První dva závodní víkendy nedopadly pro McLaren nejlépe, hlavně kvůli smůle Kimiho Räikkönena. V Bahrajnu mu prasklo zavěšení v kvalifikaci, takže startoval z poslední řady. V Malajsii doplatil opět na prasklé zavěšení, tentokrát však v důsledku rány od Kliena.
Smůla je to o to větší, že konkurenční Renault nasbíral, kromě Fisichellova odstoupení v Austrálii, maximum bodů. Na druhou stranu, vozy McLaren jsou rychlé, především v závodech. Navíc motor Mercedes V8 je překvapivě jediným, kterému se zatím vyhýbají jakékoliv poruchy. Začátek slabý, ale slibný. Oba závodní piloti teď dostanou volno, zatímco testovací tým s de la Rossou a Paffettem se vrací do práce na francouzském okruhu Paul Ricard.
"Zatím máme dobrou formu," hodnotí úvod sezóny Norbert Haug, sportovní ředitel Mercedesu. "Snažíme se, ale zatím stále nejsme tam, kde bychom být chtěli, pokud jde o otáčky motoru a jeho výkon. Ale myslím, že tohle trápí i ostatní. Máme teď připravených několik vylepšení."