RED BULL
Max Verstappen, 1. místo
Byla to celkem šílená kvalifikace. Celkem hektická, místy to klouzalo. Zajeli jsme naše kola a potom Q3. Byl jsem celkem překvapen vidět je (McLareny) tam. Je to pro McLaren skvělé, že jsou tady a z naší strany jsou šťastný, že máme pole positon. V Q1 a Q2 tam byly pořád trošku mokrá místa. Jeli jsme skoro na limitu, ale věděli jsme, že máme rychlý rozjezd a tak jsme nemuseli jet 100 % na hraně. Proto v Q3, kdy do toho musíte jít a tam jsme trošku cukli. Už teď se těším na zítřek.
Sergio Pérez, 16. místo
Červená vlajka trvala déle, než jsme mysleli a tak jsme na konci boxové uličky dlouho čekali. To byla smůla. Nejprve jsem nemohl zahřát pneumatiky a trápil jsem se poslední dobou v těchto podmínkách s autem. Moje problémy s vozem jsou v těchto podmínkách ještě viditelnější. Je to něco, co musíme pochopit jako tým, abychom to mohli zpracovat a napravit.
Christian Horner, šéf týmu
Smíšené pocity. Počasí bylo tak britské, jak jen to šlo. Pršelo a svítilo sluníčko. Zkomplikovalo to pro nás trošku průběh, ale vypadá to, že závod bude za sucha, takže bychom nemuseli přebíhat mezi hladkými a přechodnými jako dnes. Změny v podmínkách znamenají, že z dat z tréninků toho moc neuvidíme, ale rozhodně bereme pole position v kvalifikaci. Byl to další skvělý Maxův výkon, pátá pole position v řadě. Nicméně naopak další náročná kvalifikace pro Checa. Nicméně jsem si jistý, že zítra může zajet dobře a je o co závodit.
MCLAREN
Lando Norris, 2. místo
Bylo to tak blízko na pole positon! To je šílené. Moje kolo bylo dobré. Mohl jsem slyšet Zaka (Browna) během toho kola, což bylo nejlepší. Je to pro nás oba skvělé, úžasné pro celý tým. Max to vždycky všechno celé pokazí! (smích) Ne, jsem šťastný, je to pro nás zvláštní den. Napravuje to všechno, tu tvrdou práci, kterou jsme do toho dali. Zvlášť tady s novým zbarvením, můj i týmový domácí závod. Děkuji moc všem.
Oscar Piastri, 3. místo
Jsem moc moc šťastný. To byla ale kvalifikace. Málem jsme se nedostali z Q1 a potom v dalších částech bylo auto raketa! Obrovský výsledek pro tým. Jsme nahoře oba, skvělé. A nyní se tam musíme udržet i zítra. Včera to byl náročný den a byli jsme rychlejší, než to vypadalo. Dnes jsme odvedli lepší práci, veškeré dnešní podmínky nám vždycky svědčily. Měli jsme pár momentů, ale dojet takto Q3, to je mega. Nyní máme oba novinky na voze a fungují opravdu dobře.
Zak Brown, šéf týmu
Tohle je tvrdá práce všech v McLarenu, novinky fungují, tým získává a jezdci jezdí skvěle. V Rakousku jsme byli silní, ale hrál tam roli provoz. Ale udělali jsme pokrok a jsme ve hře. Cítím, jako by naše sezóna začala v Rakousku a že máme formu. Nikdo ne nefláká a je to neskutečně těsné, takže musíme dál tvrdě makat a mít nohy na zemi. Naše závodní rychlost byla včera dobrá. Obvykle máme lepší kvalifikaci než závod, ale včera simulace ukazovaly opak. Snad dosáhneme na pódium. Nemyslím, že můžeme vyhrát jen díky rychlosti, takže budeme mít plné ruce práce.
FERRARI
Charles Leclerc, 4. místo
Když uvážím, jak jsem se během posledních závodů v přechodných podmínkách trápil, bylo to dnes celkem dobré. Vyplatila se mi tvrdá práce z posledních dnů a týdnů. Jen škoda Q3, v ní jsem nezajel kolo, jaké jsem chtěl. Ztratil jsem v patnácté zatáčce dost času. Pravděpodobně tolik, že mě to stálo postavení v první řadě. Je překvapivé vidět McLaren tak vysoko. Všichni jsme si blízko, takže čekám vzrušující závod.
Carlos Sainz, 5. místo
Naše tempo nebylo špatné, z auta jsem měl celkem dobrý pocit, Rychlost McLarenu je překvapením. Co se týče závodu, Red Bull je mimo náš dosah. Jsou šest nebo sedm desetin před námi. Musíme se pokusit porazit McLaren a udržet za sebou Mercedes, který byl v závodním režimu rychlejší než my.
Frederic Vasseur, šéf týmu
Dneska to bylo hodně napínavé, pro F1 skvělá show! Z našeho pohledu byl prostor pro zlepšení, protože Charles chyboval v patnácté zatáčce, ale důležité je, že nejsme daleko. Pořád pracujeme na zlepšení práce s pneumatikami, poslední dva závody na odlišných tratích ukázaly, že jsme v tomhle ohledu udělali dobrý pokrok. Zítra nás čeká další těžká zkouška, jsme však velmi motivovaní.
MERCEDES
George Russell, 6. místo
Naše čísla napovídala, že jsme sedmnáctí a osmnáctí v kvalifikaci a potom třetí a čtvrtí v závodě. Takže jsme jasně udělali pokrok. Je strašná škoda být jen půl desetiny od třetího místa. To by bylo úžasné. Moje kolo bylo skvělé a nemyslím, že jsem do toho mohl dát víc. Lewis jezdí celý víkend bravurně a hodně na mě tlačí. Gratuluji McLarenu, to bylo nečekané a jsou pro zítřek velkou neznámou. Míváme lepší neděle než soboty. To pořadí je zajímavé. Alonso a Checo mimo pozice, uvidíme, co zvládneme. Ale McLaren tu vypadá hodně rychle.
Lewis Hamilton, 7. místo
Nejsem si úplně jistý, kde jsme ztratili. Musím se na to podívat. Přijeli jsme s novým předním křídlem a doufali jsme, že nás to nakopne dopředu, ale auto bylo vlastně skoro stejné. Přes noc jsme udělali pokrok s nastavením, ve třetím tréninku to bylo lepší. V kvalifikaci jsme se na konci trápili. Je to škoda, protože byly chvíle, kdy jsem cítil, že jsme na dosah. Dobré je, že fanoušci jsou skvělí a jsem rád za McLaren, vidět ne zpět na čele je fajn. Nevím, jak si stojíme se závodní rychlostí. Všichni jeli jinak natankovaní, ale nevypadá to zle. Změnili jsme auto, takže uvidíme zítra. Ale i když je závodní rychlost dobrá, musíme pár auto předjet, což tady není jednoduché.
Toto Wolff, šéf týmu
Myslím, že to bylo ok. Je to tak těsné. Jsme konkurenceschopní co se časů na kolo týče, což jsme čekali. Otázkou je, jaký rozdíl v rychlosti budeme potřebovat k předjíždění, protože je před námi pár aut. McLaren udělal obrovský pokrok, což je jasné a uvidíme, zda to dotáhnou do konce. Musíme s nimi však teď počítat.
WILLIAMS
Alex Albon, 8. místo
Prozatím úžasný víkend, ale je to tak trochu legrační, když v Q3 skončím na osmém místě a jsem zklamaný. Musíme být realisté, ale zatím to je ohromné. Kvalifikační jízdy probíhaly celkem hladce, ale jak trať osychala, byl jsem v zatáčkách rychlejší, navíc do všeho promluvily měnící se podmínky dráhy. V průběhu rychlého kola mi začaly odcházet pneumatiky, dokonce i přední, musíme zjistit, co bylo příčinou. Možná postupem do Q3 jsem musel trochu bojovat s těmito kombinovanými faktory. Od začátku víkendu jsem vpředu, rychle jsem chytil správný rytmus a přizpůsobil se změnám, takže jsme vzali za správný konec. Skončil jsem na roštu tak trochu podle očekávání, ale kdyby mi to někdo řekl na začátku víkendu, určitě bych mu nevěřil.
Logan Sargeant, 14. místo
Pro mě bylo cílem o tomto víkendu postoupit do Q2 - a to se mi podařilo. Celkově to byla složitá kvalifikace a nelze v tuto chvíli zapudit panující proměnlivé podmínky. Věděl jsem, že v kvalifikaci to bude ještě komplikovanější než v posledním tréninku. Je škoda, že jsem na konci Q2 neměl novou sadu pneumatik, to mě nejspíš stálo postup do Q3. Ale vůz se choval velmi dobře, takže kráčíme správným směrem. Jsem s tímto postupem spokojen a také s pokrokem, kterého jsem o tomto víkendu zatím dosáhl. Mám těch kroků před sebou ještě spoustu, ale dokud kráčím správným směrem, je to hodně pozitivní a od toho se lze odrazit do zítřejšího závodu. Start z mé pozice nebude snadný, kolem bude hodně rychlých aut, ale udělám vše, co je v mých silách.
Dave Robson, vedoucí oddělení výkonu vozidel
V posledním tréninku jsme vyzkoušeli jízdu na měkkých pneumatikách; dalo nám to možnost se docela dost dozvědět o chování vozu a určitou pozici v časovém rozvrhu, odpovídající našemu skutečnému tempu. Oba piloti byli s nastavením vozu pro kvalifikaci spokojeni. Ta se však odehrála jak na horské dráze, když se Alex i Logan pokoušeli zajet dostatečně rychlé kolo v Q1. Pomohla nám červená vlajka, znovu jsme vše nastavili a výsledkem byla solidní rychlost a klid, když jsme pod tlakem dokázali absolvovat velmi dobrá kola.
Q2 byla pro Alexe mnohem pokojnější - byl dostatečně rychlý a bez potíží prošel do Q2. Loganova situace byla obtížnější, musel jet poslední kolo na značně použité sadě z Q1, což ho stálo důležité desetiny. Zpočátku Q3 byl Alex na použité měkké sadě hodně rychlý, ale chyběl mu malý kousek přilnavosti na osychající trati. Každopádně to byla hodně obtížná kvalifikace, s níž jsme se vypořádali se štítem a díky tomu máme oba vozy ve slušné pozici pro zítřejší závod.
ASTON MARTIN
Fernando Alonso, 9. místo
Nebyla to kvalifikace, kterou bychom zrovna chtěli. Zítra je před námi ještě dlouhý závod a naše nedělní tempo je obvykle silnou stránkou tohoto vozu. Přes všechno jsme dosáhli dalšího výsledku v Q3, ale musíme našemu autu porozumět na různých okruzích. Zítra může být také proměnlivé počasí, jako tomu bylo dnes, takže musíme zůstat soustředění a uvidíme, co dokážeme v závodním tempu.
Lance Stroll, 12. místo
Myslím, že dnes bylo v kvalifikaci možné udělat víc. Červená vlajka nás přinutila jet třetí sadu pneumatik v Q1, což znamenalo, že jsme neměli novou sadu v Q2 a to nás postavilo na zadní nohu ve srovnání s ostatními. Zítra je to dlouhý závod a AMR23 se cítí dobře, takže udělám maximum, abych se probojoval polem a předvedl dobrou show pro domácí fanoušky.
Mike Krack, šéf týmu
Jedna z dosud nejnáročnějších kvalifikací roku s vysychající tratí, neustálou hrozbou deště a červenou vlajkou těsně před koncem Q1. Celkově nám chybělo absolutní tempo, abychom mohli dnes bojovat o nejvyšší pozice, takže musíme věci přezkoumat, pochopit, kde můžeme najít více výkonu, a vzít tyto poznatky kupředu. Zítra se pokusíme vrátit silnější před vášnivé britské fanoušky, kteří nás budou hnát kupředu.
ALPINE
Pierre Gasly, 10. místo
Dnes to byla velmi náročná kvalifikace. Jsem rád, že jsem opět v Q3, jsem ale zklamaný, že jsme se nedokázali kvalifikovat výš než na desáté místo. Známe oblasti, ve kterých nám chybí výkon, a jako tým musíme tvrdě tlačit, abychom našli vylepšení našeho balíčku. Zítra do toho dáme všechno. Na začátku závodu bude získání nějakých pozic kritické, ale jsem si jistý, že můžeme získat slušné body.
Esteban Ocon, 13. místo
Byl to pro nás frustrující den a promarněná příležitost v kvalifikaci. Vždy je zklamáním, že se nedostaneme do Q3, zvláště když jsme na to měli tempo. Podmínky nebyly jednoduché, ale zvládali jsme to velmi dobře. V Q2 to nebyl ideální začátek mého posledního rychlého kola, protože jsem brzdil na mokré straně trati vedle Lance [Strolla] a pak jsem strávil kolo za Charlesem [Leclercem], což nás stálo čas. Z dneška máme spoustu věcí, které bychom měli přehodnotit, ale cítím se být připraven to v zítřejším závodě napravit.
Alan Permane, sportovní ředitel
Všichni jsme zklamáni dnešním výkonem v kvalifikaci, protože minimálním cílem, jako vždy pro nás, je mít oba vozy v Q3. Počasí a podmínky se ukázaly jako složité a šlo o to být na trati ve správný čas. Podařilo se nám to dobře na obou stranách garáže, abychom postoupili přes Q1, kde všichni jezdci zaznamenali výrazné zlepšení času na kolo po první červené vlajce. Esteban nepostoupil dále než do Q2, zatímco Pierre byl schopen dosáhnout Q3. Pierrovi pravděpodobně zbývalo na stole malé množství času na kolo. Máme před sebou hodně práce, pokud chceme mít zítra oba vozy v první desítce. Obvykle je to tady dlouhý a těžký závod a my věříme, že se nám to může podařit.
HAAS
Nico Hülkenberg, 11. místo
Na těch mokrých nebo jen vlhkých pasážích to bylo samozřejmě složité, nebylo zřejmé, jak nebezpečné jsou, ale naštěstí se nic nestalo. Myslím, že to byla dobrá kvalifikace a mám pocit, že jsem vydoloval opravdu všechno. Byl to těsný boj s vozy Alpine a fakt, že se dvě části jely bez DRS nám docela uškodil. Myslím, že jsme poněkud "draggy" a máme o trochu vyšší přítlak než ostatní, takže absence DRS pro nás nebyla ideální.
Kevin Magnussen, 20. místo
Zatím to nevypadá na mou nejlepší sezónu, ale pořád chci prokázat své zkušenosti, zůstat v pohodě a dál bojovat. Náhle se mi v Q1 všechno vypnulo, byl jsem bez posilovače řízení, nic nefungovalo. Vůbec netuším, co se stalo. Do té doby jsem se ve srovnání s předchozími jízdami cítil dobře, měl jsem slušně rozjeté kolo, určitě bych se zlepšil - a místo toho stop. Do konce ještě něco zbývalo, takže bych stihl ještě nějaký další pokus.
Günther Steiner, šéf týmu
Vzhledem k měnícím se podmínkám se nedaly použít poznatky nabyté v třetím tréninku. Zkoušeli jsme všechno možné, ale nedělali z toho kvůli počasí žádné závěry, týkající se vazeb mezi meteo, povrchem trati a vším ostatním. Bylo nám to jasné, zkusili jsme pár věcí a dopadly celkem dobře. Q3 nám unikla o vlásek (+ 0,111), bohužel Nico byl v posledním sektoru hodně blízko za vozem před sebou, a to zejména s naším autem není vůbec dobré. U Kevina byl problém s olejovým systémem, přišel prakticky o celou náplň, takže doufáme, že není poškozen motor.
ALFA ROMEO
Valtteri Bottas, 15. místo - diskvalifikován
Dnešní výsledky jsou velkým zklamáním, protože to vypadalo, že je reálná šance dostat se do Q3. V posledním inlapu jsem začal ztrácet výkon, potom vůz spadl do režimu anti-stall. Nakonec jsme přišli na to, že šlo o technický problém s palivem, už pracujeme na tom, abychom věc vyřešili a ujistili se, že se nic podobného nebude opakovat. Bohužel to znamená, že opět budu startovat na konci roštu, což není místo, které bychom si s ohledem na naši rychlost zasloužili. Zítra bude dlouhý den a jako vždy může počasí přinést prvek nepředvídatelnosti. Vůz se choval lépe než včera, máme ve srovnání s předchozími podniky o něco vyšší rychlost, naším cílem je vytěžit maximum a bojovat s ostatními piloty kolem nás jak to jen bude možné.
Guanyu Zhou, 18. místo
Myslím, že existoval potenciál zlepšení výkonu našeho vozu, ale bohužel byl dnešek příliš složitý, než abychom dokázali maximalizovat naše šance. Během posledního tréninku jsem kvůli technickým problémům vůbec nevyjel, ale tým ho vyřešil, takže jsem stihl vyjet do kvalifikace. Ale tam byly mé jízdní vlastnosti omezené, těžko jsem hledal přilnavost a nakonec zajel jediné měřené kolo, které na postup do Q2 nestačilo. Samozřejmě cítím zklamání, že chyběla šance se posunout víc kupředu, ale naším hlavním cílem je přeskupit síly a připravit se na zítřek.
Alessandro Alunni Bravi, zástupce týmu
Jsme nepochybně zklamaní, protože jsme více než dříve cítili, že máme potenciál na dobrý výsledek. Valtteri to částečně dokázal hladkým postupem do Q2, ale technický problém s přívodem paliva ho přinutil zastavit a kvalifikaci předčasně ukončit. Navíc jsme kvůli tomuto problému nebyli schopni dodat komisařům povinný vzorek paliva, takže náš pilot byl nakonec diskvalifikován. Je to škoda, odváděl skvělou práci a je nám líto, že přišel o šanci na dobrou kvalifikaci. Guanyu úplně vypadl z třetího tréninku kvůli technickým potížím, pak mu utekl postup do Q2. Právě v takových chvílích je nutné najít novou sílu, semknout se a navzájem podpořit, abychom se dokázali zlepšit. Je tu ještě závěr víkendu, zítřek bude náročný, ale po dnešním výsledku nehodláme klopit hlavy - jsme připraveni odvést dobrou práci a úspěšně závodit, mělo by nám to pomoci najít opět pevnou půdu pod nohama, kterou jsme dnes tak trochu ztratili.
ALPHATAURI
Juki Cunoda, 17. místo
Skončil jsem opět těsně za Q2, což je frustrující, ale jsem spokojen se svým výkonem. Trať se hodně rychle měnila a nakonec byla téměř suchá, tým po strategické stránce odvedl dobrou práci. S novým upgradem jsme vyzkoušeli mnoho novinek a ve srovnání se včerejškem se auto chovalo lépe. Cítím zlepšení na místech, kde to je třeba, zejména v pomalých zatáčkách a lepší točivý moment v těch vysokorychlostních - na to jsme se zaměřili. Pořád tu ale je prostor pro zlepšení, pokoušíme se porozumět chování vozu. Do zítřka půjdu s novým odhodláním udělat vše, co je v mých silách, abych z auta vytáhl co nejvíc a skončil co nejvýš.
Nyck de Vries, 19. místo
Složitá kvalifikace, měnící se podmínky s blížícím se deštěm. Na začátku jsem zajel slušný čas, na konci to byla rvačka na jedno kolo, bohužel moje pneumatiky byly hodně studené. Neměl jsem teplotu a ani sebevědomí jet naplno a útočit podle potřeby, navíc jsem v poslední zatáčce chyboval, když jsem probrzdil a ztratil hodně času. Během tréninku jsem byl konkurenceschopnější, takže mám dojem, že mé poslední kolo nebylo tak docela reprezentativní. Také jsem s ohledem na počasí neposkládal všechno dohromady, když na tom záleželo. V tréninku jsme si několikrát vyzkoušeli závodní simulaci, ale zítra to nebude jednoduché. Větší část trati je rychlá, je obtížné tady předjíždět nebo jet v závěsu, takže bych přivítal znovu trochu deště, abychom měli nějakou příležitost.
Jody Egginton, technický ředitel
Působení vozů v Q1 bylo správné, včetně použitých pneumatik a sekvence in a out lapů plus rozumné načasování výměn nových sad. Bohužel věci narušila červená vlajka a poslední kolo už nebylo tak dobré. Nepříjemné je, že Juki byl hodně blízko postupu do Q2, ale při nájezdu do zatáčky 16 lehce škrtl o brzdu a to ho stálo cenné setiny. Nyckovo poslední kolo bylo špatné, musíme prověřit data, abychom se dopátrali příčiny. Startovní pozice znamenají obtížný vstup do závodu, musíme se plně soustředit na využití jakékoli příležitosti, která by nám zítra umožnila posun obou vozů směrem kupředu.