Včerejší hlavní zpráva dne, uspořádání zákaznických hnacích agregátů od Ferrari a Renaultu znamená, že Ferrari ustoupilo od svého původního požadavku, dostát v plném rozsahu ještě rok platné smlouvě.
„Jsme potěšeni navázáním dlouhodobé spolupráce s Toro Rosso, která nám umožní posílit naše vazby s italským motorsportem a spolupracovat s naším bývalým pilotem a přítelem Ferrari Gerhardem Bergerem,“ uvedl k nastalé situaci CEO Ferrari.
Podle posledních zpráv před zveřejněním podpisu dodatku k původní smlouvě nebylo postavení Ferrari pro případné vymáhání plnění smlouvy soudní cestou příliš silné, není tedy změna přístupu příliš překvapivá.
Dá se však soudit, že ono zmíněné potěšení se ze strany Ferrari nebude po dlouhém odmítání usednutí k jednacímu stolu příliš pravdivé. Dosud totiž byla opomíjena jedna poměrně zásadní skutečnost.
Ferrari patří v současné Formuli 1 ke špičce a přeje si přirozeně, aby týmy se zákaznickými motory byly také co nejvýše, ale neohrozily postavení týmu z Maranella. Dodávat proto motory nejsilnějšímu ze soukromých týmů bylo ideální řešení.
Ale postavení RBR a STR je jasně dané, prioritu má a bude mít Red Bull Racing. Pokud jeho vozy bude pohánět Renault, je nanejvýš pravděpodobné, že minimálně v tomto měření Ferrari neuspěje, což nebude pro marketingovou a cenovou politiku Ferrari vůbec příjemné...