Předsezonní očekávání se naplnila jen z části, tým nedokázal zužitkovat příležitosti. Především nadějně rychlý Liuzzi neproměnil naskytnutou šanci v úvodních závodech sezony v body, Speed přišel o jediný získaný bod penalizací.
S postupem času ztrácí tým svoji výhodu plynoucí z vyzkoušeného a spolehlivého desetiválce Cosworth, který je však v souladu s technickými předpisy omezen proti slabším osmiválcům zbytku startovního pole. Rozdíl mezi motory narůstá a vozy Toro Rosso ve výsledkové listině kvalifikací i závodů pozvolna klesají.
Šéf stáje Franz Tost žádnou progresivní změnu neslibuje: „Vývoj je pomalý, ale není to v důsledku financí. Mohou za to naše zatím omezené kapacity a možnosti.“
Přesto ani ve Faenze nespí a několik vylepšení monopostu STR01 bude použito. Vedení stáje ale trápí jiná záležitost. Stále není jasné, jaký monopost budou v nové sezoně používat a jaký motor ho bude pohánět, přitom je nejvyšší čas dokončovat projektovou přípravu.
Obecně se předpokládá, že Toro Rosso použije v příštím roce šasi Red Bull s motorem Ferrari V8, neboť z poloviny vlastní tým Dietrich Mateschitz, vlastník Red Bull. „S čím příští rok pojedeme ještě nemáme ujasněno, pravidla vylučují používat vůz, který připravil jiný tým.“