PROHLÁŠENÍ po závodě: Pérez se vyznává Baku a s čím měl problém Verstappen?

Sergio Pérez se svou trofejí za první místo po závodě v Saúdské Arábii | foto: Red Bull Content Pool

Prohlášení jezdců a představitelů týmů po závodě v Baku.

Red Bull

Sergio Pérez, 1. místo
Je to skvělý týmový výsledek, celý víkend jsme byli rychlí. Já osobně miluju tuhle trať. Náš plán byl držet se ve vláčku a poté nám zahrál do karet safety car. S Maxem to byl parádní boj. Já měl štěstí, že při jednom kontaktu vozu se zdí se nestalo nic vážného. Doufám, že nám to takhle půjde dál. 

Max Verstappen, 2. místo
Dobré body pro tým. Já měl trochu smůlu na safety car, ale to jsou závody. Poté jsem se trápil s pneumatikami, posledních deset kol to sice bylo lepší, ale pořád ne ideální. Nedařilo se mi je zahřát. I tak je to dobrý výsledek. Těším se do Miami, kde nás čeká úplně jiná trať.

Ferrari

Charles Leclerc, 3. místo
Tak nějak jsme to čekali. V závodním režimu má Red Bul náskok, dělal jsem maximum, ale nestačilo to. Byli zkrátka až příliš rychlí. V závěru závodu jsem si užil nahánění s Fernandem, byla to zábava, Za první pódium v sezoně jsem rád.

Carlos Sainz, 5 místo
V závodním tempu pořád nemáme dobré auto. V poslední době jsme se sice zlepšili, ale Aston Red Bull nebo Mercedes jsou na tom pořád lépe. Trápíme se s pneumatikami, jakmile jsem obul tvrdou sadu, moje důvěra v auto byla pryč. Pokud bych zatlačil, rozbil bych to. Mohl jsem vůz jen dovézt do cíle. Frustrující závod... 

Frederic Vasseur, šéf týmu
Charles získal dvě pole position a jedno podium, Carlos dojel pátý, takže slušné body pro tým. Hlavně z pohledu posílení morálky. Určitě jsme dosáhli pokroku, zejména v kvalifikaci. V závodě ale na Red Bull pořád hodně ztrácíme. Tímto směrem se tedy díváme dál. 

 Aston Martin

Fernando Alonso, 4. místo
Byl to pro nás těžký víkend, měli jsme problémy s DRS, přesto jsme skončili sekundu za pódiem, to není špatné. Všichni v továrně pracují na maximum. Co se týče závodu, středně tvrdé pneumatiky se na Ferrari dost degradovaly, ale na těch středních měl Charles slušné tempo. V závěru závodu okruh zahalily mraky a teplota okruhu poklesla, což jim pomohlo. Měli zkrátka štěstí, v Miami to bude jiné.

Lance Stroll, 7. místo
Přes technické problémy to nebyl špatný závod. Čtvrté a sedmé místo je fajn. Před Miami ale máme několik věcí, o kterých se musíme zamyslet a na které se musíme zaměřit. Bitva mezi námi, Ferrari a Mercedesem je velmi těsná, přičemž naše současné postavení si chceme udržet.

Zástupce týmu se nevyjádřil.

Mercedes

Lewis Hamilton, 6. místo
Myslím, že jsme z toho dostali maximum. Beru to jako další krok na naší cestě. Odhodlání týmu je skvělé, všichni táhnou za jeden provaz. Víme však, že cesta za úspěchem bude ještě nějakou dobu trvat. Po návštěvě továrny ale nepochybuju o tom, že se tam dostaneme. Máme společný cíl, za kterým si jdeme.

George Russell, 8. místo
Dojel jsem osmý a mohl dojet pátý, takže je to škoda. Měl jsem dobrý start, ale pak jsem byl v první zatáčce široký a málem narazil do Fernanda. Následovala ztráta pozic, přičemž od toho se celý můj závod odvíjel. Navíc předjíždění je letos z nějakého důvodu těžší než bylo loni. Musíme se vrátit silnější. 

Toto Wolff, šéf týmu
Dnes to nebylo žádné drama, moc se nepředjíždělo. My jsme se s vozem vydali v prvním tréninku špatným směrem a pak už nebyl prostor udělat krok zpět. Tempo mezi námi, Ferrari a Aston Martinem vypadalo podobně, Red Bull si jel vlastní ligu. Gratuluji jim. 

McLaren

Lando Norris, 9. místo
Dobrý závod. Byl to ten nejlepší možný výsledek, které jsme dnes mohli dosáhnout. Deváté místo nezní jako moc, ale je to pro aktuální situaci maximum. Měli jsme trošku smůlu se safety carem, který vyjel, sotva jsem přezul. Potom jsem se zasekl za Hülkenbergem, ale získali jsme pár bodů, což je slušný výsledek a také jsme vyzkoušeli pár novinek. Jsem tedy spokojen a příště se budeme chtít zlepšit ještě víc.

Oscar Piastri, 11. místo

Je škoda těsně nezískat body, ale chyběla nám rychlost uprostřed závodu. Nemohl jsem udělat o moc víc. Jsem rád, že jsem ten víkend zvládl, protože mi nebylo dobře a opravdu jsme se dost věcí naučili. Já osobně hodně o pneumatikách a jak je lépe zvládat, což nám příště pomůže v boji o body. Díky týmu za novinky, rozhodně pomohly. Příští týden opět, v Miami.

Andrea Stella, šéf týmu

Zajímavý víkend s novým formátem. Naším hlavním cílem byla příprava na závod, kde je k dispozici největší počet bodů. První čtyři týmy jsou trošku napřed, cílem tedy bylo vést střed pole. To se nám díky novinkám podařilo. Díky všem v týmu. V příštích týden uvidíme, co novinky opravdu přinesly a co je dílem specifikace okruhu. Lando byl opět skvělý. Další čistý víkend a body. A Oscar nás hodně zaujal, celý víkend mu nebylo dobře, ale zvládl se soustředit na práci a zajel skvěle a bez chyb. Díky zdravotníkům za podporu. Snad už se bude v následujících dnech, až budeme startovat Miami, cítit lépe.

AlphaTauri

Juki Cunoda, 10. místo

Byl to těžký závod, ale tým, zejména mechanici, odvedli skvělou práci při opravě vozu po včerejších problémech. Inženýři našli ideální nastavení, i když jsme poněkud ztráceli ve druhém sektoru. Tento víkend nebylo moc příležitostí si vyzkoušet delší stinty, ale předvedl jsem solidní rychlost a na tom jsem v průběhu závodu mohl stavět. Jsem spokojený i se svým výkonem. Byl konzistentní a jet mezi dvěma McLareny znamenalo, že jakákoli chyba by mě stála bod. Musel jsem se hodně soustředit, ale nakonec jsem dosáhl dalšího umístění v první desítce. Stále existuje prostor pro rozvoj, abychom mohli konzistentně bojovat o body, ale týmu věřím a jsem přesvědčen, že v budoucnu to bude ještě lepší.

Nyck de Vries, nehoda

Dnešní nehoda byla moje jasná chyba. Byla hloupá a zbytečná, odpovědnost zůstává jen na mně. Jsem ze sebe zklamaný, ale stalo se. Z tohoto víkendu si mohu odnést pozitiva a pokusím se jimi řídit. Jsem rád, že příští týden budu opět závodit, takže na tento víkend chci co nejdříve zapomenout.

Guillaume Dezoteux, vedoucí oddělení výkonu vozidel

Jsem hodně rád, že víkend pro nás končí bodem. Juki zajel solidní závod, strategie byla správná, zastávka v boxech konkurenceschopná. Na začátku závodu bylo jasné, že udržet za sebou rychlé vozy bude těžké, ale Juki zůstal soustředěný, neudělal žádnou chybu a usadil se ve skupině vozů s oběma McLareny, Haasem a Alpine. Neustále jsme vyhodnocovali možné scénáře ohledně Safety caru a monitorovali ostatní vozy, abychom mohli reagovat, i když nakonec nebylo na co. 

Nyckův závod začal dobře, i po strategické stránce. Nasadili jsme mu tvrdé pneumatiky a využít každé příležitosti, abychom se prosadili. Bohužel v zatáčce 5 trefil bariéru a poškodil si levý přední závěs, což ho donutilo zastavit. Celkově to byl solidní víkend a trať nám vyhovovala. Miami je částečně podobná, takže v příštích dnech vše vyhodnotíme, abychom se na příští víkend co nejlépe připravili.

Williams

Alex Albon, 12. místo

Bylo to dnes opravdu těžké, po většinu závodu jsem po kontaktu s McLarenem měl poškozené přední křídlo, takže jsem měl hodně práce s řízením. Také bylo obtížné za sebou udržet Haas a přitom zůstat na dosah Oscara - na zkrácené zóně DRS jsem pro předjíždění neměl mnoho prostoru pro předjíždění. Tento víkend jsme opravdu maximalizovali, co se dalo a myslím, že to byl jeden z mých nejlepších, hned po startu v Austrálii. Myslím, že z vozu můžeme vytěžit ještě víc, ale začínám mu také víc rozumět, takže doufám, že v tom budeme pokračovat.

Logan Sargeant, 16. místo

Když vezmeme v úvahu všechny věci, které se tento víkend odehrály, dost jsem se naučil. V dnešním závodě jsem měl trochu smůlu na načasování Safety caru a vlastně jsem jel takový osamělý, frustrující závod, i když v podstatě nebyl zrovna špatný. Většinu času jsem trčel za Zhouem, když pak zajel do boxů, bylo už příliš pozdě na to, abych dostihl balík vozů přede mnou. Nicméně auto se chovalo dobře a tempo nebylo vůbec špatné. Odjel jsem na tvrdých pneumatikách dlouhý stint, což je pozitivní. Rychlost na jedno kolo bylo dobré a když vezmu v úvahu, že jsem absolvoval jen jeden volný trénink a kvalifikaci, tak je to docela úspěšné. Až do bouračky před sprintem to bylo solidní, takže se poučím a jdeme dál. 

Dave Robson, vedoucí výkonu vozů

Alex utrpěl v prvním kole defekt předního křídla, což poškodilo vyvážení vozu a ubralo mu přítlak. Navzdory tomu dokázal zajet další hodně dobrý závod, brilantně se vypořádal s tlakem Gaslyho a Magnussena, zároveň se držel Piastriho před sebou. Načasování Safety caru bylo pro nás nešťastné, vyjel příliš brzy, ale to je typické právě pro Baku. 

Logan včera vynechal sprint a startoval zezadu, ale měl elán a bojoval se Zhouem a Gasly. Rychlost a ovládání vozu bylo z jeho strany konkurenceschopné a přinesly mu cenné poznatky do budoucna. Přijeli jsme do Baku a od nového stylu sprintu očekávali výzvu. I když jsme se k ní postavili dobře a byli schopni zformovat celkově dobrý výkon, je pak zklamáním nezískat žádné body za takové úsilí. Nyní míříme do Miami s pozitivním impulsem a další dobrou možnosti zaútočit na TOP 10.

Haas

Kevin Magnussen, 13. místo

Celý závod jsem vězel ve skupině vozů, rychlostně jsem měl na mnohem víc, ale prostě jsem nebyl schopen předjíždět. Bohužel, s naším křídlem jsme bez DRS slušně rychlí, ale DRS pro nás nemá valný dopad. Předjíždění je velmi obtížné,

obrana celkem dobrá, protože jak jsem řekl, i bez DRS umíme být rychlí. Tento malý detail dnes přerostl ve velký rozdíl, protože když jsem se díval na vozy přede mnou, byl jsem mnohem rychlejší, ale zkrátka jsem se před ně nedostal. Je to podobný příběh jako loni, kdy jsme až do konce byli na bodech, ale letos jsme měli vyšší tempo. Doufám, že si ho přeneseme do Miami.

Nico Hülkenberg, 17. místo

Byl to tvrdý závod, maximálně jsem se soustředil. Abych byl upřímný, jel jsem něco jako kvalifikační závod, asi 40 kol bylo všechno v pořádku, na konci už mi pneumatiky masivně odcházely. Se strategií, kterou jsme sledovali, byl potřeba Safety car, ale nepovedlo se. Přesto to byla dobrá zkušenost. Rozhodli jsme se odstartovat z boxové uličky a změnili nastavení na podstatně konvenčnější. Určitě jsme se poučili, pozitivní by měl být závod v Miami, kde budeme určitě konkurenceschopnější.

Günther Steiner, šéf týmu

Kevin po startu přišel o čelní štít předního křídla, protože ho zablokoval před ním jednoucí Bottas - nemohl se mu vyhnout a poškození bylo dost vážné, tak jsme křídlo vyměnili. S Nicem jsme zkusili jinou strategii a ta nefungovala, protože Safety car vyjel příliš brzy. Celkově byl výkon vozu dobrý, dokázali jsme držet krok s Alpine a McLarenem. Myslím, že je třeba mírný pokles přijmout a pozvednou se v Miami, kde pro náš vůz mohou být lepší podmínky, protože jde o okruh se středním přítlakem.

Alpine

Pierre Gasly, 14.  místo

Tento víkend budeme chtít brzy zapomenout, bylo to frustrující pro tým. Musíme se ujistit, že takovýto výkon už se nebude opakovat. Jednoznačně to není, kde bychom měli být a vrátíme se v Miami silnější. Co se závodu týče, zkusil jsem jinou strategii a doufal ve štěstí, ale nakonec jsem nemohl udělat víc. Párkrát jsem předjížděl, což bylo uspokojivé, ale je mnohem lepší, když se předjíždí o body. Těším se na příští víkend.

Esteban Ocon, 15. místo
Dali jsme do toho dnes vše, jeli jsme si svou strategii a doufali v safety car či incident, ale nevyšlo nám to. Můžeme být pyšní na úsilí, dali jsme do toho vše, abychom z tvrdých pneumatik získali maximum a měl jsem jeden děsivý moment na konci závodu, když jsem jel do boxů a lidé se tam sbíhali i když ještě nebylo po závodě. Naštěstí se nic nestalo, ale tyto věci by se neměli znovu opakovat. Co se výkonu týče, nejsme tam, kde bychom chtěli být. Po tomto víkendu  jsme se hodně naučili, máme šanci vše projít a vrátit se silnější. V Miami věřím, že přesně to uděláme.

Otmar Szafnauer, šéf týmu

Bylo to zklamání a tento typ výkonu nemůžeme opakovat. Od pátku jsme doháněli, ale nebyli jsme schopni udělat pořádný pokrok. Nastavení nebylo ok a v pátek jsme měli limitovaný čas na trati, problémy se spolehlivostí na obou vozech, prostě se před námi objevila pořádná hora... Tyto problémy musíme limitovat a začít víkendy bez potíží, abychom měli v sobotu a neděli co nejlepší šance k zisku bodů. V Austrálii jsme ukázali rychlost a v Miami budeme mít lepší šanci těžit z novinek. Musíme dál pracovat jako tým a pochopit, jak z vozu vytěžit maximum, cílem je lepší celkový týmový výkon příští víkend.

Alfa Romeo

Valtteri Bottas, 18. místo

Nebyl to pro nás dobrý závod, nikdy jsme se nedostali na dosah bodovaných pozic. Teď musíme pochopit, co se stalo, a - což je nejdůležitější - jak se vrátit do konkurenceschopného stavu. Pro mě byl závod těžký, ve druhé zatáčce jsem měl kontakt, na vnější straně jsem byl zasažen zleva a zezadu, což mi způsobilo nějaké poškození. Pak to byl dlouhý závod: snažil jsem se najít cestu zpět do startovního pole, protože se mohlo stát cokoliv, ale nakonec se tato šance nenaplnila. Určitě je třeba nabrat rychlost a udělat vše, co je v našich silách, abychom se posunuli vpřed. Teď pojedeme do Miami, je to hodně odlišná trať, motivací máme a jdeme do toho znovu.

Guanyu Zhou, nedokončil

Na tento víkend rád zapomenu, odstoupení není nic příjemného, ale realisticky dnes žádná šance na body nebyla. Preventivně jsem auto odstavil, protože mi na palubní desce signalizovaly zvyšující teplotu všechny přístroje. Obecně to pro nás všechny byl těžký víkend. Musíme pochopit důvody a tvrdě pracovat, abychom se posunuli vpřed. Jsem přesvědčen, že to tým dokáže, vidím to na lidech na trati i v továrně. Uděláme vše, co je v našich silách, abychom se vrátili na očekávané pozice, a budeme se dále zlepšovat.

Alessandro Alunni Bravi, zástupce týmu

Byl to nepovedený závod a ukázal, že právě v téhle chvíli náš balíček není konkurenceschopný dobýt body. Prioritou pro každého z týmu - na trati i na naší základně - je tvrdě pracovat a provádět zlepšení nezbytná k tomu, abychom se vrátili na očekávané pozice. Pole zůstává sevřené a my se chceme vrátit zpět do hry, ale musíme nejdřív udělat nezbytné kroky. Všichni v to plně doufáme a podnikneme pro to naprosto vše.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy