Obchodování s piloty začíná?

Polovina každé sezony s sebou většinou přináší diskuse a spekulace o tom, kdo, kde, s kým, za kolik a proč. O čem je řeč? O budoucích angažmá.

Brzy se otevře obchod s jezdci F1 skutečně a možná již ve vší tajnosti začal. Většina pilotů má dvouleté kontrakty a několika z nich právě po skončení letošní sezony vyprší. Mezi takové patři Jacques Villeneuve a Giancarlo Fisichella. Prvně jmenovaný je spojován s týmem Toyota a dle odborníků stále nedoceněný Fisichella marně bojuje o přízeň některého předního týmu, především pak toho vysněného z Maranella.

A právě na Ferrari čeká složité období. Jeho jezdci stárnou a nejen jezdci, Tým je postaven kolem Michaela Schumachera a s jeho odchodem může dát sbohem týmu i mnoho z jeho stávajících pilířů. Dle výkonů a zápalu v boji se však nezdá, že by chtěl Michael na konci příštího roku skončit. Nicméně tým jako Ferrari nemůže zůstat nepřipraven a mělo dojít k oslovení Juana Pabla Montoyi, který však vše dementoval.

Rubens Barrichello doufá, že v týmu svého slavného kolegu přečká a nějakého toho titulu se nakonec i dočká. Ale jeho místo je velmi nejisté. Ze zpráv z týmu je zájem soustředěn především na expilota Sauberu Felipe Massu, který letos pro maranellský tým pilně testuje a který by mohl v příštím roce opět nastoupit v monopostu F1. A možná opět v týmu Sauber po boku s Neelem Janim, mladým Švýcarem, kterého by jistě pro změnu zase ve svém voze velmi rád viděl šéf švýcarské stáje Peter Sauber. Malá pomoc pro Ferrari, výměnou za nějaký ten ušetřený dolar za motory, by jistě malému týmu nebyla proti mysli.

Otazníky visí nad Ralfem Schumacherem, který neustále chybuje a s jehož výsledky v týmu BMW Williams spokojenost právě nepanuje. Zmiňována byla Toyota, ale Ove Anderson vše popřel. Japonský tým by v tuto chvíli potřeboval vylepšit spíše technické zázemí, neboť jeho vozy nejsou rychlé a ani spolehlivé. Zatím se však příliš nehovoří o tom, kdo by mohl Ralfovo místo zaujmout. Frank Williams neplatí své jezdce vůbec královsky a většinou hledá mimo F1.

V jeho hledáčku by měl být mladý Estonec Marko Asmer, který zářil v motokárách a nyní startuje ve Formuli Ford. Jeho manažerem je bývalý závodník Harald Huysman, který přivedl do Formule 1 Jensona Buttona a který má s týmem z Grove velmi dobré vztahy. Zapomínat nesmíme také na dva další nadějné mladíky, ale s těmi se pravděpodobně nepočítá, stejně jako s Asmerem, pro rok 2004. Jsou to synové slavných otců. Nico Rosberg a Nelson Piquet Jr. Jdou v otcovských šlépějích, sbírají úspěchy a přitahují pohledy zasvěcených, vždyť jejich geny by mohly být nad zlato…

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy