Ve tmě doprovázela piloty třicetistupňová teplota (trať vykazovala 34°C) a tradičně vysoká vlhkost vzduchu - 72 %. Vítr o síle 5,7 km/h vanul jižním směrem. Piloti měli k dispozici pneumatiky škály C5-C3 a z jejich přístupu bylo zřejmé, že tady s příliš čekat nebude.
Proto se na trať vydalo prakticky celé startovní pole, vedené Saubery Zhoua a Bottase, následované Gaslym a Cunodou. Zelené vozy však zajely časy hodně špatné, takže jakýs takýs limit stanovil až Gasly: 1:34,880. Bylo zajímavé, jak si některé týmy rozložily obutí - Red Bully jely na tvrdé směsi, Williams vyslal Albona na středně tvrdé a Colapinta na tvrdé, totéž předvedly McLareny v inovované livreji - Norris bílé, Piastri žluté, stejné řešení volili u VISA Cash App RB: Ricciardo středně tvrdé, Cunoda tvrdé. Že startovní pole hodlá využít plně kapacitu tréninku dokazuje i fakt, že během osmi minut měli všichni piloti zajetý čas.
Časy se z limitu 1:33,5 začaly snižovat, překvapivě rychlý byl Cunoda na tvrdé směsi (1:32,580), pak začal „zlobit“ Albon - 1:32,238. To se nelíbilo Ferrari a rudé oře převzaly vedení: Leclerc po všech fialových sektorech zajel nejrychlejší čas na žluté směsi - 1:31,665 a se Sainzem jr. (1:31,930) jako jediní pokořili hranici 1:32,0.
Po dvaceti minutách a prakticky ihned po nejrychlejším kole Leclerca převzal na chvíli vedení Albon a jako první zajel čas na měkké směsi, ale Ferrari se opět revanšovaly. Překvapivě slabý byl Red Bull - Verstappen si hned po výjezdu stěžoval na zaseknutý knoflík radiokomunikace, poté hlásil chybějící přítlak v pomalých zatáčkách. Pérez zase při výjezdu z boxů narazil na Strolla a objel ho přes bílou čáru - dostal varující černobílou vlajku.
Hamilton měl problémy se stabilitou vozu v zatáčkách 7, 8, 9 a 13 a označil auto za masivně nedotáčivé. V té době Norris jako první zajel čas pod 1:31,0 a přiblížili se k němu pouze piloti Ferrari. Sainz jr. měl smůlu, když chyboval v poslední šikaně, při druhém pokusu dokonce probrzdil a musel zamířit do únikové zóny, vzápětí informoval boxovou zídku o problemech s pravou přední brzdou.
Byli jsme svědky mnoha ťukanců, zejména v zatáčce 7, ale Norris se sám naprášil, že tvrdě bouchl do bariéry v zatáčce 14. U Landa to nebyl jediný hříšek - už při závodních simulacích měl problém v zatáčce 3 a deset minut před koncem se jemu a Sainzovi jr. pletli do cesty piloti Sauberu tak vydatně, že pilot McLarenu v „jedničce“ předvedl ukázkový slide smyk.
Poslední dvacetiminutovka byla ve znamení závodních simulací, což znamenalo časy zhruba o 5 - 7 vteřin pomalejší. Praktický konec druhého tréninku způsobil dvě minuty před koncem George Russell, jehož Mercedes v zatáčce 8 nejevil snahu zatočit. Brit narazil přídi do zdi, a když vycouval zpět, nechal na místě činu přední spoiler. Vedení proto ani nevyvěsilo červenou vlajku a nechalo piloty dojet na startovní rošt ke zkoušce startů.
Velkým překvapením tréninku byly vozy VISA Cash App RB a negativně zaujal Verstappen, jemuž se nepovedlo prolomit hranici 1:32,0 - jednou se musel v zatáčce 1 spasit výjezdem mimo trať. První dva piloti měli opravdu minimální rozdíl a kdyby Charles „nelízl“ v zatáčce 14 zeď, možná by obhájil triumf z prvního tréninkku.
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 4 | Lando NORRIS | gbr | McLaren F1 Team | 1:30,727 |
2. | 16 | Charles LECLERC | mco | Scuderia Ferrari | 1:30,785 |
3. | 55 | Carlos SAINZ JR. | esp | Scuderia Ferrari | 1:31,356 |
4. | 22 | Juki CUNODA | jpn | Visa Cash App RB Formula One T | 1:31,468 |
5. | 81 | Oscar PIASTRI | aus | McLaren F1 Team | 1:31,474 |
6. | 3 | Daniel RICCIARDO | aus | Visa Cash App RB Formula One T | 1:31,478 |
7. | 63 | George RUSSELL | gbr | Mercedes-AMG Petronas F1 Team | 1:31,488 |
8. | 11 | Sergio PÉREZ | mex | Oracle Red Bull Racing | 1:31,598 |
9. | 23 | Alexander ALBON | tha | Williams Racing | 1:31,650 |
10. | 27 | Nico HÜLKENBERG | deu | MoneyGram Haas F1 Team | 1:31,667 |
11. | 44 | Lewis HAMILTON | gbr | Mercedes-AMG Petronas F1 Team | 1:31,709 |
12. | 14 | Fernando ALONSO | esp | Aston Martin Aramco F1 Team | 1:31,750 |
13. | 20 | Kevin MAGNUSSEN | dnk | MoneyGram Haas F1 Team | 1:31,793 |
14. | 18 | Lance STROLL | can | Aston Martin Aramco F1 Team | 1:31,957 |
15. | 1 | Max VERSTAPPEN | nld | Oracle Red Bull Racing | 1:32,057 |
16. | 43 | Franco COLAPINTO | arg | Williams Racing | 1:32,057 |
17. | 31 | Esteban OCON | fra | BWT Alpine F1 Team | 1:32,119 |
18. | 10 | Pierre GASLY | fra | BWT Alpine F1 Team | 1:32,222 |
19. | 24 | Guanyu ZHOU | chn | Stake F1 Team Kick Sauber | 1:32,359 |
20. | 77 | Valtteri BOTTAS | fin | Stake F1 Team Kick Sauber | 1:32,786 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ