Na tiskové konferenci jezdec incident s ohněm zlehčil s úsměvem: „Možná si mechanici mysleli, že je mi příliš chladno a že potřebuji trochu zahřát.“ Také nezapomněl poděkovat celému týmu za práci vedoucí ke třetímu vítězství v řadě. „Ale přes tyto okolnosti jsme všichni odvedli skvělou práci a vůz byl velmi dobrý. Po problémech jsme potřebovali několik rychlých kol k dodržení naší strategie, ale vše bylo nakonec v pořádku,“ smeknul obrazně německý pilot před výkonem celého týmu i duchapřítomnosti mechaniků, kteří vůz zase poslali do závodu.
Ještě v průběhu přenosu jsem přemýšlel nad tím, jak ledový zůstal jezdec i v okamžiku, kdy mu ve zpětných zrcátcích zářily plameny a za svými zády měl plnou nádrž vysoce hořlavého paliva. Vzpomněl jsem si na podobný okamžik, kdy se za podobných okolností v roce 1994 vznítil Benetton Jose Verstappena. Překvapilo mne, že M. Schumacher se vůz ani nesnažil opustit. Je však pravdou, že problém s ohněm trval méně než 7 sekund a z lidského měřítka je to velice krátký časový úsek. Otázkou je, jak rychle je schopen člověk i když enormně schopný rychlých reakcí, tak jako 5násobný mistr světa, zareagovat na šok a moment překvapení pokud ho nečeká. Je docela možné, že když se jezdec vzpamatoval k reakci, bylo již po plamenech a do sluchátek mu zaznělo, že je vše v pořádku a má jet dál…
Naštěstí vše dobře dopadlo, ale v letošním roce problémy s tankovacím zařízením gradují. Stáje vydávají miliony dolarů za desetiny sekundy a v depu zápasí mechanici nesoucí hadic na zádech s palivovou nádrží. Na místě těchto mechaniků bych opravdu být nechtěl. Jejich práce totiž nezávisí jen na jejich připravenosti, ale především na štěstí, zda uzávěr nádrže koncovku hadice propustí nebo ne.
Otázkou tedy je, kam až budou muset zajít problémy s tankovacím zařízením, aby dali odpovědní představitelé francouzskému dodavateli nůž na krk. Vždyť F1 je vrcholem technologií a lidského genia a její pověst by neměla být trvale poškozována neschopností jediného dodavatele. Pokud by totiž oheň pronikl přes všechno jištění vzpříčeným uzávěrem hrdla nádrže, mohla mít poslední GP Rakouska přídomek „Černá“.