Modrý ovál všudypřítomným znakem koncernu

Kdo by neznal modrý ovál s bílými písmeny Ford? Logo, které musel vidět každý, kdo se zajímá o motorismus i mnoho z těch, kterým toto slovo nic neříká. U příležitosti jubilea představí Ford svůj ovál jako značku celého koncernu.

Ač se to zdá neuvěřitelné, Ford letos oslaví famózní jubileum, když 17. června vykročí do druhého století své existence. Společnost je nerozlučně spjata s modrým oválem již od svého vzniku v roce 1903. Písmo uplatněné na samotném znaku je o něco málo mladší, jeho autorem byl inženýr a projektant C. H. Willis a používané je od roku 1909.

Fordův ovál, unikátní symbol reprezentující společnost po dobu jednoho století, by měl absolvovat modernizaci a upravená verze má být představena při příležitosti oficiální oslavy jubilea v červnu letošního roku. „Tato příležitost bude něco více, než změna nápisu a jeho představení. Ovál je silný symbol, který je znám ve světě jako znak společnosti, která postavila svět na kola, je to nit v látce naší kultury,“ prohlásil viceprezident Ford Motor Company Jan Valentic. Symbol by měl charakterizovat na prahu dalšího století tři základní principy koncernu Ford: skvělé výrobky, výhodný obchod a dokonalejší svět.

V roce 2000 se na všech listinách, reklamních materiálech i vizitkách objevil pod oválem nápis „Ford Motor Company“. Znak na vozech však změny nedoznal. Stejně tak i další koncernové značky: Lincoln, Mercury, Mazda, Aston Martin, Jaguar, Land Rover a Volvo používaly i nadále své vlastní a tradiční znaky.

Avšak nově upravený ovál bude symbolem pro celý koncern. Loga dalších výrobců sdružených v jednom z nejsilnějších motoristických gigantů světa, zůstanou i nadále beze změny a měly by dodávat vozům individualitu toho kterého výrobce. Jaká však bude vzájemná pozice znaků na vozech se dozvíme asi až v červnu.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy