Byrne nestojí zásadně proti zavedení klasických hladkých pneumatik, které byly pro supersilné monoposty v minulosti tradičním obutím, ale nabádá k tomu, aby konstruktéři dostali dostatek času, připravit vozy na tuto změnu. „Je příliš pozdě na to, rozhodovat nyní o radikálních konstrukčních změnách, vývoj vozů pro sezonu 2003 je již příliš daleko. Pokud dojde k zavedení hladkých pneumatik, dojde zákonitě k velkému zrychlení vozů jak v zatáčkách, tak při akceleraci z nich, a to vše na úkor stávající bezpečnosti,“ prohlásil Byrne při příležitosti dnešního zasedání šéfů týmů a dalších zúčastněných osob hledajících východisko z klesajícího zájmu o F1 a vysokých finančních nákladů.
V případě přechodu z hladkých na profilované pneumatiky došlo v důsledku menší přilnavosti ke hledanému snížení rychlosti. Při obráceném kroku budou však vozy dosahovat vyšších rychlostí při stávající pasivní bezpečnosti. Piloti by tak byli vystaveni daleko většímu riziku, neboť vozy pro sezonu 2003 jsou konstruovány na rychlosti které umožňuje profilované obutí. „Myslím si, že bychom se měli sejít se zástupci výrobců pneumatik a zjistit, jak bude přechodem na hladké pneumatiky změněna přilnavost a tedy i rychlosti, než dojde k jednoznačnému rozhodnutí“ dodal Rory Byrne.
Byrne varuje před ukvapeným rozhodnutím
V současné době již věhlasný a v prostředí formule 1 nejvíce ceněný šéfkonstruktér týmu Scuderia Ferrari Rory Byrne varuje kolegy i představitele FIA a FOCA před ukvapeným rozhodnutím ve věci znovuzavedení hladkých pneumatik na úkor dříve odsuzovaných, dnes již však respektovaných pneumatik profilovaných.
Doporučit článek
Další zprávy
-
Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball
-
PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše
-
Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele
-
Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství