Od zmrazení vývoje motorů si Mezinárodní automobilová federace slibuje výrazné snížení nákladů na provoz stáje v seriálu. Formule 1 však není DTM, kde tuto metodu redukce nákladů také používají. Jednoznačnost technických regulí a metody kontroly budou hrát zásadní roli, neboť každý z výrobců bude chtít mít motor nejlepší.
„I po homologaci agregátu bude možné pracovat na vývoji různých důležitých systémů, jako je přívod vzduchu, vstřikování paliva, výfukové potrubí a olejová či vodní pumpa. Jistý manévrovací prostor tedy bude pro vývoj i nadále.“
Budoucnost Cosworthu v F1 však ještě není zajištěna a vše nasvědčuje tomu, že tradiční výrobce šampionát po skončení letošní sezony opustí.
Pokud by však se Spykerem našel Kevin Kalkhoven dohodu, Hitzinger je přesvědčen o tom, že jsou schopni výrobcům konkurovat i v budoucích letech.