Red Bull
Max Verstappen, 1. místo
Myslím, to byl opravdu dobrý závod, pomohl mi první stint, kdy jsem byl na středně tvrdých pneu opravdu dobrý. Na konci jsem absolvoval pomalou zastávku, takže mě McLareny u šachovnicové vlajky docela dotáhly, celý víkend byly rychlé. Samozřejmě, se třemi povinnými pit-stopy jsme byli schopni dostat z našeho vozu to nejlepší, protože umíme dobře pracovat s pneumatikami, vyhráli jsme a to je hlavní věc. Můj hlad po dalších triumfech v šampionátu skončil, chci pokračovat a každý víkend svůj výkon maximalizovat.
Sergio Pérez, 10. místo
Bylo to těžké odpoledne, start na tvrdých pneu vše komplikoval, zejména také časný výjezd SC. To znamenalo, že jsem nemohl zahřát pneumatiky a pak jsem ztrácel další pozice, nemohl jsem dostatečně rychle postupovat vpřed tak, jak bych potřeboval. V době, kdy jsem konečně do pneumatik dostal řádnou teplotu, jsem musel do boxů kvůli povinné zastávce. Včera jsem přišel o auto kvůli incidentu ve sprintu, dnes jsem musel jet s úplně novým. Proto bylo obtížné vyvodit nějaké závěry a museli jsme se vrátit k jiným specifikacím. Limity trati jsem opravdu trpěl, byly zavedeny na poslední chvíli; o správnosti tohoto řešení pochybuji, ale pro všechny to je stejné - měl jsem odvést lepší práci. Posouzení nového vozu pro mě bylo těžké, měl jsem dojem, že stejně jako v Rakousku jsem seděl trochu nízko a to mi komplikovalo závod, možná jsem to měl změnit, když se změny prováděly. Celkově se mám čím zabývat a proto na všem chci během tohoto týdnu v továrně zapracovat.
Christian Horner, šéf týmu
Pro Maxe to bylo neuvěřitelné vítězství. Těžký závod jak fyzicky, tak psychicky pro všechny jezdce, zvládl bravurně. Jel velmi dobře a koncentrovaně, snažil se pracovat s pneumatikami. Nucené tři zastávky tento závod nezrychlily, takže jsme pro případ vyjetí SC pokryli všechny možnosti a zvládli degradaci, ale i strategický tým odvedl svou práci, věci správně propočítal a pomohl nám k vítězství.
Pro Checa to byl další těžký závod - 15 vteřin penalizace jeho výkon hodně ovlivnilo a znamenalo promarnění příležitosti dosáhnout na slušné body, zvláště když Lewis tak záhy odpadl. Checo prostě potřebuje získat zpět svou formu ze začátku sezóny - víme, že to dokáže a ví to i on. Má stále naši plnou podporu. Nyní míříme na západ USA, kde se Checovi daří, takže se těšíme na lepší výkony v boji o druhé místo v šampionátu.
McLaren
Oscar Piastri, 2. místo
Získal jsem jezdce dne? Wow, myslel jsem, že mi řeknou, že jsem dostal pět sekund penalizaci. Vyděsilo mě to. Jsme moc spokojený, první zatáčka byla dobrá, byl to rozhodně plán před závodem. Měli jsme působivou rychlost, rozhodně nejtěžší závod.
Lando Norris, 3. místo
To byl mega závod od začátku do konce. Dobré úvodní kolo, poučil jsem se z mé včerejší chyby, kdy jsem vyjel zeširoka. Dobrý start, dobrá rychlost během závod. Asi nejlepší rychlost a jsem spokojen. Bylo to stresující, je horko, jsem zpocený a trošku unavený. Tým odvedl skvělou práci, tři v řadě a 1,8 sekundová zastávka! Tři zastávky pro mě znamenaly větší fyzickou zátěž, mohl jsem na to šlápnout a poslední stint jsem jel na plný plyn. Asi jeden z nejnáročnějších závodů, který jsem kdy jel. Byla to dobrá výzva. Gratuluji Oscarovi, neudělal chybu a opět tu byl Max.
Andrea Stella, šéf týmu
Byl to vlastně ještě lepší než na Suzuce, protože jsme startovali z horších pozic. Dobrá práce celého týmu, který tohle umožnil a dal McLarenu tak dobré auto. Co se týmové režie na konci týče, jen jsme řekli jezdcům, aby si drželi pozice a dojeli s oběma vozy do cíle, aby se vyhnuli obrubníkům, dávali pozor na limity a prostě získali pódium.
Mercedes
George Russell, 4. místo
Ohledně té kolize... Oba jsme měli možnost být na pódiu, ale samozřejmě to nebylo chtěné ani z jedné strany. V těchto autech není moc dobře vidět, je tam velký slepý úhel. Oba se velmi respektujeme a přejdeme to, zvládneme to, určitě si o tom promluvíme a bude to ok. Hovořili jsme o strategiích a ráno jsem řekl, že chci, abychom oba byli na pódiu. Mým cílem je pro tým získat to druhé místo. Mluvili jsme o tom, že by se Lewis v první zatáčce dostal dopředu, ale byla to náročná situace. Je tu ale spousta pozitiv. Byl to rozhodně fyzicky nejnáročnější závod, který jsem jel. Bylo to jako v troubě, hodně těžké.
Lewis Hamilton, nedokončil
Podíval jsem se na záznam a byla to 100 % moje chyba a přebírám plnou zodpovědnost. Omlouvám se týmu a Georgovi. Je mi to opravdu líto kvůli týmu. Byla to šance získat body. Já jsem samozřejmě ucítil ťukanec, ale nemyslím, že George měl místo. Byla to jedna z těch nešťastných situací, ale jde to na mé triko.
Bradley Lord, šéf komunikace
Nejhorší možný start a nejhorší věc, co se může závodním týmu stát - dívat se na své dva jezdce, jak kolidují. Určitě to v prvním kole nevypadalo dobře, George na chvostu a Lewis v kačírku... Otočit to a dojet s Georgem čtvrtý, získat více bodů než Ferrari, to nebylo něco, v co jsme po prvním kole mohli doufat. Co mohlo být je jasně vidět. Měli jsme rychlost podobnou McLarenům. Možná na dosah Maxovi, ale mohlo to být dvojnásobné pódium. Co by kdyby a ale se nicméně nepočítá a tak musíme brát a být spokojeni s tím, co je. Ale mohlo to být mnohem lepší.
Ferrari
Charles Leclerc, 5. místo
Dnes jsme maximalizovali náš potenciál. Lépe jsme skončit nemohli. Věděli jsme, že McLaren bude silný, ale nečekali jsme, že bude až tak silný. Mercedes byl také rychlý a myslím, že George netlačil tak, jak tlačit mohl. Fyzicky šlo o nejtěžší závod mé kariéry - jednak kvůli vysokým teplotám, ale taky kvůli třem zastávkám, což znamenalo, že každé kolo muselo být kvalifikační. Kvůli tomu to dnes bylo hodně stresující. Připravíme se na další závody s cílem získat druhé místo mezi konstruktéry.
Carlos Sainz, neodstartoval
Jsem zklamaný, protože dnešek je promarněnou příležitostí. Všichni víme, že motorsport může být občas krutý, dnes jsem ochutnal to nejhorší. Je to škoda, myslím, že bych dnes zajel dobrý závod a získal důležité body do Poháru konstruktérů. Jako v každé situaci, i v budoucnu, vždy se budu učit. Teď se musím soustředit na zbylých pět závodů sezóny.
Frederic Vasseur, šéf týmu
Nemůžeme být s tímhle víkendem spokojeni. Ztratili jsme body ve srovnání s Mercedesem a Carlos ani neodstartoval kvůli problémům se spolehlivostí, které mohly zapříčinit obrubníky... S Charlesem jsme získali deset bodů. což bylo maximum. Teď se budeme připravovat na zámořské závody, které budou podle všeho velmi těžké.
Aston Martin
Fernando Alonso, 6. misto
Dnes bylo vražedné vedro, závod to byl extrémní, možná jeden z nejtěžších, jimž jsem čelil. Také jsem měl problémy se sedadlem, od 15. kola bylo hodně horké, což náročnost jen zvyšovalo. Vůz byl konkurenceschopný a jsem rád za mé umístění, zvláště poté, co jsme několik víkendů postrádali rychlost. Na Monze jsem byl devátý, v Japonsku osmý, takže jsem cítil, že bych se mohl posunout. Asi bychom se měli do budoucna zamyslet nad některými opatřeními, pokud nastanou podobně extrémní teploty.
Lance Stroll, 11. místo
Penalizace za porušování traťových limitů mě posunula mimo body, je to zklamání, že jsem žádné nezískal, když jsem v tak náročných podmínkách z fyzického hlediska tvrdě závodil. Teploty, jimž jsme čelili, byly extrémní - více než kdekoli jinde - a je tu spousta ostrých zatáček, v nichž neustále bojujete s odstředivou silou. Jsou tu však jistá pozitiva, která si lze odnést - vůz byl dnes rychlejší a tým učinil několik strategických rozhodnutí ohledně regulovaného použití pneumatik. I v tak náročných podmínkách odvedli hoši v garážích skvělou práci.
Mike Krack, šéf týmu
Získali jsme důležité body, ale v intenzivním horku a novou strategií pneumatik to nebyl snadný závod. Podmínky pro závodění byly těžké a viděli jsme, že mnoho pilotů bylo po závodě na pokraji dehydratace. Nemyslím, že bychom s ohledem na celkové výsledky měli na víc, úvodní stint byl velmi dobrý a zvládli jsme strategickou výzvu. Po průjezdu štěrkem ale Fernando poškodil podlahu a kvůli tomu neobhájil pozici před Leclercem. Lance dokázal po startu z 16. pozice zabojovat o lepší příčky, bohužel ho penalizace připravily o body. Je jasné, že je třeba vygenerovat větší výkon - našel pozornost se soustředí na nadcházející závody, kde bychom to chtěli dokázat.
Alpine
Esteban Ocon, 7. místo
Bylo to těžké a fyzicky náročné pro nás všechny. Nakonec přivážím skvělý výsledek s poctivými body v kapse. Měl jsem skvělý start, posunul jsem se na páté místo a také děkuji za dobře provedenou strategii při zastávkách v boxech. Podmínky ve voze byly extrémně těžké, v první polovině závodu jsem se fyzicky necítil dobře. Dokázal jsem se ale vzpamatovat a soustředit se na to, co je třeba. Měl jsem několik dobrých manévrů a vezu cenné body pro tým. Nyní je čas na odpočinek a zotavení, pak se s týmem soustředím na náročný trojvíkend v Americe - pokusím se tuto dynamiku přenést do Austinu.
Pierre Gasly, 12. místo
Dnes byl potenciál získat body, takže jsem samozřejmě zklamaný, jak závod dopadl. Nebyl to dobrý den, u traťových limitů to je otázka centimetrů - ale padá to na mě - dnes jsem za to zaplatil vysokou cenu. Jsem zklamán, protože jsem rozhodně měl tempo pro zisk solidních bodů pro náš tým. Během závodu jsem musel řešit menší problém s energií, což mě stálo určitou rychlost. Pravděpodobně jsem se snažil příliš riskovat a přehnaně to kompenzovat, tlačil jsem příliš na hraně limitu. Poučím se a půjdu dál. Pro tým je víkend docela pozitivním, máme se hodně co učit a už teď se těším na závody v Americe, hned na první v Austinu.
Bruno Famin, dočasný šéf týmu
Z Kataru odjíždíme díky Estebanovi s body. Předvedl chytrou, až klinicky přesnou a dobře zvládnutou jízdu v náročných podmínkách. Pierre rovněž jel dobrý závod - vypadalo to slibně a rýsoval se slušný týmový výsledek - bohužel jeho úsilí nebylo odměněno kvůli penalizacím za porušení traťových limitů. Do budoucna se máme co učit, ale celkově to byly pozitivní tři dny. Budeme pokračovat v naší tvrdé práci v továrně, využijeme co nejvíc poznatků a budeme se snažit je převést do dobrého výsledku v Austinu.
Alfa Romeo
Valtteri Bottas, 8. místo
Dnešek je skvělým dnem, musíme být spokojeni s výsledkem, kterého jsme dosáhli. Bylo horko a vlhko, řekl bych docela extrémní, podmínky vše dělaly ještě horší, ale věděli jsme, že máme potenciál zajet závod dobře - a dosáhli jsme toho díky bezchybné jízdě a perfektní strategii. Dvojnásobné bodové umístění je odměnou celému týmu jak zde, tak v Hinwilu, za všechnu tvrdou práci na vylepšení. Z tohoto balíčku získáváme pořád víc, což je pro další závody povzbudivé. Vylepšili jsme si pozici v Poháru konstruktérů, posunuli se na 8. místo a budeme i nadále tvrdě pracovat, abychom se ještě zlepšili a splnili cíl pro tuto sezónu.
Guanyu Zhou, 9. místo
Úžasný závod, dostat se ze samotného chvostu do první desítky. Měl jsem dobrou strategii, staral se o pneumatiky a neudělal žádnou chybu. To vše je klíč k dnešnímu výsledku. Na tvrdých pneu jsem byl rychlý, tempo v posledním stintu bylo fantastické a umožnilo mi držet krok s mými soupeři. Bylo trochu nejasné, kdo všechno má penalizace, takže je skvělé být nakonec devátý. Nebyl to snadný závod, musel jsem několikrát tvrdě zabojovat a stejně tak se bránit, důležité bylo neporušit traťové limity, což jsem zvládl. Jsem skutečně vyčerpaný, nikdy jsem v podobných podmínkách nebojoval tak tvrdě, ale tohle je úžasná odměna pro všechny, zvláště po tak těžkém období. Nikdy jsme se nevzdali, i když jsme byli hodně dole, dnes, kdy na tom záleželo, jsme všechno dali ideálně dohromady.
Alessandro Alunni Bravi, zástupce týmu
Dnes jsme předvedli takový závod, o jaký jsme velmi dlouhou dobu usilovali. Věděli jsme, že máme bodový potenciál, ale museli jsme zajet perfektní závod, abychom tento výsledek potvrdili. Strategie byla dobře zvolená, zastávky v boxech bezchybné a jezdci odevzdali solidní výkony od prvního do posledního kola. Je to příjemná odměna za všechnu práci odvedenou na trati i v Hinwilu, pro závodní tým i Ferrari; neustále aplikujeme nová vylepšení a zároveň neúnavně pokračujeme v činnosti v továrně, na simulátoru i trati, abychom pochopili a extrahovali výkon našeho vyvíjeného balíčku. Dnešní výsledek posiluje naši sebedůvěru a víru, že můžeme bodovat v každém závodě po celý zbytek sezóny. Naším cílem zůstává sedmé místo v šampionátu, to opakuji znovu. Bude to těžké, bude to boj, ale máme lidi, jezdce i odhodlání, které jsou k tomu třeba. A hodláme vše ztížit i našim konkurentům.
Williams
Alex Albon, 13. místo
Za prvé jsem rád, že je Logan v pořádku, protože nikdy není snadné takto odstoupit ze závodu. Myslím, že šlo o jednu z nejtěžších Grand Prix v roce, protože jsem sám trpěl obrovským vlivem horka. Naše rychlost byla docela dobrá, ale musím přehodnotit, co se vlastně stalo - měl jsem dobrou pozici a nakonec jsem přišel o body. Potýkal jsem se také s přehříváním kokpitu, takže i to musíme prověřit. Ztráta našich konkurentů se zmenšuje, takže to byl těžký víkend, vše projdeme a uvidíme, co bylo příčinou.
Logan Sargeant, odstoupil
Hlavní je, že já i Alex jsme v pořádku. Celý týden jsem se necítil dobře, navíc tomu neprospělo šílené vedro spojené s dehydratací. Poslední věc, kterou bych chtěl udělat, bylo odstoupit, ale musel jsem upřednostnit své zdraví. Týmu se omlouvám, ale nebyl jsem schopen dojet do cíle. Celý víkend odváděli neuvěřitelnou práci v nelehkých podmínkách. V příštím týdnu si vezmu volno na plné zotavení, abych mohl naplno bojovat v Austinu, kam se opravdu těším.
Dave Robson, vedoucí výkonu vozů
Závodění v těchto podmínkách na tak rychlém okruhu je pro jezdce fyzicky náročné, oba dokončili závod dehydratovaní. Vzhledem k přípravě na samotnou Grand Prix a našemu včerejšímu výkonu ve sprintu jsme pravděpodobně očekávali trochu víc, ale nikdy jsme nedokázali pro Alexe najít volnou trať, kterou ke zlepšení tolik potřeboval. Navíc ho na startu pozdržel Hülkenberg poté, co odstartoval ze špatné pozice, ani to nám nepomohlo. Logan jel po celý víkend velmi dobře a předvedl slušnou rychlost, zejména v pátečních obtížných podmínkách. Byla škoda, že dnes mu jeho stav nedovolil jet naplno. Teď už se těšíme na trojici závodu, začínající v Austinu a následný přesun do Mexika a Brazílie.
Haas
Kevin Magnussen, 14. místo
Neuvěřitelné tvrdé a obrovské horko. Zdálo se, že tu je mnohem tepleji než v jakémkoli jiném závodě. Myslím, že jsme měli pozitivní den, i když ne z hlediska bodů nebo výsledků pro Pohár konstruktérů. Ztratili jsme jedno místo, což je nemilé, ale pořád máme ještě pět závodů. Je to s ostatními těsný boj, ale musíme vydržet a pokusit se získat umístění zpět. V příštím závodě nás čeká upgrade, jsme nadšení a těšíme se, že můžeme na tomto vylepšení pracovat. V prvním závodě neočekáváme žádné zázraky, může to závod nebo dva trvat, než vytěžíme opravdu maximum, ale pořád tu je pár pozitiv a díky nim se můžeme těšit na závěr sezóny.
Nico Hülkenberg, 16. místo
Chybu na roštu jsem si uvědomil, než jsem ve slotu zastavil, ale nelze couvat a škoda už se stala - ode mě to byla samozřejmě velká chyba. Degradovalo to můj závod ještě předtím, než začal. Podmínky byly extrémní, vlhkost vzduchu, horko, rychlost na novém asfaltu opravdu vysoká, takže si myslím, že jsme to všichni skutečně pocítili.
Günther Steiner, šéf týmu
Končí éra vozu, který skončil hůř než výkon na počátku, takže jsme svým způsobem rádi, že existence je u konce, ale i tak to byl pro nás špatný den. Nico si svým chybným zaujetím startovní pozice vůbec nepomohl, protože jakmile dostane deset vteřin penalizace, nemáte vůbec žádnou šanci. Bojovali jsme, ale nestačilo to. V Austinu se vrátíme s novým upgradem a doufám, že bude fungovat - děláme vše proto, abychom se posunuli vpřed - jenom nesedíme a nečekáme na konec sezóny. Až do jejího závěru budeme tvrdě pracovat.
AlphaTauri
Juki Cunoda, 15. místo
Dnes to bylo ještě těžší než v Singapuru, rozhodně náročný závod. Dobře jsem odstartoval, získal pozice a dostal se na body. Ve voze jsem se cítil dobře, ale byl jsem příliš pomalý a nedokázal udržet rychlost. Není snadné najít rychle řešení, ale jsem si jist, že s týmem projdeme data a uvidíme, jak se do budoucna zlepšit. Myslím, že Liam už za nás v Austinu asi nepojede, takže mu chci poděkovat, protože odvedl kvantum dobré práce. Společný čas jsem si užil, jsme přátelé a spolubojovníci.
Liam Lawson, 17. místo
Bylo to tu opravdu složité. Od začátku mi chyběla rychlost a po celý závod jsem řešil problémy se stabilitou, takže musíme tuhle věc analyzovat. Bylo strašné vedro a když navíc bojujete s autem, je ještě těžší nabrat nějakou rychlost. Zdá se, že jsem absolvoval v týmu poslední závod před návratem Daniela, takže chci týmu poděkovat, jen je škoda, že naše spolupráce končí tímhle způsobem.
Guillaume Dezoteux, vedoucí oddělení výkonu vozidel
Dnešní závod byl omezen maximálním počtem 18 kol, které jsme na určité sadě odjet. Liam startoval z chvostu roštu, chtěli jsme, aby začal agresivně a zaútočil na další vozy - případně měl zajet do boxů, což se během SC stalo. Bohužel po této zastávce nedokázal nabrat rychlost. Ve třetím stintu se rychlostně blížil Jukimu a ke konci závodu na střední směsi se stále zlepšoval - dokázal se udržet Magnussena a bojovat s ním a Albonem, jenž vyjel na trať z boxů, ale to mu degradovalo pneumatiky, takže začal ztrácet půdu pod nohami. Od Singapuru jsme cítili pozitivní trend našeho vozu jak v kvalifikaci, tak v závodě, ale tady se nám nepovedlo dosáhnout stejného výkonu. Musíme vývoj analyzovat, vyvážení a stav pneumatik, protože dnes jsme se našim přímým konkurentům nedokázali vyrovnat.