V červnu vyzval automobilky k navržení motoru, jaký by mohl být používán ve Formuli 1 od roku 2011, kdy má FIA v plánu zavést pravidlo omezující množství paliva spáleného každým vozem během závodního víkendu.
Mosley si od tohoto opatření slibuje, že automobilky přinesou do F1 technologie hybridních pohonů a výrazně tím urychlí i vývoj v oblasti sériových vozů. Omezením množství přiděleného paliva by FIA také mohla efektivně omezovat výkon motorů a tím zvyšovat bezpečnost závodů.
Max Mosley pro britský F1 Racing: "Chceme, aby nám automobilky v co nejkratší době pomohly a vytvořily v F1 centrum jejich vývoje úsporných motorů. Hybridní vozy využívající energii z brzd se už dostaly i na běžné silnice, ale naráží na dva zásadní problémy. Zaprvé využívají baterie, které musí být dobíjeny příliš často a přitom při intenzivním používání brzd je většina energie ztracena v podobě uvolněného tepla. Druhým problémem je, že baterie, elektromotory a související zařízení jsou velice těžké, takže úspoře energie moc nepomáhají.
Ale zkuste si představit, že bychom měli systém, který by dokázal využít velké množství této energie a byl přitom malý a lehký. V ideálním případě by měl k akceleraci místo paliva využít veškerou energii uvolňovanou vozem. Kdyby byl lehký, mohl by výrazně snížit celkovou spotřebu paliva."
Mosley žádá automobilky, aby svoje gigantické rozpočty směřovaly raději do vývoje něčeho nového a přínosného, než do dalšího vylepšování starých technologií, kde už nejde mnoho získat. Energii z brzd se koncem 90. let snažil využít i McLaren, ale technické předpisy neumožnily nasazení této novinky do závodů. Energie z brzd se využívá také v závodech A1 Grand Prix nebo v amerických Champ Car.