Podle Wurze je klíčem aerodynamika

Wurz, Alex | foto: Williams F1 Team

Rakušan Alex Wurz se po letech testování pro McLaren vrací na startovní rošt s Williamsem. Přirozeně by chtěl vyhrávat, ale něco takového není v F1 vůbec snadné.

Wurz konstatuje, že jeho přestup do Williamsu byl nesporně z pohledu návratu na závodní dráhu nejlepším možným řešením. „Pokud bych setrval v McLarenu, nikdy bych se do závodů nevrátil.“

Williams byl v některých závodech letošní sezony rychlý, ale nespolehlivost tuto přednost pravidelně kazila. „Pokud budeme chtít mít v příštím roce lepší výsledky, musíme pracovat velmi tvrdě, ale všichni v Grove touto prací žijí.“

K úspěchům je ale potřeba oboje, jak spolehlivost, tak rychlost. Bude nový vůz poháněný zákaznickým motorem od Toyoty dostatečně konkurenceschopným?

„Hlavní díl práce už byl udělaný. O tom, zda máte auto konkurenceschopné pro boj o vítězství nebo pouze auto průměrné, rozhoduje jeho konstrukce a aerodynamika. Při testech před sezonou jde už jen o optimální vyladění.“

Williams je známým a úspěšným týmem, bohužel však nemá k dispozici tovární motory a musel vzít po odchodu BMW zavděk zákaznickými agragáty. Je otázkou, jak si FW29 s osmiválcem od Toyoty povede, ale těžko lze očekávat boj o vítězství...


Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy