FERRARI
Charles Leclerc, 1. místo
Jsou tu rozhodně skvělí fanoušci a rád vidím, že je tu tolik lidí. Byla to náročná kvalifikace. První dvě části na přechodných a potom Q3, kdy jsme nevěděli, co dělat a zvolili měkké pneumatiky na poslední chvíli a vyplatilo se to. Bylo to hodně, hodně náročné a v posledním kole jsem udělal chybu, takže jsem si nemyslel, že z toho bude pole position, ale tak tak to stačilo a jsem opravdu moc spokojený. Nemáme moc dat pro závod, ale pokud se nám podaří povést perfektně, jsem si jistý, že můžeme vyhrát.
Carlos Sainz, 4. místo
Když jste desetinu a půl od pole positon a jste čtvrtý, nemůžete být spokojen, protože víte, kde ta desetina a půl je a jak těsné to bylo. Prostě jsme to nezvládli, ale vím přesně, kde ten čas je. Takže se pečlivě ohlédnu a podívám se, co jsme mohli udělat lépe. Tak to prostě je a musíme to přijmout. Bylo to opravdu velmi těsné, byl tam provoz, bylo to chaotické. Bylo obtížné zvládnout pneumatiky, teploty, prostě jedna z nejnáročnějších kvalifikací roku. Myslím, že jsme odvedli slušnou práci a je škoda, že nám to uteklo o desetinu a půl. Cílem je pódium a pokud to ne, tak vítězství.
Laurent Mekies, závodní ředitel
Naše auto dnes bylo rychlé, stejně jako piloti, což je důležitý faktor na takto unikátním okruhu. Zvlášť, když to byl pro všechny náročný víkend, pršelo a podmínky se hodně měnily. Pro tým i jezdce bylo náročné udělat správná rozhodnutí právě kvůli podmínkám na trati. Cílem byla první řada s oběma vozy, ale celkově je to pro tým důležitý výsledek, díky jasnému přemýšlení jezdců i inženýrů na boxové zídce, což je dobré a důležité pro nadcházející dlouhý závod. Je tu pár otazníků, protože, stejně jako ostatní, jsme neudělali moc příprav na závod a tak budeme méně připravení než obvykle. Vlastně jsme museli trošku improvizovat (v kvalifikaci), ale tady je to součást hry. Charles a Carlos odvedli skvělou práci a také si myslím, že jsme dnes neviděli to nejlepší z našich soupeřů. Takže zítra musíme udělat vše perfektně, musíme najít tempo a to bude znamenat boj o vítězství.
RED BULL
Sergio Pérez, 2. místo
Těším se na start. Zítra to bude příležitost, abychom hned od začátku zaútočili na Charlese a jeli pro vítězství. Jsem trošku zklamaný, že nám pole position unikla o dvě setiny, ale je to skvělý týmový výsledek a kluci odvedli skvělou práci v náročných podmínkách, které přečetli správně a tak jsem spokojen. Bylo to náročné. Zítra by mohlo být zase mokro, takže bude hlavní neudělat chybu, to pro nás bude klíčové.
Max Verstappen, 8. místo
Cítil jsem se dobře v tom jednom kole, ale bylo mi řečeno, že ho mám nechat. Ok, tak jsme to udělali a potom v posledním kole mi řekli, ať jedu do boxů a mě došlo, co se stane. Došlo nám palivo. Je to prostě neuvěřitelně frustrující a nemělo by se to stát. Když máte málo paliva nebo když plánujete šest kol, potom byste přinejmenším měli sledovat, jak to vypadá a spočítat si, že to nezvládnete. Měli jsme to vidět dřív. Nejsem vůbec spokojen. Samozřejmě je to vždy týmová práce i úsilí. Chybu mohu udělat já, tým také, ale nikdy to není přijatelné. Samozřejmě se z toho poučíte, ale tohle je hodně špatné, abych pravdu řekl. Nemělo by se to stávat.
Christian Horner, šéf týmu
Kvalifikace jako na houpačce. Dolů a nahoru... Raději než start z boxové uličky, zvolili jsme konec kvalifikace a to bylo frustrující pro Maxe a celý tým. Letos jsme viděli, že se dá předjíždět a nemůžete nic brát na lehkou váhu a je o co hrát. Myslím, že to byla chyba na naší straně, přepočítali jsme se. Myslím, že jsme natankovali na pět kole a protože trať tak rychle osychala, udělali jsme další kolo, aby měl Max dobré umístění, ale samozřejmě je důležité dát vzorek paliva. Byl to hodně těžký úkol a těžké rozhodnutí, když jel tak rychle a myslím, že jsme si to sami nesmírně zkomplikovali, když startuje osmý. Nicméně pokud neodevzdáte vzorek, startujete z boxů... Je to frustrující, ale měli jsme skvělou rychlost a Checo jel úžasně. Jen o dvě setiny, bylo to velmi těsné.
MERCEDES
Lewis Hamilton, 3. místo
Od začátku jsem na to šlapal. Bylo to tak, tak těsné. Hodně jsem se snažil, ale kluci před námi jsou vždy příliš rychlí. Opravdu jsem si myslel, že pokud zajedu perfektní kolo, což se tu dělá těžko, budeme bojovat o první místo. Ale v posledním kole jsem prostě neměl přilnavost. Nicméně jsem vděčný, že jsem ve druhé řadě a že se tým dál hodně snaží. Dál budeme kousat a snad to bude zítra lepší den. Nevěděli jsme, jak blízko bychom byli a tušili jsme, že bude auto lepší než v Monze, ale netušili jsme, jak blízko budeme. Takže ztratit jen tak těsně je ok. Zítra vstaneme budeme znovu bojovat.
George Russell, 11. místo
Trápili jsem se s něčím na brzdách a motoru. Tlačilo mě to do zatáček a měl jsem pocit, jako bych šlapal na plyn, což jsem nedělal. Pneumatiky byly dobré, ale prostě jsem nemohl projet zatáčkou. Je to škoda, v Q3 bychom asi stejně nic nezmohli, protože se nám ten problém nepodařilo vyřešit. Je to jedna z těch věcí, je to frustrující. Škoda pro mě i tým. Lewis jel dobře, auto vypadalo rychle, ale prostě nefungovalo. Jsou tu povzbudivé věci, ale to nic neznamená. Jsme tu, abychom získali body. Kde bychom si zasloužili bojovat je asi pravděpodobně první trojka.
Toto Wolff, šéf týmu
Je škoda, že jsme v prvním tréninku měli problém s a ten se vrátil v kvalifikaci. Jednoduše si myslíte, že šlapete na plyn a jedete do zatáčky, ale potom se objevil problém s brzdami. Takže George neměl auto, aby mohl bojovat a přední příčky. Vypadalo to dobře proti Sainzovi, ale ostatní, nevíme. Hádám, že to bude o tom, kde jste na startu a pokud jste vepředu, máte příležitosti a pokud nejste, bude to náročné. Asi jsme doufali, že tento víkend půjde dobře, vypadá to, že směr vývoje máme správný. Celkově to vypadá, že jdeme dobrým směrem, i pro příští rok. Nevím, co říká předpověď, ale sucho by bylo dobré, pokud by pršelo, bude to vzrušující podívaná.
ALPINE
Fernando Alonso, 5. místo
Kvalifikovat se do první pětky byl dnes skvělý výsledek a mám pocit, že jsme maximalizovali tyto složité podmínky. Trať se neustále měnila, takže jste museli uhodnout, jaká přilnavost bude v další zatáčce. Měl jsem v auto důvěru, která je na takovém silničním okruhu potřeba, a to mi pomohlo porozumět podmínkám a vědět, kdy je potřeba přezout na suché pneumatiky. Doufám, že zítra bude přímý závod, ale uvidíme, co se stane s počasím. Od pódiových pozic nás dělí jen dvě místa, takže pokud zůstaneme soustředění a budeme mít čistý start, budeme v silné pozici.
Esteban Ocon, 18. místo
Dnes to byla na mé straně velmi obtížná kvalifikace a jsem zklamaný, že jsem vypadl v Q1, zvláště když jsme měli celý víkend vysokou rychlost. Vycítil jsem problém s brzdami, což zkomplikovalo náš dnešek. Pozitivní je, že vůz je silný a cílem je nyní využít toto tempo k tomu, abychom se zítra dostali na bodované pozice. Předjíždění je zde těžké, ale jako vždy budeme tvrdě makat, abychom zajistili dobrý týmový výsledek.
Alan Permane, sportovní ředitel
Po dnešní kvalifikaci máme smíšené pocity s Fernandem na pátém místě a Estebanem na osmnáctém. Fernando provedl učebnicovou lekci a ve všech oblastech odvedl fantastickou práci, aby dosáhl solidního výsledku. Myslím, že bylo možné ještě víc, ale dal do toho všechno a pro zítřejší závod se postavil do skvělé pozice. Esteban hlásil problém s brzdami v posledním kole, kdy trať začínala osychat, takže prozkoumáme, co se tam stalo. Je to vždy výzva, když se kvalifikace vede z vlhké na suchou trať, takže čest celému týmu dnes za velmi dobře zvládnutou jízdu. Zítra budeme usilovat o dobré body od Fernanda, a i když víme, že to pro Estebana bude těžké, protože předjíždění je zde obtížné, uděláme vše, co je v našich silách, abychom ho postavili do boje o body.
MCLAREN
Lando Norris, 6. místo
Dobrá kvalifikace, i když náročná. Asi nejsložitější podmínky z celého roku. Je tak malá hranice mezi tím, jestli se to podaří nebo pokazí. Myslím, že jsem dost riskoval, ale správně a vyplatilo se. Šesté místo je lepší, než jsme čekali. Náročné, byla to výzva, ale jsem hodně spokojen. Jsme v dobré pozici a snad to otočíme v dost bodů.
Daniel Ricciardo, 17. místo
Je to pochopitelně zklamání, vypadnout v první části. Abych řekl pravdu, je frustrující, že jsem necítil auto stejně jako ráno. Vím, že trať trošku oschla, ale sebemenší změna znamenala, že jsme méně konkurenceschopní. A to se velmi těžko čte. Ráno jsem se cítil dobře, když to vezmeme kolem a kolem a i mé první kolo v Q1 bylo lepší než ty, kdy začala trať osychat. Někde jsme něco vynechali a když se trať zlepšila, já na to nemohl šlápnout. Což nás stálo a jsem zklamaný spíš z toho, než z pozice na startu. Neudělal jsem chybu nebo něco takového, prostě jsem nemohl jet dost rychle v zatáčkách a vytěžit maximum. Uvidíme, co se stane zítra - strategie, počasí... A budeme reagovat.
James Key, technický ředitel
Náročné podmínky. Mokro ve třetím tréninku byla promeškaná příležitost, abychom testovali novou aerodynamiku na Landově voze a vyladili Danielovo nastavení. Ale alespoň jsme se mohli podívat na výkon v mokru a na přechodných pneumatikách. Kvalifikace byla jako horská dráha. Podmínky nebyly intuitivní, trať vypadala, že oschla, ale bylo tam stále dost mokrých míst a tak tam byla tenká hranice mezi pneumatikami přechodnými a hladkými. Byli jsme trpěliví a disciplinovaní a neuspěchali jsme to a byli opatrní. Takže jsme správně zvolili pneumatiky a Lando se v Q3 dostal na slušnou pozici, zajel skvělé kolo. Odvedl skvělou práci a je dobré vidět, že novinky mají pozitivní efekt. Bohužel Daniel se nedostal z Q1, protože měl potíže dostat pneumatiky do správného provozního okna. Dál se zlepšoval a jsem si jistý, že si zítra probojuje cestu.
ALPHATAURI
Pierre Gasly, 7. místo
Dnes to byla velká zábava. Obtíže jsem měl vlastně pořád, klouzalo to všude, ale musím říci, že s umístěním jsem super spokojený. Když se podívám, jak celý víkend probíhal, nevypadalo to moc dobře, ale večerní déšť nám umožnil zlepšení. Vím, jak je v Singapuru důležitá startovní pozice, takže je to velké pozitivum, Fernando a Lando přede mnou - uvidím, co půjde udělat. Je tu velká šance na body a s oběma auty, musíme toho využít, abychom si v naší bitvě o Pohár konstruktérů pomohli. Kvalifikace naznačila, že si v podobně obtížných podmínkách vedeme dobře, takže doufám, že bude i zítra pršet.
Juki Cunoda, 10. místo
Jsem rád, že startuji v TOP 10, po třetím tréninku je to opravdu značný pokrok. Myslel jsem, že dostat se do Q3 bude hodně těžké jak pro mě tak celý tým, proto jsem spokojen. Očekával jsem fyzicky náročnou kvalifikaci, podmínky byly ještě těžší, ale všichni odvedli dobrou práci a je rozhodně pozitivní mít v první desítce oba vozy. Škoda, že jsem do Q3 vyjel na intermediate - na slicks jsem se mohl kolo za kolem zlepšovat, ale to je věc zkušeností a rád se ze všeho poučím. Teď už vyhlížím závod, zítřek bude o něco chladnější, takže doufám, že nám tato okolnost pomůže, poskládáme vše dohromady a dokončíme oba závod na bodech.
Jody Egginton, technický ředitel
Byl to poměrně úspěšný dnešek. Auto v třetím tréninku fungovalo dobře na mokrých i přechodných pneumatikách. V kvalifikaci jsme se rozhodli přejít na slicks a vozy na nich fungovaly poměrně dobře, takže jsme v Q3 měli oba piloty. Pierre vytěžil z balíčku, jenž měl k dispozici, o něco více. U Jukiho jsme chtěli zjistit, zda není lepší začít Q3 na intermediate, což ho stálo minimálně jeden pokus na nejměkčí směsi, kdyby měl kolo navíc, mohl by se možná ještě zlepšit, ale tak to při podobných trénincích chodí. Co se našeho očekáváni pro závod týče: v pátek na suchu naše rychlost nebyla taková, jakou bychom očekávali, ale od té doby se nám povedlo auto vyladit, takže pro nás smíšené podmínky nejsou problém. Pokud by to tak bylo, můžeme nasadit kteroukoli směs a trochu zmást okolí - doufejme, že by vše vyznělo v náš prospěch. Oba vozy startují z dobrých pozic a naším cílem je oběma bodovat.
HAAS
Kevin Magnussen, 9. místo
Celý víkend to vypadalo pozitivně, ale ne tak docela. Deváté místo je o něco víc, než jsme čekali, ale je to skvělý výsledek, protože kvalifikace v Singapuru je vždycky důležitá. Jsem rád, že se mi takové umístění podařilo, tým odvedl úžasnou práci. Můj nový závodní inženýr Mark Slade byl skvělý, nějakou dobu svou funkci nevykonával a návrat do pitwall se mu skutečně povedl. Na konci Q3 jsem týmu hlásil, že nevím jak se rozhodnout a oni zvolili naprosto perfektní řešení. Je skvělé moci spolehnout se na boxovou zídku a nechat na nich veškerou zodpovědnost.
Mick Schumacher, 13. místo
Myslím, že ve srovnání se včerejškem lze poznat velký krok kupředu - i v posledním tréninku jsem měl dobrý pocit. V kvalifikaci trať bohužel vyschla trochu rychleji, než jsem čekal. V posledním kole se mi pneumatiky už přehřívaly, zvláště v druhém sektoru, takže možná některé manévry, jichž jsem použil, nebyly pro danou situaci vhodné - hlavně záď vozu byla nestabilní a já si tak nemohl zlepšit čas. Jsem rád, že můžeme cítit zlepšení a jsem hrdý na práci, kterou jsme s týmem odvedli. Pokud bude zítra pršet, je tu pro nás jistá šance, protože naše vozy jsou na mokru silnější. Věřím tedy na tanec v dešti a doufám, že se nějaké ty kapky objeví.
Günther Steiner, šéf týmu
Dnes vše dopadlo výborně. Tým předvedl za hodně obtížných podmínek to nejlepší na mokré trati a každé rozhodnutí bylo na hranici dokonalosti. Všichni odvedl bezchybnou práci - inženýři, mechanici, stratégové a samozřejmě i piloti. - zkrátka dobrý den. To nás zítra posílá na místa vhodná pro zisk bodů, je to obtížná trať, kde není předjíždění nejjednodušší. Pokud začínáte na dobré pozici, máte šanci. AlphaTauri jsou na dosah - jeden před námi, druhý za námi, ale vidím možnost zítra získal body v případě obou vozů.
ASTON MARTIN
Lance Stroll, 12. místo
Přezutí na hladké v Q2 byl risk, ale vypadalo to, že to bude správné rozhodnutí. Nicméně jsem probrzdil v zatáčce 16, kde bylo pořád mokro a potom jsem ztrácel sekundu na můj nejrychlejší předchozí čas. Pořád si ale myslím, že jsme udělali správně. V takových podmínkách je to vždy náročné, musíte hádat, jaká bude přilnavost v zatáčce, než do ní najedete a zvlášť, když jsou na okruhu různé povrchy. Máme dobrou rychlost, abychom bojovali o body a jsem si jistý, že se můžeme dostat do první desítky.
Sebastian Vettel, 14. místo
Myslím, že s odstupem se lehce říká, že jsme přezuli na hladké příliš brzy. Ale bylo to těsné. Probrali jsme to a rozhodli se společně a možná jsem měl víc věřit svým instinktům. Když jsem myl na měkké sadě v závěru Q2, musel jsem hodně útočit, kde bylo sucho. Zablokoval jsem kola na začátku, ale myslím, že v posledním sektoru bylo přád příliš mokro. Zítra by bylo užitečné, kdyby zase pršelo, aby se to zamíchalo. Ale myslím, že máme slušnou rychlost a pokusíme se udělat maximum, abychom získali body.
Mike Krack, šéf týmu
Po tom velkém lijáku byl okruh stále mokrý. Na přechodných jsme byli jedenáctí a třináctí, takže jsme na konci Q2 zkusili probrat s jezdci, že bychom obuly měkkou sadu. Sebastian vyjel v sedmé zatáčce ve svém rychlém kole a je čtrnáctý, Lance jen těsně nepostoupil do první desítky. Zítra je cílem boj o body.
ALFA ROMEO
Guanyu Zhou, 15. místo
Celkově mohu být spokojen s tím, jak se věci během víkendu vyvíjely, navíc tu jedu poprvé - ale i tak mám dojem, že jsem mohl zajet trochu líp. Zatím jsem si jízdu v ulicích užíval. Q1 byla z větší části dobrá, zatímco Q2 je z mé strany zklamáním. V prvním kole jsem musel zpomalit kvůli žlutým vlajkám, takže čas jsem měl až při druhém pokusu. Pak jsem se rozhodl přejít na hladké kvůli pokusu projít do Q3, ale zcela mi chyběla přilnavost a nebyl tudíž prostor na zlepšení. Myslím, že na přechodných pneumatikách bych se do Q3 dostal. Uvidíme, jaké bude zítra počasí - zdá se, že na suchých pneu je naše auto dobré, ale tady se může stát opravdu cokoli. Podařilo se nám udržet tempo z Monzy, i když tratě jsou zcela rozdílné povahy, to mě opravdu těší.
Valtteri Bottas, 16. místo
Na suchu byly naše vozy opravdu dobré, takže vypadnout v Q1 je zklamání. Podmínky byly hodně složité, trať byla místy suchá s mokrými pasážemi, nakonec jsme měli i trochu smůlu s načasováním: byl jsem jedním z prvních, kdo najel do posledního kola a v tom mi pneumatiky začaly klouzat. Plánoval jsem odjet celou část na jedné sadě, těžko říci, jestli by mi pit-stop pomohl - začali jsme o této možnosti uvažovat příliš pozdě. Když byla trať v nejvhodnějším stavu pro rychlejší čas, už jsem se nemohl zlepšit. Start z mé pozice bude výzvou, je to druhá nejtěžší trať co se týče předjíždění, ale nikdy nelze předvídat - to je zkrátka Singapur, stát se tu může všechno a já věřím na zázraky!
Frédéric Vasseur, šéf týmu
Není to očekáváný výsledek na základě dobrého pátečního výkonu, ale nakonec jsme byli schopni v těchto podmínkách předvést slušnou rychlost. Mokrá trať nám nevyhovovala a navíc jsme měli i smůlu: když byla trať nejvíc ideální, Valtterimu "odešly" pneumatiky. Zhou v Q1 byl hodně usilovný, ale nakonec jeho umístění není asi odpovídající tomu, v co jsme doufali. Stanovit strategii nebude nejjednodušší: špatně se tu předjíždí, o to tvrději musíme pracovat. Na suchu nebylo naše tempo špatné, pořád můžeme doufat, že zítra zaútočíme. Pokud bude mokro, pak se může stát cokoli a my se chceme chopit každé příležitosti.
WILLIAMS
Alexander Albon, 19. místo
Bylo to náročné. Mokro většinou znamená, že se věci zklidní, nicméně tady je horko a pneumatiky se přehřívají, takže se těžko zvládají. Na pneumatiky jsme nároční, trápili jsme se s jejich teplotami, ale také s přítlakem a když trať oschla, na pneu do měkka to klouzalo. Rozhodně frustrující, nicméně simulace ve druhém tréninku byla slušná, takže musíme zvládnout zase získat tuto rychlost pro závod. Jsem připraven a uvidíme, co zvládneme.
Nicolas Latifi, 20. místo
Trápili jsme se s rychlostí v mokru i na suchu. Věděli jsme, že to tu pro nás bude náročné, protože tento okruh našemu autu sedí jen hodně málo. Doufali jsme, že déšť bude dobrý, jako tomu bylo v minulosti, bohužel jsme z auta nedostali správný pocit a odpovědi, které musíte mít, abyste v dešti byli konkurenceschopní. Ale když pomineme časy, je to skvělý okruh, uvidíme, co přinese zítřek a pokusíme se těžit z příležitostí, které se naskytnou.
Dave Robson, šéf výkonnosti vozu
V dešti se toho v Singapuru moc nenajezdilo, ale dnes to byl trénink i kvalifikace. I když přestalo pršet celkem brzy, trať neoschla včas a dost na hladké pneumatiky. A tak to bylo těžké rozhodnout, jestli přechodné apod. S tréninkem jsme byli celkem spokojeni, ale když bylo větší sucho, trápili jsme se víc. Obě auta zajeli do boxů pro nové přechodné a to byla asi správná volba. Nicméně jsme nemohli soupeřit 2 kola na nových pneumatik bez jejich přehřívání. Doufali jsme, že nám podmínky přinesou nějaké příležitosti, ale nebyli jsme schopni to dnes pořádně zvládnout. Zítra může být počasí opět problémem a máme k dispozici sadu pneumatik, abychom pokryli většinu scénářů. Závod je tu vždy dlouhý a je o co hrát, na to se soustředíme.