PROHLÁŠENÍ po závodě: "Mohou za to fanoušci," usmívá se Hamilton

Lando Norris a Max Verstappen slaví na pódiu po závodě na Imole | foto: McLaren

Jak hodnotí své dnešní výkony na okruhu Silverstone jednotliví piloti a představitelé týmů?

RED BULL

Max Verstappen, 1. místo
Měli jsme hrozný start, takže se musíme podívat, proč to tak bylo. I tak, zvlášť Lando, oba McLareny, byli strašně rychlí. Pár kol trvalo, než jsem je předjel, ale potom jsem byl schopen najet náskok. Po safety caru na nejměkčí sadě to pro nás bylo trošku náročnější, abychom je udrželi naživu. Jsem moc rád, že máme jedenácté vítězství v řadě pro tým je to neuvěřitelné. Ale dnes to nebylo přímočaré. Ten špatný start znamenal, že to bylo trošku víc vzrušující a museli jsme na to šlapat. Lando byl hodný, ale vrátil mi to s DRS. Jel dnes velmi dobře.

Sergio Pérez, 6. místo
Měli jsme smůlu se safety carem a na startu závodu. Ale bojovali jsme hned od začátku, abychom získali body. Zítra zpět na simulátor, abychom pokračovali v práci na dalších pár závodů. Skvělá práce celého týmu, jdeme pro víc!

Christian Horner, šéf týmu
Je to velké, nejen vyhrát Silverstone, ale zajet 11 vítězství v řadě. Je to vše díky týmu, jezdcům, neuvěřitelný výsledek a vyhrát tady jen kousek od továrny, to je skvělé. Hlavní při restartu bylo DRS. Gratuluji McLarenu, byli dnes velmi rychlí, ale použití měkkých pneumatik při restartu zajistilo Maxovi čistý vzduch.

MCLAREN

Lando Norris, 2. místo
Hodně šílené. Děkuji celému týmu, odvedli úžasnou práci. Bez jejich tvrdé práci by nic z toho nebylo možné. Dali mi tvrdou sadu a nevím proč. Stále jsou v něčem nováčkové. S Lewisem to byl skvělý souboj, asi jsem udělal příliš chybiček. Udělal jsem, co jsem mohl. Bojoval jsem s Maxem co nejdéle to šlo. Je to osamělý a dlouhý závod, pokud jedete takto uprostřed, ale je to fantastické. Celé závěrečné kolo jsem se snažil na všechny mávat, takže moc děkuji všem britským fanouškům za podporu. Měli jsme být druzí a třetí. Oscar jel skvěle a bez safety caru by byl třetí. Fanoušci jsou úžasní, takže díky moc všem.

Oscar Piastri, 4. místo
Nejlepší z toho je, že jsme tento výsledek získali rychlostí. Myslím, že jedna věc je získat podobný výsledek šťastným náhodným incidentem, ale my byli opravdu druhý nejrychlejší tým, což bylo opravdu moc milé překvapení. Na mé straně jsme měli trošku smůlu se safety carem, načasování dalo Lewisovi zastávku zdarma, ale je pěkné být vlastně trošku zklamaný ze čtvrtého místa, když si vezmeme, jak jsme začali rok. Moc díky týmu, novinky jednoznačně fungují. Je to vzrušující do budoucna a je skvělé být zpět vepředu. Na některých tratích máme stále slabiny. Ale máme i silná místa. Myslím, že nám Silverstone sedl, ale mysleli jsme, že to tak bude v Rakousku a tady jsme byli ještě silnější. Je skvělé podat výkon dva závody po sobě a pokusíme se v tom pokračovat dál. Pro McLaren je to skvělý moment. Nehledě na trofeje, získat tolik bodů, to je fantastický výsledek. Je fajn být zpět vepředu a nechceme být v konstruktérech pátí, chceme jednou zase bojovat v čele. Stále máme před sebou kus práce, abychom mohli vyzvat na souboj pár dalších týmů, ale vše je možné, pokud budeme mít víkendy jako tento.

Zak Brown, šéf týmu
Dnes to byl dobrý den. Oscar i Lando jeli skvěle. Tým byl silný, měli jsme dobré zastávky v boxech, strategie se ukázala být tou správnou. Když si vezmeme, jak jsme začínali v Bahrajnu a Saúdské Arábii, nebyli jsme nikde a teď máme pódium a vedli jsme závod a to díky naší rychlosti, a měli jsme tam obě auta. Je mi líto Oscara, zasloužil si třetí místo. Co se Landa týče, udržel Hamiltona. Dobré je, že s Lewisem to bude tvrdé, ale férové. Takže alespoň cítíte, že ten jezdec bude rozumný. Věděli jsme, že na tvrdé sadě když pokud zvládneme prvních pár kol, potom přišlo DRS a potom Oscar. Maxův náskok se zmenšuje a ukazuje to stav soupeřů a soutěže v F1. Pokud udržíme Maxe, závodění bude fantastické.

MERCEDES

Lewis Hamilton, 3. místo
Já to neudělal, to fanoušci. Silverstone zajistil skvělou show. Cítil jsem energii a podporu a to je důvod, proč jsme tu zpět na bedně. Moc gratuluji Landovi a McLarenu. Začínal jsem tam, takže je vidět zpět tak silné. To auto bylo v rychlých zatáčkách raketa. Wow, nemohl jsem jim stačit, ale měli jsme během restartu dobrý souboj. Start pro nás nebyl skvělý, ale ten delší stint na střední sadě byl opravdu dobrý. To je pro nás jako tým pozitivní a víme, že zase tolik neztrácíme. Jen musíme dál makat a můžeme ty před námi dostihnout. Jakmile Lando projel čtrnáctou a patnáctou  zatáčkou, byl fuč. Měli jsme dobrý menší souboj, ale neměl jsem na to to. Ale jsem opravdu spokojen. Začít sedmý a dojet třetí, to je mega, super práce.

George Russell, 5. místo
Chtěli jsme být dnes agresivní a měli jsme šanci rozdělit strategie. Měkká sada byla dobrá v tom prvním stintu, ale bohužel předjet Leclerca bylo těžké. Bylo tam občas pochybné bránění, ale nakonec jsem se dostal před něj. Zastavil jsem pro střední sadu a bohužel to bylo špatné načasování pro safetycar. Někdy to vyjde, jindy ne. Myslím, že jsme nakonec ztratili jen jednu pozici tak či tak bych na pódium nedosáhl. Moc toho v mém závodě nezměnilo a můžeme si odvést řadu pozitiv a získali jsme hodně bodů.

Toto Wolff, šéf týmu
Chybí nám nyní prostě rychlost na rovinkách, obzvlášť tady na Silverstone. Bylo to těsné. Oproti kvalifikaci jsme podali dobrý výkon, takže to byl slušný den. Ani pneumatiky nepomohly, měli lepší auto. S tvrdou sadou nás udrželi za sebou na měkké, to je prostě rychlost na rovinkách. Bude zajímavé je sledovat na klikatějších okruzích. V každém případě udělali velký pokrok a je na nás, abychom se podívali, jak rychle je dokážeme dohnat. Musíme jít po nich a po Red Bullech.

ASTON MARTIN

Fernando Alonso, 7. místo
Dnes jsme podle mě dosáhli maxima. Jako tým jsme závod zvládli velmi dobře včetně strategie. Musíme si však víkend analyzovat, abychom věděli, kde se máme zlepšit. 

Lance Stroll, 14. místo
Nebyl to náš den. Věděli jsme, že rychlé zatáčky na Silverstone nám asi sedět nebudou, což se potvrdilo. Je třeba, abychom se nepřestávali soustředit a nadále vyvíjeli vůz. Čeká nás ještě spousta závodů

Mike Krack, šéf týmu
Nakonec je to pro tým dobrý výsledek. O moc víc dosáhnout nešlo. Čekali jsme, že tohle pro nás nebude snadný okruh. V závodě nám to ale s Fernandem vyšlo, správně jsme načasovali zastávky, díky čemuž jsme zvýšili náskok na Ferrari v Poháru konstruktérů. Teď se chystáme do Maďarska, které by nám svou charakteristikou mělo sedět více. 

WILLIAMS

Alex Albon, 8. místo
Byl to skvělý závod, když si uvědomím rychlost vozu, tak je osmé místo v tomto víkendu nejhorší pozice ze všech absolvovaných tréninků. Očekával jsem, že závodu bude poněkud dramatičtější, s Fernandem a Checem v zádech. Na startu jsem se trochu trápil, chyběla mi přilnavost, jakmile jsem se ale dostal do rytmu, vše se srovnalo a pak jsem se cítil jako ryba ve vodě. Safety car vyjel v nejlepší možný čas. Ferrari jelo na tvrdé směsi, dokázal jsem se dostat před Carlose. Jinak to bylo složité - byl jsem o něco rychlejší než Fernando, což mě trochu překvapilo, ale rychle se na mě dotáhl Charles. Byla to situace jedno oko dopředu, druhé dozadu - opravdu bych nechtěl, aby se jelo ještě o kolo víc. Je celkem jasné, že trati s menším přítlakem a dlouhými rovinkami, nám prospívají více. Také je důležité, aby nebylo velké horko, teplota ke konci závodu klesala, což mě udělalo konkurenceschopnějším. Jsme teď v Poháru konstruktérů na sedmém místě společně s Haasem, což je hodně dobré. Body nesbíráme pokaždé, takže bude potřeba je vybojovat tam, kde to bude aspoň trochu možné. 

Logan Sargeant, 11. místo
Dva poslední víkendy mi přinesly uspokojení. Cítím dobrý progres a jsem také uvolněnější. Začínám ovládat vůz tak, jak je potřeba, všechno se pomalu dostavuje. Tým mě skvěle podporuje, vyvíjel příznivý tlak a snažil se pomoci, jak to jenom šlo. Auto bylo dnes skvělé, byl to doposud nejlepší závod sezóny, pokud jde o výkon i rychlost. Trochu smolný byl pro mě výjezd SC, stalo se tak kolo po mé návštěvě boxů, ale pořád je to dobrý den a fakt, že Alex získal pro tým body, je úžasné. Naznačuje to, že máme vůz, s nímž můžeme bojovat o lepší pozice.

Dave Robson, vedoucí oddělení výkonu vozů
Alex ukázal velké schopnosti při útoku i obraně, zároveň velmi dobře pracoval s pneumatikami. Logan stejně tak předvedl závodní umění a navázal a dobrý výsledek z Rakouska - obdivuhodný výkon. Je proto pro něj zklamáním skončit na 11. místě, ale jeho první bod v šampionátu F1 je stále blíž a blíž. 

Start byl složitý, k okruhu se blížily přeháňky, takže spadlo pár kapek a vanul nárazový vítr. Vozy se tak obtížně ovládaly a degradace pneumatik se zdála být hodně velká. Když se počasí uklidnilo, podařilo se nám stabilizovat rychlost a zmírnit opotřebení pneu. Pirelli držely dobře, vypadalo to na závod s jednou zastávkou v režimu měkké - středně tvrdé. SC navýšil úspěch této strategie a pomohl jezdcům, kteří by pro druhý stint nazuli tvrdou směs. Alexovi to umožnilo brilantní předjetí Carlose a posunout se na vynikající osmé místo. Skvělá defenzivní práce v posledním kole mu zajistila udržení pozice proti útočícímu Charlesovi. Tým pracoval velmi tvrdě a dodal vozům efektivní balíček. První díly jsme měli už v Kanadě a tento víkend jsme na Alexově voze použili nové přední křídlo. Získané body jsou důkazem našeho úsilí a pokroku.

FERRARI

Charles Leclerc, 9. místo
V závodě nám chybělo tempo. Na tvrdé jsme přezuli brzy a ztratili pár pozic. Pak jsem se vrátil na pneumatiky medium a při restartu se posunul dopředu, jenže nakonec jsme uvízli v DRS vláčku za Albonem. Musíme zlepšit naši závodní rychlost

Carlos Sainz, 10. místo
Těžký závod, nebyli jsme tak rychlí, jak jsme doufali, že budeme. Prodloužil jsem si stint na středních gumách a na tvrdých jsem byl celkem rychlý, ale safety car pro nás přišel v nejhorší možný moment. Na tomhle okruhu je složité bojovat na starých tvrdých proti jezdcům s novými pneumatikami. V posledních závodech máme smůlu, ale děláme vše pro to, abychom ji prolomili.

Frederic Vasseur, šéf týmu
Chtěli jsme dnes jet strategii na jednu zastávku s využitím středních a tvrdých pneumatik, ale měli jsme smůlu na safety car. Nejde však jen o tenhle aspekt, všechno začalo už v pátek. Charles nemohl jet druhý trénink kvůli technickým problémům, takže jsme měli k dispozici pouze data o tom, jak se na dlouhou vzdálenost chovají střední pneumatiky. Proto jsme měli strach z degradace, ale naše obavy se ukázaly být liché a strategie zbytečně konzervativní. Teď náš čeká Maďarsko - úplně jiný okruh s vyššími teplotami, čemuž musíme uzpůsobit náš balíček. Brzy budeme mít k dispozici nové díly. 

ALFA ROME

Valtteri Bottas, 12. místo
Myslím, že s ohledem na pozici, ze které jsem začínal, jsem maximalizoval vše, co dnes bylo k dispozici. VSC i SC přišly pro nás v příhodném okamžiku, umožnilo mi to zajet do boxů a ušetřit čas. Samozřejmě, že po startu z poslední pozice není nikdy snadné minimalizovat ztrátu, ale dal jsem do toho vše a vytáhl z našeho balíčku to nejlepší. Aktualizace nám dnes umožnily malý krok kupředu, ale samozřejmě je před námi pořád hodně práce; také další týmy přivezly nové díly a jejich zlepšení bylo evidentní. Dva týdny do závodu v Budapešti se soustředíme na plné využití potenciálu novinek, abychom se vrátili v konkurenceschopné formě pro poslední dva závody před letní přestávkou. 

Guanyu Zhou, 15. místo
Celkově hodnotím tento víkend jako nepříliš šťastný. SC vyjel po mé zastávce v boxech, což mě donutilo znovu přezout, abych nezůstal vzadu na tvrdých pneumatikách. Navíc mi opět uvízl nějaký cizí předmět v brzdném kanálu, což ohrozilo do značné míry celý závod, takže jsem musel potřetí do boxů, abych si ho nechal vyčistit. Co se týče vylepšení použitých o tomto víkendu, myslím, že je třeba vykonat víc práce - také jiné týmy přivezly důležité balíčky změn a to jim umožnilo učinit patřičný krok vpřed. Myslím, že potenciál máme, ale rozhodně musíme zapracovat na nové aerodynamice, abychom dosáhli extra výkonu - ten nutně potřebujeme, abychom se vrátili do boje o body.

Alessandro Alunni Bravi, zástupce týmu
Chci dnes vzdát holt našim pilotům a týmu za odvedenou práci, závod pro nás nebyl snadný, celkově jsme ale získali deset pozic - osm Valtteri, dvě Guanyu. To je důkaz, že pokud zajedeme perfektní závod, můžeme zasáhnout do boje o body. Včerejšek nebyl naším dnem a startovat zezadu samozřejmě nikdy není snadné, ale dnes jsme ve srovnání s předchozími Grand Prix prokázali zlepšení závodní rychlosti, což nám před dvěma závody zbývajícími do letní přestávky dává určitou důvěru. Naším cílem bude optimalizovat náš balíček, abychom byli konkurenceschopní už od pátku a vylepšili si pozici v Poháru konstruktérů. 

Valtteri dnes zajel bezchybně, odvedl solidní výkon, z chvostu pole startoval na tvrdých pneumatikách, což zejména v prvních kolech vyžadovalo specifický přístup. Zhou jel opět smolný závod, musel zajet do boxů kvůli odstranění předmětu v brzdném kanálu, takže ztratil pozice a nemohl postupovat startovním polem. Vracíme se ze Silverstone s vědomím, že vylepšení znamenala posun vpřed z hlediska výkonu, i když to umístění zcela neprokázalo. Z tohoto víkendu si odnášíme ponaučení, že každý z nás musí odvést v závodě to nejlepší a není prostor pro chyby. Do budoucna se na tuto problematiku zaměříme, abychom se vrátili do boje o body.

HAAS

Nico Hülkenberg, 13. místo
Můj závod hned na začátku ovlivnil střet s Pérezem ve výjezdu ze zatáčky 4, kdy jsme se dostali do kontaktu. Kvůli tomu jsem musel hodně brzy do boxů a stálo mě to příliš mnoho času. Safety car mě dostal zpátky do vláčku vozů, ale v provozu jsem neměl dostatečnou rychlost, abych je předjel.

Kevin Magnussen, závada motoru
Včera v kvalifikaci jsem měl problém a dnes jsem nedokončil kvůli dalším potížím s pohonnou jednotkou, takže to pro nás nebyl nejlepší víkend. Je to samozřejmě škoda, ale stejně bychom se na bodované pozice nedostali. Degradace pneumatik byla lepší, než jsem očekával. Pořád je před námi plno práce, abychom vydolovali nějakou rychlost, přidali tempo, ale musíme sklopit hlavy, tvrdě zapracovat a dál tlačit na pilu.

Günther Steiner, šéf týmu
Víkend plný zklamání. Chyběla nám rychlost a do toho třetí porucha motoru ve třech závodech - to nám vůbec neprospívá. Je potřeba něco udělat a uvidíme, jestli nás to posune vpřed - musíme se z téhle šlamastyky dostat. Na tom budou samozřejmě všichni tvrdě pracovat, ale dnes to prostě nebyl náš dobrý den. 

ALPHATAURI

Juki Cunoda, 16. místo
Dnes jsem odjel těžký závod. Strategie byla v pořádku, ale po celou dobu jsem se potýkal s nedostatkem rychlosti. Ve vysokých otáčkách bylo vše v pořádku, horší to bylo v režimu nízkých. Stále máme do budoucna povinnost řešit plno věcí a dát je do pořádku - co se mě osobně týče, jsem se svým výkonem spokojen, dělal jsem, co jsem mohl. Táhneme za jeden provaz a proto se těším na budoucnost a vývoj našeho závodního balíčku. Chceme se vrátit silnější.

Nyck de Vries, 17. místo
Slušný závod. První stint na měkké směsi byl konkurenceschopný, mohl jsem ho natáhnout a pořád jsem stíhal. Je škoda, že jsem propásl příležitost v podobě VSC. První kola na tvrdých pneumatikách byla také dobrá, ale poslední část už byla hodně obtížná. Tento týden byly pneumatiky citlivé na změny teplot trati, takže je potřeba prověřit data. Jako celek se nepohybujeme na místech, kde bychom chtěli být, nejsme dostatečně konkurenceschopní, ale beru pozitiva a myslím, že většinu závodu jsem odjel dobře.

Jody Egginton, technický ředitel
Byl to hodně obtížný závod, ani jeden vůz nebyl dostatečně rychlý, aby se posunul vpřed a vymanil se z bojů s vozy Haas a Alfa Romeo. Závodní strategie byla v pořádku, v druhém stintu jsme ji rozdělili na použité střední a tvrdé směsi, pak - stejně jako většina pilotů - jsme zkusili při výjezdu SC měkkou. Ale nenaskytla se nám příležitost ji plně využít. Aerodynamická aktualizace, kterou jsme tu představili, v podstatě funguje v souladu s očekáváním, ale na Silverstone nestačila na to, abychom se posunuli vpřed. Další plánovaná modernizace pro Maďarsko bude důležitým krokem pro návrat na cestu nutnou k dosažení našich cílů. 

ALPINE

Esteban Ocon, nedokončil
Nebyl to náš víkend. Odstartovali jsme slušně, ale závod pro nás skončil brzy problémem s hydraulikou. Nezískali jsme žádné body, což je zklamání. Zároveň jsme nevyužili potenciál vozu. Musíme navíc reagovat na pokrok, který udělali někteří naši konkurenti. Teď nás čeká závoď v Maďarsku, na který mám krásné vzpomínky. Snad získáme dobrý výsledek.

Pierre Gasly, nedokončil
V poslední době máme smůlu. Dneska to byl slušný závod, měli jsme dobré tempo a bojovali s Alonsem. Pak jsme ale měli smůlu na safety car, což nás stálo propad mimo body. Když jsem se do top deset chtěl vrátit, trefil mě Stroll a poškodil mi zavěšení. Nemohl jsem s tím nic dělat. Jako tým se musíme zvednout. 

Otmar Szafnauer, šéf týmu
Nemáme ani bod, je to frustrující. Estebanův závod zničil problém s hydraulikou. Musíme to vyřešit. Pierre měl zase smůlu, když do něj narazil Stroll. Prost to nebyl náš víkend. Mrzí nás to i kvůli tomu, že pro továrnu v Enstone šlo o domácí závod. 

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy