Trénink začal pozdě odpoledne za soumraku, druhý trénink, kvalifikace a závod se ale již pojedou úplně za tmy pod umělým osvětlením. Teplota vzduchu dosahovala 30 °C, asfalt 38 °C. Pirelli přivezlo ty nejměkčí směsi ze své nabídky: C3 - C5. Okruh během víkendu hodně zrychluje s tím, jak se pogumovává - jen během 1. tréninku to bylo kolem 2,1 s!
Jako první se na náročnou městskou trať vydal Zhou s Alfou Romeo, Leclerc hned v prvním kole zaznamenal problémy s brzdami. Po příjezdu k mechanikům vystoupil z vozu a ti se dali hned do práce, náprava jim trvala 20 min.
Bottas se jako první zapsal do výsledkové listiny časem 1:51,254, vzápětí jej ale překonali Verstappen (1:47,329) a Alonso (1:47,291) s novou podlahou. Alpine není jediným týmem s novým balíkem vylepšení, spousta jich zde má poměrně velké novinky.
Norris s novými bočnicemi (koncept Red Bullu), podlahou difuzorem a předními brzdovými kanálky si však stěžoval na poskakování na rovinkách - Ricciardo dostane nový balík až v Japonsku.
Verstappen se po 10 min dostal do čela (1:44,748) s téměř dvousekundovým náskokem na svého týmového kolegu Péreze a Sainze s Ferrari, druhý Alonso ztrácel 1,4 s. Russell při svém ostrém pokusu v 10. zatáčce nedobrzdil a špičkou nosu lehce ťuknul do bariéry, na "opravdu bídnou" ovladatelnost Mercedesu si stěžoval i Hamilton.
V polovině piloti přecházeli z tvrdých a středně-tvrdých směsí na měkkou a časy dále klesaly, Max se dostal na 1:43,117 min. Po 40 min byl však trénink přerušen poté, co Stroll narazil do zdi a s poškozeným zavěšením zastavil v zatáčce č. 5, krátce před ním ve stejném místě zkrotil Sainz jen tak tak své Ferrari.
Provoz byl obnoven na posledních 15 min. Sainz pořád bojoval s přetáčivostí svého Ferrari, Leclerc (1:43,435) se však dokázal dostat na druhou příčku před Péreze, kterému selhal 8 min před koncem motor, a 3 desetiny za Verstappena.
Pět minut před koncem se do čela překvapivě vyšvihl Hamilton (1:43,033), o 84 tisícin překonal Verstappena, jenž při svém závěrečném pokusu o rychlé kolo chyboval a musel zvolit výjezd do únikové uličky. Mercedes tento víkend tak vysoko nebyl očekáván, Russellovi patří pátý nejrychlejší čas.
Čím více týmů ale bude zítra bojovat o pole-position, tím to bude zajímavější. Nejlepší trojici je nejblíže Alpine, Ocon však zaostává už o 1,7 a Stroll s Aston Martinem téměř 2,2 sekundy. Norris při testování nového McLarenu končí až 19., ve snaze novou platformu, z níž bude vycházet příští MCL37, se však nehnal za nejrychlejšími časy.
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 44 | Lewis HAMILTON | gbr | Mercedes-AMG Petronas F1 Team | 1:43,033 |
2. | 33 | Max VERSTAPPEN | nld | Oracle Red Bull Racing | 1:43,117 |
3. | 16 | Charles LECLERC | mco | Scuderia Ferrari | 1:43,435 |
4. | 11 | Sergio PÉREZ | mex | Oracle Red Bull Racing | 1:43,839 |
5. | 63 | George RUSSELL | gbr | Mercedes-AMG Petronas F1 Team | 1:44,066 |
6. | 55 | Carlos SAINZ JR. | esp | Scuderia Ferrari | 1:44,138 |
7. | 31 | Esteban OCON | fra | BWT Alpine F1 Team | 1:44,736 |
8. | 18 | Lance STROLL | can | Aston Martin Aramco Cognizant | 1:45,221 |
9. | 10 | Pierre GASLY | fra | Scuderia AlphaTauri | 1:45,258 |
10. | 14 | Fernando ALONSO | esp | BWT Alpine F1 Team | 1:45,336 |
11. | 5 | Sebastian VETTEL | deu | Aston Martin Aramco Cognizant | 1:45,354 |
12. | 3 | Daniel RICCIARDO | aus | McLaren F1 Team | 1:45,724 |
13. | 77 | Valtteri BOTTAS | fin | Alfa Romeo F1 Team ORLEN | 1:45,725 |
14. | 20 | Kevin MAGNUSSEN | dnk | Haas F1 Team | 1:46,028 |
15. | 22 | Juki CUNODA | jpn | Scuderia AlphaTauri | 1:46,081 |
16. | 23 | Alexander ALBON | tha | Williams Racing | 1:46,119 |
17. | 24 | Guanyu ZHOU | chn | Alfa Romeo F1 Team ORLEN | 1:46,408 |
18. | 47 | Mick SCHUMACHER | deu | Haas F1 Team | 1:46,601 |
19. | 4 | Lando NORRIS | gbr | McLaren F1 Team | 1:46,680 |
20. | 6 | Nicholas LATIFI | can | Williams Racing | 1:47,092 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ