V Singapuru se začínalo za slunečního svitu a tepla - vzduch 32 °C, trať 44 °C. Za umělého osvětlení se pojede až odpolední trénink, který týmům poskytne relevantnější data. V sobotu i v neděli by se podle meteorologů mohly objevit bouřky.
Městský okruh byl upraven, ubyly čtyři zatáčky v posledním sektoru (za zatáčkou č. 15), díky tomu vznikla další rovinka a délka se smrskla z 5,063 na 4,94 km. Pirelli sem přivezlo to nejměkčí ze své nabídky, tedy směsi C3 - C5.
Vysoké ambice má v Singapuru kromě Red Bullu Aston Martin, naopak Ferrari po velmi dobrých výkonech v Monze očekáváme kvůli vlastnostem pomalého okruhu spíše slabší, což bude také případ Williamsu nastupujícího v jedinečném světlemodrém zbarvení dle svého hlavního sponzora (Gulf).
Do tréninku v 11:30 našeho času vyrazil jako první Lance Stroll následovaný Liamem Lawsonem, jenž stále zaskakuje za zraněného Daniela Ricciarda. U něj se očekává, že bude chybět také příští týden v Japonsku.
Norris brzy vystřelil do čela s časem 1:37,895 min na středně-tvrdé směsi, zatímco většina soupeřů kroužila na tvrdých pneumatikách. McLaren přivezl pro tento víkend nejvíce nových dílů ze všech týmů: přední křídlo, bočnice, ochranu kokpitu Halo, zcela novou podlahu, kryt motoru, zadní zavěšení i zadní spodní i horní křídlo.
U Red Bullu pozorujeme nové okraje podlahy a zadního křídla, přičemž kopírovali konkurenci. Hodně odlišné vypadá také vůz Alpine s novými bočnicemi a velkým, agresivním podseknutím. Velký balík vylepšení nasazuje Alfa Romeo (podlaha, difuzor a brzdové kanálky) a nové vyboulené bočnice přivezla i AlphaTauri.
Po 20 min dále zrychlil Norris (1:34,776) a udržoval si slušný náskok před druhým Pérezem (1:35,336) a třetím Hamiltonem (1:35,571), jeho soupeři svých časů ale dosáhli na tvrdší směsi pneumatik. Pro McLaren jde o povzbuzení - ukazuje to, že vylepšení fungují a že opravdu porozuměli svému vozu a tomu, kde potřebuje napravit.
Po půl hodině se Norrisovi na dostřel dvou desetin přiblížil Gasly (1:34,980), Russell (1:35,005) i Magnussen (1:35,006) a hromadně se začalo přezouvat na nejměkčí směs.
Lando na ní svůj čas stáhl o 1,4 sekundy na 1:33,522 min, brzy jej ale překonal Leclerc (1:33,350), Sainz (1:33,428) i Verstappen, který byl v posledním sektoru o 2 desetiny rychlejší než Ferrari, stačilo to však jen na třetí místo (1:33,476).
V závěru se již nikdo moc nezlepšil, piloti si zkoušeli tvrdé (C3) pneumatiky. Russella v ostrém pokusu zbrzdil Red Bull, pobyt na trati pilotům zpestřil výběh menšího ještěra. Druhý trénink nám přinese lepší obrázek o konkurenceschopnosti týmů, začíná po setmění v 15 hodin.
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 16 | Charles LECLERC | mco | Scuderia Ferrari | 1:33,350 |
2. | 55 | Carlos SAINZ JR. | esp | Scuderia Ferrari | 1:33,428 |
3. | 1 | Max VERSTAPPEN | nld | Oracle Red Bull Racing | 1:33,476 |
4. | 4 | Lando NORRIS | gbr | McLaren F1 Team | 1:33,522 |
5. | 44 | Lewis HAMILTON | gbr | Mercedes-AMG Petronas F1 Team | 1:33,540 |
6. | 63 | George RUSSELL | gbr | Mercedes-AMG Petronas F1 Team | 1:33,695 |
7. | 11 | Sergio PÉREZ | mex | Oracle Red Bull Racing | 1:33,725 |
8. | 14 | Fernando ALONSO | esp | Aston Martin Aramco Cognizant | 1:33,974 |
9. | 22 | Juki CUNODA | jpn | Scuderia AlphaTauri | 1:34,042 |
10. | 31 | Esteban OCON | fra | BWT Alpine F1 Team | 1:34,066 |
11. | 18 | Lance STROLL | can | Aston Martin Aramco Cognizant | 1:34,568 |
12. | 10 | Pierre GASLY | fra | BWT Alpine F1 Team | 1:34,639 |
13. | 23 | Alexander ALBON | tha | Williams Racing | 1:34,657 |
14. | 77 | Valtteri BOTTAS | fin | Alfa Romeo F1 Team Stake | 1:34,802 |
15. | 20 | Kevin MAGNUSSEN | dnk | MoneyGram Haas F1 Team | 1:34,887 |
16. | 40 | Liam LAWSON | nzl | Scuderia AlphaTauri | 1:34,894 |
17. | 27 | Nico HÜLKENBERG | deu | MoneyGram Haas F1 Team | 1:34,985 |
18. | 24 | Guanyu ZHOU | chn | Alfa Romeo F1 Team Stake | 1:35,456 |
19. | 81 | Oscar PIASTRI | aus | McLaren F1 Team | 1:35,474 |
20. | 2 | Logan SARGEANT | usa | Williams Racing | 1:35,778 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ