Pneumatiky Michelin totiž už po několika kolech podléhaly tlaku, jakému byly vystaveny v klopené zatáčce na oválu. Pneumatika Michelin zavinila i nepříjemnou nehodu Ralfa Schumachera.
Partnerské týmy Michelinu poslechly a celý svět nevěřícně sledoval, jak všechny vozy s francouzskými pneumatikami zamířily na konci zahřívacího kola do boxů. Závod byl rozhodnutý hned od startu, první dvě místa patřila Ferrari, druhá dvě Jordanu a poslední dvě Minardi. Michelin za pomoci FIA a Indianapolis Motor Speedway odškodnil zklamané diváky zaplacením vstupenek na letošní závod.
Nick Shorock, ředitel Michelin F1: "Naše přípravy na tento závod si vyžádaly nějaký čas. Vybírali jsme pneumatiky a prováděli různé počítačové simulace na základně Clermont-Ferrand and Calspan v Buffalo. Na základě toho jsme došli k různým konfiguracím, aniž bychom byli omezeni časem nebo počasím. Všichni naši pracovníci dali do vývoje pneumatik pro Indianapolis 2006 opravdu hodně, za což jim chci poděkovat. Pneumatiky jsme testovali s našimi partnery v Monze a v Le Castellet. Budeme mít v Indianapolis šest různých produktů, všechny jsou úplně nové. Těšíme se na vzrušující a úspěšný víkend."