Redukce výkonu motoru byla nařízena Mezinárodní automobilovou federací především kvůli snížení rychlostí a zvýšení bezpečnosti závodů Grand Prix. Dosavadní průběh sezony však naznačil, že se zrychlení vozů meziročně pouze zastavilo.
Ross Brawn z Ferrari připomněl na včerejší tiskové konferenci, že tvrzení o nárůstu rychlostí vozů v zatáčkách nejsou podloženy přesnými měřeními a podle něj je rychlost srovnatelná s rokem 2004.
Geoff Willis z Hondy porovnává letošní rok a rok předcházející: „Na rovince jsme jasně pomalejší a vezmeme-li do úvahy skutečnost, že jsou časy na kolo podobné, je jisté, že rychlost v zatáčkách musela narůst.“
Obecně se však shodli Brawn, Willis, Vasselon, Smith a Rampf na tom, že hlavní podíl na této skutečnosti mají letošní pneumatiky. „Proti loňskému roku můžeme pneumatiky během závodu měnit, jsou vybírány měkčí směsi a jezdci je v zatáčkách tolik nešetří, i proto dosahují vyšších rychlostí,“ shrnul Willy Rampf.