílčí spoilery upravující proudění vzduchu kolem vozu a omezeno využívání aerodynamických tunelů.
O sezonu později by měl být přítlak zmenšen proti současnému stavu o 50% a měly by být přijata další opatření ke zlepšení předjíždění. O rok později by měla vejít v platnost nová pravidla upravující aerodynamiku vozů tak, aby se poznatky z vývoje daly lépe využít v automobilovém průmyslu.
V roce 2011 by nás měla čekat změna hnacích agregátů, limitovaná spotřeba a použití biopaliva. Jednat se bude o nízkoobjemové turbomotory a jejich životnost bude muset být minimálně čtyři závody.
Včerejší jednání senátu Mezinárodní automobilové federace však ukázalo jednu důležitou skutečnost. Kromě snahy o úsporu nákladů na provoz týmu F1 a dramatičtější závody, jsou změny zaměřeny na využívání poznatků z vývoje přímo v automobilovém průmyslu, FIA tedy očividně přijala za vlastní požadavky automobilek zúčastněných v současné Formuli 1 zastupovaných asociací GPMA…