Ať už je učiněný krok výsledkem dosažení dohody s Bernie Ecclestonem o přidělení větších finančních objemů z prodeje autorských a televizních práv týmům nebo neschopnost GPMA odvrátit požadované zmražení vývoje motorů, Mercedes, BMW, Honda a Renault zůstali osamoceni.
„Základním posláním GPMA bylo jednat o oblastech, které pomohou F1 a zajistí její výsadní postavení v používaných technologiích. GPMA se však nyní soustředí více na detaily, než na dlouhodobé strategie.“ Přes vystoupení hodlá Toyota i nadále s ostatními automobilkami úzce spolupracovat.
Zásadní informací je pak setrvání jejího továrního týmu F1 v šampionátu minimálně do roku 2012. „Tento závazek souvisí s dodávkami motorů soukromým týmům, což je podle nás jednou ze základních úloh výrobců.“
GPMA respektuje rozhodnutí japonské automobilky a přes její odchod hodlá i asociace nadále zůstat v úzkém kontaktu.