PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Alonso spoléhá na start

Fernando Alonso na pódiu po závodě v Austrálii | foto: Aston Martin

Prohlášení jezdců a představitelů týmů po kvalifikaci na GP Monaka.

Red Bull

Max Verstappen, 1. místo
Jsem spokojený. Věděl jsem, že dotahuju ztrátu,  takže jsem do toho dal maximum. Občas jsem i líznul zeď, ale naštěstí nám to vyšlo. Zítra bude klíčový start.

Sergio Pérez, 20. místo
Hloupá chyba. Omlouvám se týmu a všem ostatním. Snažil jsem se dosáhnout co nejlepšího času, jenže už to zkrátka bylo přes limit a já byl pouhým pasažérem. Zítřejší závod? To bude noční můra...

Aston Martin

Fernando Alonso, 2. místo

S tímto výsledkem musíme být spokojeni. Letos jsme měli tendenci podávat lepší výkony v neděli - ale start z první řady v Monaku je opravdu pozitivní úspěch.

Dnes hotovo. Byla to skvělá finálová jízda, ale když mi tým řekl, že jsem na prvním místě, už jsem věděl, že budu druhý. Posouval jsem limity až za hranu – dnes jsem hodně riskoval. Naše tempo v posledním sektoru je trochu slabé místo, takže se na to musíme podívat. Zítra mám za cíl dokončit závod a získat maximum možných bodů. Pokud to bude jednoznačné odpoledne, doufejme, že skončíme na stupních vítězů.

Lance Stroll, 14. místo

Frustrující kvalifikace – potenciál tu rozhodně byl: v ​​Q1 jsem skončil pátý a ve voze jsem se cítil dobře. Pak to ve Q2 šlo z kopce: pořádně jsem si nepřipravil pneumatiky. Musel jsem na váhu, byl tam provoz a pak jsem v 18. zatáčce při své poslední jízdě ztratil pár desetin. Když jsou rozestupy tak těsné, tyhle věci jen zhoršují situaci. Zítra je další den, musíme zatočit se strategií - buď overcut nebo undercut. Doufejme, že trochu deště věci zamíchá, uvidíme.

Mike Krack, šéf týmu

Byla to intenzivní kvalifikace pro celý tým. Fernando jel skvěle; díky jeho poslednímu kolu se na zítřejší VC Monaka postaví do první řady. To je pro celý tým neuvěřitelný úspěch a můžeme být na to hrdí. Lance měl tempo, aby postoupil do Q3. Ale kombinace faktorů – provoz, trosky na trati, zpoždění na váze – znamenala, že nezískal čistou Q2. Zejména na výjezdu z Tabacu přejel velký kus trosek, což mu poškodilo podlahu a ovlivnilo přilnavost v posledním sektoru. Cílem zítřka je získat co nejvíce bodů s oběma jezdci.

Ferrari

Charles Leclerc, 3. místo
Třetí místo je dobré. Jasně, doma bych chtěl skončit první, ale vzhledem k tomu, jak se během víkendu s autem trápíme, tak jsem za třetí  místo rád. Musíme zapracovat především na stabilitě a předvídatelnosti vozu.

Carlos Sainz, 5. místo
S Q3 nejsem spokojený. Museli jsme předjíždět nějaká auta, takže nás to poznamenalo. Je to škoda, protože do Q3 byl víkend pozitivní. V závodě se pokusíme získat nějaká místa

Frederic Vasseur, šéf týmu
Je to trochu frustrující, když skončíte desetinu za pole position. Dnes bylo těžké dát jezdcům vůz, který jim bude vyhovovat, což je tady v Monaku klíčové. Nyní se podíváme na data a připravíme se na zítřek. Roli může sehrát i počasí.

Alpine 

Esteban Ocon, 4. místo

Byl to skvělý den! Za prvé, velký úspěch celému týmu, jak na trati, tak v továrnách v Enstone a Viry. Náš výsledek skutečně ukazuje, že tvrdá práce se vyplácí. V kvalifikaci jsem se od začátku cítil pohodlně a v posledním kole jsem do toho dal všechno. Startovat ze třetího místa na startovním roštu v Monaku je skvělé místo, na kterém se mohu umístit, a i když jsem nyní velmi šťastný, víme, že se s tím nemůžeme smířit, protože tento víkend je před námi ještě dlouhá cesta. Neuvěřitelně tvrdě jsme pracovali, abychom se dostali do této pozice, takže se budeme soustředit, abychom pro tým přivezli nějaké dobré body.

Pierre Gasly, 7. místo

Byla to velmi intenzivní kvalifikace a je dobře, že jsme zajeli skvělý výsledek pro tým. Se sedmým místem jsem relativně spokojený, ale rozhodně jsem mohl udělat víc, takže v tomto ohledu mám hořkosladké pocity. Auto se cítilo silné a očividně jsme byli konkurenceschopní, Esteban odvedl opravdu dobrou práci, aby byl na čtvrtém místě. V Q3 jsem to prostě nedal dohromady, když mi klouzala zadní část vozu. I tak sedmé místo v Monaku nás staví na velmi dobré místo pro zítřejší závod, kde musíme usilovat o velký zisk bodů s oběma vozy.

Alan Permane, sportovní ředitel

Jsme velmi potěšeni dnešní kvalifikací v Monaku, kde Esteban získal velmi působivé čtvrté místo – třetí na startovním roštu – s penalizací Charlese [Leclerca] a sedmého Pierra. Vůz vypadal celý víkend silně – pohodlně v TOP 10 – a dnešek byl především o dobré komunikaci mezi jezdci a inženýry, čistém provedení ze strany týmu a udržení vyrovnanosti během tří velmi rušných a intenzivních jízd. Je to vždy skvělý pocit být v boji o pole position, Esteban byl díky svému kolu chvíli první. Pierre také odvedl dobrou práci. Tento víkend je však před námi ještě dlouhá cesta. Víme, že na této trati je to těžký závod a musíme být připraveni chopit se každé příležitosti, která nás čeká. A s tak dobrými pozicemi na startovním roštu musíme cílit na velké body od obou jezdců.

Mercedes

Lewis Hamilton, 6. místo
Vůz se včera choval dobře, ale ztráceli jsme v prostředním sektoru, takže jsme přes noc upravili nastavení. Prostřední sektor se díky tomu zlepšil, ale zase trochu ztrácíme v prvním a třetím sektoru. Do Q2 a Q3 jsme postoupili fakt těsně, takže za šesté místo jsem rád. Miluji tenhle okruh, je to výzva.

George Russell, 8. místo
Jsme zklamaní, ale nešlo dosáhnout o moc lepšího výsledku. První sektor byl dobrý, zbytek kola už byl naopak o dost horší. Problém byl v tom, že jsme zkrátka nenašli ideální vyvážení vozu. 

Toto Wolff, šéf týmu
Start ze šestého a osmého místa není ideální. Čeká nás náročný závod, ale kdybyste mi před víkendem řekli, že budeme tři desetiny od pole position, bral bych to. To je něco, co nás může motivovat. Zítra uděláme všechno pro to, abychom se posunuli dopředu. 

AlphaTauri

Juki Cunoda, 9. místo

Velká gratulace celému týmu. Včera jsme se v obou trénincích hodně trápili, ale od té doby jsme se posunuli o velký krok vpřed. V posledním tréninku jsem okamžitě cítil pozitivní změnu a byl jsem schopen najít výkon navíc pro kvalifikaci. Obrovská práce mechaniků a inženýrů se projevila, cítil jsem velké sebevědomí, zejména při posledním kole v Q1. Pak už jsem si to jen užíval, byla to moje první Q3 v Monacu a rozhodně speciální. S výkonem jsem spokojen, umožňuje nám začít závod v TOP 10. Vydám ze sebe vše, co je v mých silách, abych zítra bodoval.

Nyck de Vries, 12. místo

Bylo to značně náročné a už před Q1 jsem věděl, že vše bude kvůli hustotě vozů na trati chaotické. Samozřejmě vždy chceme víc, ale zatím absolvujeme solidní víkend. Pokud v zítřejším závodě zopakujeme dobrou práci, kterou doposud odvádíme, můžeme být spokojeni sami se sebou i s víkendem jako takovým. Trať se hodně mění, určitě jste si všimli, jak během kvalifikace "ožívá", když jde o rozhodující okamžiky. Tým odvedl dobrou práci a skvěle reagoval na měnící se podmínky. Už jsem tu závodil, ale ve voze F1 je to zcela jiná úroveň. Těším se na zítřek.

Jody Egginton, technický ředitel

S dnešní kvalifikací jsem opravdu spokojen. Oba jezdci odvedli skvělou práci, vůz se choval dobře a aktualizace, původně plánované pro Imolu a představené zde - i když je těžké o nich hovořit - se zdají být dobré a lze potvrdit, že jsou blízko našim představám. Pro zítřek se Juki a Nyck kvalifikoval před našimi hlavními konkurenty, pro začátek závodu je to dobré a doufáme, že naše pozice udržíme a získáme body.

McLaren

Lando Norris, 10. místo

Kvalifikace mě zklamala ze dvou důvodů. Jeden je moje vlastní chyba, když jsem narazil do zdi. Mechanici odvedli mega práci, aby dali vše zpět dohromady, takže jim patří velký dík. Bohužel jsem byl zablokován v mém nejrychlejším kole v Q3, což nebyla naše chyba. Vypadalo to dobře, ale není to výsledek, který jsme chtěli. Pravděpodobně bychom nedosáhli výš, ale možná osmá pozice byla možná, což v Monaku znamená hodně. Frustrující, ale mnoho věcí jsme udělali dobře, takže vydržíme a zítra se pokusíme získat nějaké dobré body.

Oscar Piastri, 11. místo

Jedenáctá pozice. Škoda, že jsem se o tak málo nedostal do Q3, ale jsem spokojený se zlepšením, kterého jsem dosáhl. V tréninku jsme se trápili, takže s tím, že jsem se v kvalifikaci dostal tak blízko k Q3, jsem docela spokojený. Pouze jedno místo od první desítky a zítra se může stát cokoliv. Dnes večer budeme tvrdě pracovat a uvidíme, co můžeme udělat, abychom se zítra propracovali k bodům.

Andrea Stella, šéf týmu

Naše kvalifikace byla intenzivní a plná zážitků, jako skoro vždycky v Monaku. Startujeme VC Monaka na 10. a 11. místě a do závodu jdeme s nadějí, že uděláme pokrok s oběma vozy. Oscar udělal ze svého tréninkového výkonu opravdu dobrý krok, pohodlně prošel Q1 a byl jen zlomek od Q3. Landovu jízdu narušil kontakt se svodidly v Q2, po kterém jeho mechanici odvedli fantastickou práci, aby opravili vůz včas pro jízdu na konci Q3. Bohužel se během svého nejrychlejšího kola dostal do provozu a svůj čas nedokázal zlepšit. To je trochu zklamání, ale bez ohledu na to jsme ve slušné pozici pro získávání bodů a dnes večer budeme tvrdě pracovat, abychom zajistili, že dokážeme maximalizovat naše šance.

Williams

Alex Albon, 13. místo

Byl to dnes dobrý den. Celý víkend jsme se pohybovali na chvostu, ale věděli jsme, že tato trať pro nás bude obtížná a s největší pravděpodobností zvýrazní slabiny našeho vozu. Od třetího tréninku jsme provedli poměrně dost změn a v kvalifikaci fungovaly, takže hodnocení musí být pozitivní. Díky změnám byl vůz mnohem ovladatelnější, pro Q1 jsem použil tři sady pneumatik, abych dokázal postoupit. Se svým kolem jsem byl spokojený, ale v provozu jsem ztratil příliš mnoho času, takže se mi pneumatiky začaly zahřívat. Mám pocit, že náš vůz byl dnes lepší nežli dosažené výsledky. Doufám, že bude zítra pršet.

Logan Sargeant, 16. místo

Poprvé řídím vůz F1 v Monaku a zatím si to užívám. Každé kolo na této trati vás nutí být ve střehu. Prozatím je vše výborné, zítra mě čeká dlouhý den, ale chci z něj vytěžit maximum. Q1 byla asi nejuvolněnější část tohoto víkendu, v trénincích jsem také jel dobře, s kvalifikačním kolem jsem byl spokojen. Po posledním tréninku jsem si nemyslel, že budu tak blízko Q2; opravdu jsem ze sebe vydal maximum. Alexovo kolo v Q1 bylo velmi působivé, musím se podívat, jak to dokázal! Povedlo se mu dostat auto do správného okna. Na některých místech jsem mohl být lepší, ale je těžké se přizpůsobit všem typům zatáček. Start z 16. příčky není ideální, ale chci absolvovat kompletní, čistý víkend, takže pokud se mi povede dosáhnout zítra slušné rychlosti, pak by to byl hezký způsob, jak završit víkend před přesunem do Barcelony - tam to opravdu miluji.

Dave Robson, vedoucí výkonu vozidel

Kvalifikace v Monacu je vždy velmi obtížná, ale dokázali jsme se s danou situací dobře vyrovnat. Oba piloti zajeli solidní poslední trénink a do Q1 šli s vědomím, že to bude těsné, ale také s nadějí, že nás dobré kolo dostane do Q2. Logan odvedl skvělou práci, ale hranici se mu překonat nepodařilo. Alex po některých změnách v nastavení po tréninku začal vozu znovu důvěřovat a bez potíží prošel do Q2. Kdybychom v jeho případě udělali vše správně a on mohl odjet naprosto čisté kolo, pak mohl být opravdu hodně blízko Q3. Závod bude zítra těžký, předjíždění tu je pořád extrémně obtížné. Pokud jsou oba piloti spokojeni se svými vozy, budeme usilovat o dosažení pokroku.

Alfa Romeo

Valtteri Bottas, 15. místo

Vypadalo to, že bych se dostal do Q3 a s čistým kolem bych mohl být v první desítce, ale při mé poslední jízdě jsem uvázl v závěrečném sektoru v provozu a to mě přišlo draho. Pravděpodobně jsem přišel o pár desetin a to stačilo, abych se propadl na 15. místo - při tak těsných odstupech si nemůžete dovolit tolik ztratit. Předjíždění nebude zítra snadné, vzadu to může být otrava, ale budu se snažit ze všech sil. Je třeba také hledat jistá pozitiva: tento víkend jsme si až do kvalifikace vedli lépe. Vůz se také chová líp, takže doufám, že na tom budeme moci v budoucnu stavět.

Guanyu Zhou, 19. místo

Výkon v posledním tréninku mě opravňoval, abych pomýšlel na Q2, s jistým zlepšením možná i do Q3. Ukázalo se však, že to bylo obtížné odpoledne - dobrý pocit po první jízdě v Q1 zmizel. Jak se trať zrychlovala, marně jsem hledal nějakou lepší přilnavost. Auto mi příliš klouzalo, a i když jsem se v posledním kole zlepšil, na konkurenci to nestačilo. Start zezadu mi zítra hodně ztíží práci, ale abych se zavděčil celému týmu a našim fanouškům, musím jít do závodu naplno a dát do svého výkonu všechno.

Alessandro Alunni Bravi, zástupce týmu

Během tréninku jsme působili solidně, oba piloti by pravděpodobně skončili v Q2 na pozicích, kterých jsme dosáhli. Jenže jsme nezvládli výkon zopakovat, ani ten z předchozího víkendu a jsme si vědomi toho, jak obtížný bude náš zítřejší úkol. Čekáme dlouhý a nepředvídatelný závod, musíme jet ostře a zvládnout precizně každou jeho část, vrhnout se na jakoukoli příležitost, která se naskytne. Musíme si zachovat bojovnost; dnes to bylo obtížné, ale zvládli jsme další krok vpřed a existují pozitiva, na nichž pro další Grand Prix můžeme stavět.

 Haas

Kevin Magnussen, 17. místo

Celý týden jsme se domnívali, že jsme o něco lepší. V Q1 jsem se rozhodl zajet dvě přípravná kola na druhé sadě pneumatik, ostatní předvedli tři a hodně se zlepšili. Tým odvedl fantastickou práci, aby po problémech v třetím tréninku vůz připravil pro kvalifikaci - tak jak to dělají vždy. Byl jsem si jistý, že postoupím, dokonce jsem byl přesvědčen, že bych mohl bojovat o Q3, takže nakonec to dopadlo špatně. Uvidíme, snad svou roli sehraje počasí a budeme svědky zábavného závodu.

Nico Hülkenberg, 18. místo

Kvalifikace je zklamáním, protože všichni víme, jak je v Monacu důležitá. Měl jsem po červené vlajce možnost zajet dvě kola, což znamenalo použít tři sady nových pneumatik, nebo jet systémem rychle-pomalu-rychle. Rozhodl jsem se pro druhou možnost, protože jsem se domníval, že to bude stačit. Ostatní lidé hned po restartu neuspěli, pro nás byla pneumatika nejlepší pouze v prvním kole. Takže jsem si myslel, že jsem o něco rychlejší a zdálo se, že proklouzneme do Q3, ale nakonec nám chyběla rychlost.

Günther Steiner

Nejsme na pozicích, odkud chcete v Monacu startovat, ale důležité je prověřit, proč jsme na těch místech skončili. Teď se s tou situací musíme vypořádat a pokusit se připravit se na zítřek, kdyby se něco přihodilo. Musíme držet hlavy nahoře, protože šance existuje vždy, pokaždé může dojít k nějakému chaosu.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy