Dovolená Wolffa během srpnové přestávky nebyla ideální, během sjíždění kopce na kole upadl a zlomil si loketní kost. K nehodě došlo hned v pondělí po Velké ceně Belgie. Prozradila ho fotografie jeho ženy Susie Wolffové - ta ho zachytila se sádrou na levé ruce.
V Zandvoortu i v Monze ale byl již zotavený a v dobré náladě. Šéf Mercedesu se přitom na kole ztřískal již v roce 2014 během projížďky podél Dunaje v Maďarsku - tehdy to odneslo kromě předloktí i zápěstí, klíční kost a rameno.
Nyní se chystá na operaci, která však se srpnovým pádem nesouvisí. Důvodem je dlouhodobé poranění kolena, jež budou chirurgové řešit po Velké ceně Singapuru. Po ní se hned bude závodit v Japonsku, kde bude chybět - vrátit by se měl až ve Velké ceně Kataru v říjnu.
Nepůjde o první závod, o který by v posledních letech přišel - scházel již například v roce 2019 v Brazílii a loni tamtéž i v Japonsku. Místo něj tým v Suzuce povede Jerome D'Ambrosio, jenž v letech 2011 a 2012 závodil za Marussii a Lotus, poté ve Formuli E vedl tým Venturi.
"Když během závodního víkendu budu chybět, nahradí mě Jerome," potvrzuje Wolff. "Je pravdou, že za 11 let k tomu došlo jen třikrát, ale jde o situaci, kterou musíme předvídat. Nyní si musí získat důvěru v týmu a v padoku. Stále má čas, nicméně v případech, kdy tam nebudu moci být, bude na mém místě."
"Jerome loni odvedl dobrou práci ve své roli u Venturi, s malou strukturou, která samozřejmě nemá nic společného s tou naší, jež čítá 2500 lidí. Zapojuje se však u nás a musím říct, že jeho kroky během velké ceny mají smysl," chválí d8le D'Ambrosia.
"Ujišťují vás, že to už je samo o sobě významné. James Allison mě často upozorňoval, že věci, které jsem prohlašoval, byly z 50 % inteligentní a z 50 % nesmysly. Ale teď vážněji, musíte mu dát čas. Na mě ale působí tak, že má ten správný profil pro tuto roli," dodává šéf Mercedesu.