Kdo by si charismatického Ira v čele svého žlutého týmu nepamatoval? Jeho vstup do F1 byl vydařený a brzy patřil mezi špičkové týmy. Poté se však situace zlomila a před prodejem týmu plnil Eddie média soudními spory a spekulacemi.
Mezi jeho nejčastěji opakovaná slova, ve kterých mu zdatně sekundoval pouze majitel Minardi Paul Stoddart, patřila ta o podpoře mladým začínajícím jezdcům. Nejúspěšnějším byl pak Michael Schumacher, jehož měl Jordan představit Formuli 1 v Belgii 1991. Skutečnost byla však trochu jiná a Eddie neřekl pravdu celou.
Až dlouho po odchodu Jordana z boxů odhalil skutečné pozadí vstupu německé hvězdy do vrcholné disciplíny motoristického sportu Peter Sauber, jemuž prošel rukama celý německý nadějný trojlístek Schumacher, Frentzen a Wendlinger. Sauber připravoval pro Mercedes sportovní prototyp se kterým získali společně začátkem devadesátých let dominantní postavení a triumf v Le Mans.
„O vstupu Michaela do F1 existuje několik verzí příběhu, ale pravdou je, že Eddie Jordanovi jsem vystavil šek za start Michaela v Belgii já a později na to přispěl také sám Mercedes.“
Sauber zveřejnil i částku, kterou Ir za debut požadoval. Jednalo se o 150 000 britských liber.