Místní techničtí komisaři neshledali na vozech Renault nic nedovoleného a včetně tlumičů s pohyblivým závažím v přední části vozu je nechali nasadit do závodního víkendu. FIA následně pohrozila, že by mohl být Renault ze závodu následně diskvalifikován.
Tlumiče zřejmě používalo v minulosti mnohem více stájí, nebo je alespoň zkoušeli. Pohyblivé závaží výrazně redukuje vibrace a prodlužuje tak dobu, po jakou se kolo dotýká vozovky a vůz je dobře ovladatelný. V F1 se nejedná o žádnou novinku a pravidla zakazující pohyblivé součásti nejsou úplně jednoznačná.
Odstavec 3.15 technických předpisů, který zakazuje pohyblivé součásti, se týká pouze dílů souvisejících s aerodynamikou. FIA si přesto chce prosadit svou a od roku 2007 budou tlumiče v každém případě zakázány. A pokud FIA uspěje u komise, budou zpětně diskvalifikováni i všichni, kteří tyto tlumiče použijí kdykoliv od zítřejšího závodu.
Renault už prostřednictvím svého tiskového mluvčího sdělil, že monopost R26 s tlumiči se závažím sice prošel technickou přejímkou v Hockenheimu, ale nové tlumiče zde zatím nebyly použity, a ani nikde použity nebudou, dokud nebude jisté, že za to nemůže následovat diskvalifikace.
Rozhodně bude zajímavé sledovat, jak se náhrada tlumičů za klasický typ projeví na rychlosti Fernanda Alonsa a Giancarla Fisichelly. Včera byly Renaulty nezvykle pomalé, ale páteční tréninky nebývají spolehlivým ukazatelem. Navíc zatím není jasné, jestli tlumiče s pohyblivým závažím používá Ferrari. Rudý monopost s nimi totiž technickou přejímkou také prošel.