Revoluční řešení zatím k ledu

Opakovaně se ukázalo, že revolučně plochý motor je pro podmínky Formule 1 nevhodný. Po BMW, který konstruoval podobný motor v 80tých letech minulého století, se o tom přesvědčil i francouzský Renault. Své však sehrály i nové předpisy.

Výhodou řešení, kterou se konstruktéři agregátů s větším odklonem válců než 90° snažili využít, bylo podstatně nižší těžiště motoru, které je rozhodujícím faktorem pro těžiště celého vozu a to zase pro jízdní vlastnosti monopostu.

BMW se se svojí konstrukcí neprosadilo, ale Renault dosáhl velmi slušných výkonů a ukázal, že cesta tímto směrem není v žádném případě s konečnou platností zapovězena. Problémy s vibracemi však neumožnily využití síly motoru v plném rozsahu. U Renaultu se čeká boj o titul a času není nikdy dost, zvláště při vynaložených investicích.

Vedení stáje se rozhodlo pro návrat k osvědčené koncepci a myšlenku plochého motoru prozatím opustit. Své v tomto směru sehrálo i nové pravidlo o jednom motoru na celý víkend, je tedy potřeba kompromisu mezi spolehlivostí a výkonem. „Nová pravidla jsou pro nás určující a musíme si proto udržet dostatečnou spolehlivost. Vzdání se myšlenky plochého motoru je cestou zpět, ale budeme vycházet ze situace, kdy budeme mít stejnou hmotnost, stejný výkon a dvojnásobnou životnost. To může být v příštím roce rozhodujícím faktorem a my můžeme být o krok dál,“ vysvětlil rozhodnutí šéf týmu Flavio Briatore.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy