PROHLÁŠENÍ po závodě: Pérez do toho dal vše

Sergio Pérez se svou trofejí za druhé místo po závodě v Ázerbájdžánu | foto: Red Bull Content Pool

Jak hodnotí dnešní závod v Singapuru jednotliví piloti a představitelé týmů?

RED BULL

Sergio Pérez, 1. místo
Tohle byl rozhodně můj nejlepší výkon. Fantastický den. Kontroloval jsem si celý závod. Poslední tři kola byly velmi intenzivní, když jsem vylezl z auta, cítil jsem to. Dal jsem do toho úplně vše. Co se toho prošetřování týká, nemám tušení, co se děje. Řekli mi, že komisaři to vyšetřují a že mám navýšit náskok. 

Max Verstappen, 7. místo
Není to to, kde bychom chtěli být. Včera jsme se do této situace dostali a buď to může vyjít skvěle a probojujete se dopředu a nebo je to frustrující jízda, jakou jsme měli my. Sedmé je lepší než osmé, ale není to to, kvůli čemu tu jsem. Ne s autem, které tu máme a které jsme v tréninku ukázali. Bylo to prostě neskutečně chaotické.

Christian Horner, šéf týmu
To bylo prvotřídní, jednoznačně jedna z jeho nejlepších jízd. Bojoval a i když to neměl lehké, zvládl dojet první. To vyšetřování a safety car nebylo příjemné, ale kolikrát se toto děje a jaké jsou na to precedenty? Pro nás to tentokrát nebyl problém, komisaři si dali načas a dospěli ke správnému rozhodnutí. Byla by smůla přijít o takové vítězství. Jel úžasně a jsme na něj moc pyšní. Na druhou stranu to byl náročný víkend pro Maxe, hodně stálo proti němu i dnes a ačkoliv byl trpělivý, nevyšlo mu to. Útočil, potom dostal hodiny, musel do boxů, zase musel útočit... Pořád bojoval, až do cíle. Je to škoda. Ale nemělo by to zastínit úžasnou jízdu Checa.


FERRARI

Charles Leclerc, 2. místo
Šlapal jsem na to po celou dobu. Start se nepovedl, měl jsem ho horší než Checo a byl to potom náročný závod. Těžké, musím se dobře vyspat a připravit se na Japonsko. Rychlost byla dobrá, takže je to škoda dojet druzí. 

Carlos Sainz, 3. místo
Bylo to náročné. Nedostal jsem se pořádně do správného rytmu za mokra a potom jsem nemohl stíhat ty na čele. Musel jsem se spokojit se třetím místem, ale je to dobré, neudělal jsem žádnou chybu a dojel do cíle. V závěru jsem byl celkem rychlý. Je to dobrý výsledek pro tým co se v tabulce konstruktérů týče.

Mattia Binotto, šéf týmu
Jsme zklamaní. Je to už nějaká doba, co jsme bojovali o vítězství a dnes to bylo tak blízko. Nicméně jsme získali dost bodů. Byl to celkově náročný víkend, ale auto jelo dobře za všech podmínek. V Singapuru jsme ukázali, že jsme za sebou nechali problémy ze Spa a Zandvoortu a jsme schopni zase získat výkon na trati, což je důležité pro následující závody.


MCLAREN

Lando Norris, 4. místo
Tohle byl velmi dobrý den, oba vozy v první pětce. Byl to těžký závod, zvláště kvůli těm podmínkám na trati, ale celý tým dnes odvedl skvělou práci. Získali jsme spoustu bodů, což bylo pro pohár konstruktérů tak důležité." . Dobrá práce celému týmu. Jsem velmi šťastný.

Daniel Ricciardo, 5. místo
Jsem velmi spokojený. Za celý rok jsem nebyl v první pětce, takže jsem za to moc rád. Mám pocit, že některé věci dnes dopadly v náš prospěch, ale zároveň si myslím, že jsme byli velmi trpěliví a ukázali zkušenost. Bylo velmi lákavé přezut na hladké a pokusit se být v té naší pozici hrdinou, ale myslím, že jsme byli rozumní, čekali jsme na správnou chvíli a to zjevně umožnilo příležitosti proti jiným vozům a pak přišel Safety Car. Jsem opravdu rád, že první kolo bylo dobré, i tam jsme získali nějaké pozice. Takže jsme udělali všechno správně. Vytěžili jsme maximum, pro tým v poháru konstruktérů to bylo hodně důležité, takže všichni mají úsměv na tváři.

Andreas Seidl, šéf týmu
Dvacet dva bodů. Jsme zpátky ve hře! Děkuji celému týmu za vynikající výsledek v horkých a vlhkých podmínkách zde na trati v Singapuru, ale i všem v továrně. zpět v MTC a našim kolegům z Mercedes HPP. Daniel i Lando dnes jeli v náročných podmínkách skvěle. Neudělali chybu a to ve chvíli, kdy mnoho jejich kolegů odpadlo. Ale zároveň těžili ze skvělé týmové práce a jasné komunikace od svých stratégů, inženýrů a kluků v boxech, kteří opět nezaváhali. Dnes jsme udělali správná rozhodnutí, když bylo velmi složité posoudit nejlepší postup. I když jsme byli v dobré pozici od začátku závodu, v těchto podmínkách a zvláště na této trati je vždy lákavé to přepísknout, přezout na slicky a pokusit se urvat ještě více. Měli jsme trpělivost, dvě spolehlivá auta a solidní zastávky v boxech, to vše byly rozhodující faktory dnešního výsledku.

Zvlášť musím vypíchnout Daniela. Z šestnáctého na páté místo, to je úžasný úspěch. Jak on, tak všichni na jeho straně v garáži letos pracovali tak tvrdě a prokázali tolik odhodlání, že mě velmi těší, když vidím jeho zatím nejlepší výsledek v sezóně. Kromě výsledku je také skvělé, že novinky na Landově voze fungovaly tak, jak jsme očekávali. Což je velké pozitivum. Těšíme se, až budou v Japonsku namontovány na oba vozy. Nenecháme se však unést výsledkem. Je dobré být zpět na čtvrté příčce v šampionátu konstruktérů, ale jsme v těžké konkurenci s velmi silným týmem Alpine. Sklopíme hlavy a budeme tvrdě pracovat až do posledního kola v Abu Dhabi... Ale ještě předtím - vzhůru na Suzuku.


ASTON MARTIN

Lance Stroll, 6. místo
Je to dobrý pocit, být dnes večer šestý, což je můj nejlepší výsledek v sezóně. Pro Seba to byl také dobrý den, takže jsme odjeli s velkým množstvím bodů. To je skvělé pro všechny v týmu, kteří tak tvrdě pracují. Byl to náročný závod: povrch trati byl po celý závod velmi kluzký a nebylo snadné vyhnout se problémům. Sušení trvalo velmi dlouho, stejně jako včera. Šlo jen o čekání, až plochy s novým asfaltem vyschnou před přechodem na suché pneu, což jsme načasovali opravdu dobře. Posunuli jsme se v šampionátu týmů, což je důležité a příjemné povzbuzení, když vstupujeme do závěrečné části sezóny.

Sebastian Vettel, 8. místo
Myslím, že můžeme být spokojeni s dobrým výsledkem týmu a získáváním důležitých bodů. Nebylo to jednoduché s velmi obtížnými traťovými podmínkami. Asfalt dlouho schnul a načasování přechodu na suché pneumatiky bylo kritické. Možná jsme jeli o kolo příliš brzy, ale celkově jsem s výsledkem spokojený. Měl jsem velmi dobrý start do závodu a první kolo byla skvělá zábava. Nebyl jsem moc trpělivý a tlačil jsem opravdu tvrdě a získal pár míst. Poté jsem se soustředil na péči o své přechodné pneumatiky, protože jsme věděli, že trať bude dlouho schnout a směs musí vydržet. V závěrečných kolech jsem měl velkou bitvu s Lewisem [Hamiltonem] a Maxem [Verstappenem]. Mnoho kol jsem bránil a byla škoda, že se před nás Max dostal v posledním kole.

Mike Krack, šéf týmu
Lance jel rychle a získal pro nás 8 bodů do bodování konstruktérů; Sebastian, který skončil osmý, přidal další čtyři, přičemž se na tuto pozici posunul až v posledním kole po bitvě s Verstappenem. Na velmi kluzkém povrchu tratě oba naši jezdci zvládli mimořádně záludný úkol skvěle. V důsledku toho jsme vyšplhali o několik míst v mistrovství světa konstruktérů, což je vítaná odměna za neustálý pokrok, kterého jsme v poslední době dosáhli. Jako vždy je Formule 1 týmovým úsilím, a zvláště chci vzdát hold našim mechanikům, kteří v posledních několika dnech dlouho a tvrdě pracovali ve velmi vlhkých podmínkách a dnes večer zvládli naše zastávky v boxech skvěle. Chci také poděkovat týmu doma v Silverstone, který také odvedl fantastickou práci. Odtud jedeme do Suzuky, což je velmi odlišný druh okruhu, a doufáme, že si tam udržíme naši dynamiku.


MERCEDES

Lewis Hamilton, 9. místo
Myslím, že to vypadalo na slušný víkend, ale nakonec to bylo opravdu smolné. Nezáleželo, jak moc jsem se snažil, prostě se nedalo předjíždět. Dnes to bylo o tom, kdo obuje první hladké pneumatiky a bylo by to těsné s Carlosem, k čemuž jsem se chystal. Ale nakonec jsem vyjel mimo a bylo po všem. Bylo mi z toho nepěkně, ale zase se oklepete a jdete dál a zkoušíte to. Omlouvám se týmu, je škoda, že jsme dnes nezískali více bodů. Ale žijeme a učíme se a napravujeme chyby. Máme spoustu poznatků a těším se na Suzuku.

George Russell, 14. místo
Riskovali jsme s pneumatikami do sucha, mohlo se to vyplatit, kdyby vyjel safety car, ale potom jsem měl ten incident s Mickem. Nevím, co se stalo, musím se na to podívat. Jsem zklamaný, že nemáme body, ale jsem rád, že se vyřešily potíže s brzdami ze včerejška a z tréninku. To mi pomohlo v sebejistotě. Ukázali jsme, jak rychlí dokážeme být a jsem pyšný na tým, protože děláme pokroky. Jsem hodně optimistický, měli jsme konkurenceschopné auto. Užíval jsem si ten závod, i když je bez bodů. Mám rád výzvy, které Singapur přináší, ale určitě jsme chtěli dojet výš. Máme před sebou dost práce, ale dnes bylo dobré vidět potenciál vozu, který máme.

Toto Wolff, šéf týmu
Tento rok nám dal několik náročných lekcí a dnes to byla další z nich. Začali jsme z odlišných částí startovního roštu, ale nedokázali jsme vytěžit z rychlosti auta a to ani u jednoho z nich, když se podíváme na výsledek. Lewis bojoval o pódium většinu času, ale také s vyvážením, které bylo na hraně a v náročných podmínkách na hrbolatém povrchu. Po tom zablokování si poškodil křídlo a zastavení pro nové pneumatiky a nos ho stálo pozice. A potom ztratil ještě víc, když ostatní zajeli do boxů pod safety carem. Zasekl se tak ve vláčku vozů na podobně starých pneumatikách a nemohl se posunout. George - tam jsme vyzkoušeli pneumatiky do sucha, když jel mimo body a s odstupem to bylo jasně moc brzy. Ale neměli jsme co ztratit, takže jsme byli připraveni riskovat. I tak se dál mohl dostat na body, ale potom kolidoval s Mickem a tak dojel poslední. Nejvíc frustrující je, že jsme nevytěžili z konkurenceschopných výkonů, které jsme ukázali v trénincích a kvalifikaci. A zkomplikovali si boj o druhé místo v tabulce konstruktérů. Ale musíme se sebrat a vydat ze sebe vše v dalším závodě v Suzuce.


ALPHATAURI

Pierre Gasly, 10. místo
Jsem hodně zklamaný, není to výsledek, který bych očekával. Jel jsem za Landem a před oběma Astony opravdu dobře, ale riskovali jsme časnou zastávku v boxech a ztratili pozice. Úplně to rozhodnutí nechápu, bude potřeba všechno přezkoumat a z chyb se poučit. V tabulce jsme dnes přišli o mnoho bodů, takže to docela bolí, zejména v našem boji o umístění v Poháru konstruktérů - dnes byla velká příležitost posunout se dopředu a my ji nedokázali využít.

Juki Cunoda, havárie
Dnes byly podmínky opravdu složité, bylo těžké odhadnout správnou dobu pro přechod z intermediálek na hladké. Udělali jsme to poměrně brzy, takže nastaly problémy s ovládáním, ale zase jsme posléze začali získávat čas, takže to vypadalo dobře. Bohužel jsem chyboval, naprosto špatně jsem odhadl brzdný bod, do zatáčky vjel příliš rychle a narazil do zdi, takže jsem sám ze sebe rozladěn. Musím se nad tímto víkendem zamyslet a pak se řádně připravit na svůj domácí závod. Těším se, až poprvé pojedu po Suzuce s vozem F1.

Jody Egginton, technický ředitel
Po vší tvrdé práci, kterou jsme během víkendu absolvovali, se nám dnes nepodařilo maximalizovat příležitosti a vytěžit z nich oběma vozy tolik cenné body. Důvodem je, že naši stratégové naplánovali příliš brzy přechod na hladké pneumatiky. Tím oba piloti přišli o nějaké pozice, navíc Juki záhy havaroval. Tím pádem jsme bojovali jediným autem a odjíždíme odsud s mnohem menším počtem bodů, než bychom měli mít. Jako tým teď závod podrobně probereme, abychom vstřebali oblasti možného zlepšení a poučili se, jak příště lépe využít podobnou šanci. Dnes večer jsme promeškali velmi dobrou šanci, kterou jsme měli oběma rukama pevně popadnout.


ALFA ROMEO

Valtteri Bottas, 11. místo
Vzhledem k tomu, kde jsme dnes začínali, jsme pravděpodobně získali maximum. Samozřejmě je vždy zklamáním skončit jednu pozici za bodovanou desítkou, ale aspoň jsme se vyhnuli chybám a zůstali na trati. Měkká směs ke konci trpěla opotřebením a proto jsem se nemohl přiblížit Gaslymu, ale myslím, že bylo dobrým pokusem na nich dnes v druhém stintu jet, jsem přesvědčen, že jiná směs by nám žádnou výhodu neposkytla. Z víkendu si můžeme odnést několik pozitiv, v pátek jsme byli dost rychlí a před Japonskem nás čekají nějaká vylepšení. Ukázalo se, že na suchu náš vůz funguje o něco lépe, takže doufáme, že v Suzuce bude příznivější počasí a my se dostaneme zpět na body.

Guanyu Zhou, odstoupil po kolizi
Ukončit závod takovou nehodou je nešťastné, ale nemohl jsem vlastně vůbec nic dělat. Byl jsem bok po boku s Latifim ve čtvrté zatáčce, on se rozhodl docela zavřít levou stranu a poslal mě do zdi. Poškození závěsu bylo definitivní, on dostal za způsobenou kolizi penalizaci, ale pro mě to nic nezměnilo. Takhle jsem závod opustit nechtěl, protože jsem přesvědčen, že jsme měli solidní tempo. Ale opusťme dnešek a zaměřme se na Suzuku, je to pro nás nová šance, jak udělat dobrý výsledek, na tuto trať se opravdu těším.

Frédéric Vasseur, šéf týmu
Navzdory dobré rychlosti v pátek to pro nás byl náročný víkend. Včerejší mokrá kvalifikace nás nijak nepovzbudila a samotný závod nebyl snadný, zvláště v první části na vlhké trati. Zhou nemohl udělat nic, čím by zabránil vyřazení, aspoň byl dostatečně rychlý. Valtteri vytěžil z průběhu vše, co jenom šlo a nakonec to byl rychle finišující Verstappen, kdo ho připravil o bod. Snažili jsme se zvýšit jeho šance v soubojích nejměkčí směsí, ale na udržení v první desítce to nakonec nestačilo. Nyní se přesouváme do Suzuky - víme, že naše rychlost na suchu byla solidní, takže provedeme nějaké aktualizace, abychom měli lepší výkon. Stále bojujeme o udržení šesté příčky v Poháru konstruktérů.


HAAS

Kevin Magnussen, 12. místo
Měl jsem docela malé poškození, vlastně to nic nebylo. Ale dostal jsem černooranžovou vlajku, podle mého názoru zbytečnou, protože konec křídla by neodpadl, žádné obavy o bezpečnost nebyly na místě, protože koncovka pevně držela a ani se nepohnula. Byla z toho delší zastávka, kterou bych jinak neabsolvoval a pád mimo body. Proto to zklamání. Sobota byla pozitivní, auto mělo určitou rychlost, což bylo především povzbudivé. Doufám, že se nám to podaří udržet i nadále.

Mick Schumacher, 13. místo
Můj závod s největší pravděpodobností ovlivnil kontakt s Russellem a následný defekt. Myslím, že s mým umístěním můžeme být na jednu stranu spokojeni - závod jsme dokončili, což se mnohým soupeřům nepodařilo. Být jediným z nováčků, kteří nevypadli, to také není k zahození, takže si můžu tuto položku odškrtnout. Byl rychlý, abych bodoval, ale také mě potkala smůla. Nicméně do Suzuky odjíždím s dobrým pocitem.

Günther Steiner, šéf týmu
Jsem zklamán, protože reálně jsme mohli na body dosáhnout, aniž by to byla velká utopie. Ale incident v 1. kole stál Kevina všechny pozice, když musel po černo-oranžové vlajce do depa - už potřetí, aniž by to jedinkrát bylo třeba. V obou předchozích případech jsme na to FIA upozornili, ale jako by k nám stáli zády. Mick měl bod na dosah, ale potom přišel kontakt s Russellem a z boje o ne vypadl. Předvedli jsme naše možnosti, bohužel bez bodového efektu.


ALPINE

Esteban Ocon, nedokončil
Pro tým to byl frustrující den. Z mé strany problém s pohonnou jednotkou předčasně ukončil náš závod a vím, že tým v současné době vyšetřuje přesnou příčinu poruchy. Je samozřejmě velkým zklamáním opustit Singapur s dvojnásobným odstoupením, ale pozitiva, která si můžeme odnést, jsou, že naše auto fungovalo celý víkend dobře a víme, že máme dobrou rychlost. Příští týden budeme závodit znovu v Suzuce, mé oblíbené trati v kalendáři, takže se otřepeme a vzhůru do Japonska.

Fernando Alonso, nedokončil
Je škoda předčasně odstoupit z dnešního závodu a znamená to, že jsme v šampionátu přišli o slušné body. Myslím, že se můžeme dívat na pozitiva a můžeme být opět velmi hrdí na náš výkon o tomto víkendu. V sobotu jsme bojovali o prvních pět a šest pozic a podobně v dnešním závodě. Byl to velmi obtížný závod v obtížných podmínkách a na trati bylo těžké vidět suchou čáru. Příští víkend nás čeká další závod, takže se alespoň můžeme okamžitě soustředit na Japonsko a opět tam bodovat.

Otmar Szafnauer, šéf týmu
Bohužel jsme odstoupili z dnešní VC Singapuru, což je škoda, protože jsme celý víkend byli velmi konkurenceschopní. Vypadá to, že jsme u obou vozů trpěli podobným problémem s pohonnou jednotkou, který podrobně prozkoumáme. Je důležité, abychom identifikovali hlavní příčinu toho, co se stalo, a zavedli preventivní opatření, abychom se vyhnuli opakování. Pokud jde o průběh našeho závodu, bylo to s podmínkami velmi náročné. V těchto dnech se v závodění čas od času stává, a i když není v týmu panuje zklamání, příští víkend nás čeká další závod v Japonsku, kde máme příležitost se zotavit. Jako tým to vezmeme po svém a už se těšíme na návrat do Suzuky a závodění na fantastickém okruhu.


WILLIAMS

Alex Albon, nedokončil
Je to frustrující. Ale věděli jsme, že to bude těžký závod. Na mokru je těžké dostat brzdy do ideální provozní teploty a mně se to nepovedlo. Proto ta nehoda. Nicméně jsme věděli, že tady o body nejspíš bojovat nebudeme, takže už hledím k Japonsku.

Nicholas Latifi, nedokončil
Zhoua jsem neviděl, proto jsem zvolil obvyklou stopu. Zřejmě ale byl v mrtvém úhlu, tedy v prostoru, který skrz zrcátka nezachytíte. Můžu reagovat jen na to, co vidím. Je to zklamání, chtěl jsem závod dokončit a nabrat zkušenosti na trati, která je pro mě úplně nová.

Dave Robson, šéf výkonu vozu
Byl to složitý závod v těžkých podmínkách. Alex udělal hodiny v prvním kole, což ho stálo pozice, ale také poškození aerodynamiky. To se projevilo ve zbytku závodu. Když poté narazil do bariéry, museli jsme vůz odstavit. Nicholas bojoval se Zhouem, což skončilo vzájemným kontaktem. Příští víkend na tom chceme být lépe. 

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 1 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy