Havárii předcházel kontakt s jeho týmovým kolegou Webberem, který měl zapříčinit sice Rosberg, ale v závislosti na prudkém brzdění de la Rosy.
„Po startu jezdíme všichni blízko sebe, protože můžeme získat důležité pozice. Byl jsem hned za Markem, ale ten musel v zatáčce ještě jednou přibrzdit kvůli de la Rosovi. To jsem nečekal a nestačil jsem zabrzdit,“ přiznal po závodě Rosberg svoji chybu, kterou musel akceptovat i Webber, jenž se tak předčasně rozloučil s týmem Williams.
Následně bez předního spoileru pokračoval Nico k mechanikům a v prudkém kopci s rychlou zatáčkou k boxům ztratil nad vozem kontrolu znovu. Následovala prudká rána a zbytky Williamsu pokryly širokou plochu. Na první pohled jasná jezdecká chyba, podcenění ztráty přítlaku.
„Nevěděl jsem, že jsem si při prvním kontaktu poškodil gumu. Ta mi pak bouchla v rychlé levé a vůz se nedal ovládnout. Byla to pořádná rána, ale já byl v pohodě. Pouze mne strašně moc mrzelo, že jsem zničil vůz, jenž byl pro závod ve velmi dobré formě,“ vysvětlil příčinu nárazu jezdec.